Tekisitkö nykyisessä elämäntilanteessasi abortin, jos tulisit raskaaksi?
Kysyn ihan vaan mielenkiinnosta ja ketään syyllistämättä.
Kommentit (45)
joten tietenkin lapsi olisi tervetullut, enkä siis aborttia tekisi.
Mutta muuten annan nyt itseni ensin toipua kunnolla ja päästä yli pettymyksestä. Haluan vähän rakennella haaveita uudelleen ennen kuin tosissaan yritetään uutta raskautta. Mutta tietenkin jos nyt heti raskautuisin, niin lapsi olisi tervetullut, vaikka en niin kamalasti olisi ehtinytkään käsitellä edellistä keskenmenoa loppuun asti.
Odotan nyt kolmatta, ja vaikka lapsiluku onkin tämän raskauden jälkeen täynnä, en vaan pystyisi. Onneksi mies on jo periaatteessa lupautunut katkaisemaan piuhat muutaman vuoden sisällä, kun neljäkymmentä tulee täyteen :)
en suoraan sanottuna tiedä, mitä tekisin.
Kolme lasta on, vanhin 5-vuotias. Olen hirveän väsynyt ajoittain, nuorimmat eivät nuku öitään kunnolla ja töissäkin pitäisi jaksaa käydä. Jos tulisi neljäs, niin vaihtoon menisi talo ja auto mm. Olisikohan meillä edes varaa elättää kaikki? Mies ei ehdottomasti halua lisää lapsia, on sen sanonut moneen kertaan. Lisäksi mulla on ollut synnytyksen jälkeinen masennus kahdesti ja nukkuminen on vaikeaa vieläkin, vaikken masentunut olekaan. Toisaalta abortti tuntuu ajatuksena aivan hirveältä.
Olen hoitovapaalla kolmannesta lapsestamme nyt. Kuopus on 1v ja mun pitäisi mennä vuoden vaihteessa töihin takasin. Jos nyt plussaisin, se olisi saanut kierukan pettämisestä alkunsa. Ikää mulla "jo" 34, mutta ei se haittaa :D
Olisin sitten vain muutaman kuukauden töissä ennen uutta äippälomaa.
Meillä on 3 lasta ja nuorin nyt reilut 5 kk. Minulla on ollut kaikilla kerroilla kova, sairaalahoitoon johtanut raskauspahoinvointi enkä tunne jaksavani sitä enää. Mutta en silti tekisi aborttia. Kai siitäkin (taas) selviytyisi.