Tekisitkö nykyisessä elämäntilanteessasi abortin, jos tulisit raskaaksi?
Kysyn ihan vaan mielenkiinnosta ja ketään syyllistämättä.
Kommentit (45)
Siinä tapauksessa kyllä tekisin jos lapsella todettaisiin down tai muu kehityshäiriö. Ei riitä voimat enää erityislapselle.
tilanteessa, jonka koin vaikeaksi. Sen annoin itselleni anteeksi. Toista aborttia en tekisi vaikka tilanne olisi mikä.
En kyllä tosiaankaan haluaisi lasta tässä tilanteessa (kaksi pientä lasta) mutta 3,5v lapsettomuuden ja encephalocele-enkelilapsen jälkeen en vaan pystyisi tekemään aborttia jos lapsi näyttäisi olevan terve. Varmuuttahan siitä toki ei ole raskausaikana koskaan.
Lapsia on neljä, ikää päälle 40 enkä enää jaksaisi viidettä lasta, en millään. Toivottavasti ei kierukka petä...
Olen jo siis joutunut tekemään keskeytyksen sikiön kehityshäiriön vuoksi. Jos tulisin nyt raskaaksi ja sikiöllä olisi taas kehityshäiriö tekisin kyllä keskeytyksen uudelleen raskain sydämin.
Kesällä kävi ilmi että meille tulee helmiylläri. Abortista ei edes keskusteltu. Jos tämän jälkeen tulisin raskaaksi, tekisin abortin. Kyllä 4 riittää.
Olisi ihanaa.. haaveilen lapsesta :)
Vaikka elän yksin ja tukiverkko on tällä hetkellä aikamoisen hauras, lapsi on tervetullut. Ja tällä hetkellä olenkin raskaana. Taloudellinen puoli on onneksi kunnossa.
vaikka rankkaa tulisi olemaan. minulla kolme alle kouluikäistä lasta.
joka aiheuttaa sikiövaurioita ja viinaakin on tullut vedettyä, niin että jos nyt huomaisin olevani raskaana, varmaan kyllä keskeyttäisin. Mulla on yksierityislapsi ja sen kanssa on vaikeaa. Vielä hirveämpää se olisi, jos tietäisi its eolevansa syyllinen niihin ongelmiin. (ja syyllinensyyllinen, vaikka mä en kyllä voi jättää tota lääkettä ottamattakaan, koska muutun aina nopeasti liikuntakyvyttömäksi jos yritän)
Menisihän siinä suunnitelmat ihan uusiksi mutta on miehen kanssa sovittu että jos vahinko käy, niin sitten toivotetaan lapsi tervetulleeksi. Täytyy vaan toivota että ehkäisy ei petä.
Jos sikiöllä todettaisiin jokin oikein paha ongelma, niin saattaisin päätyä aborttiin.
Meille saa toinen lapsi tulla, jos on tullakseen.
15-vuotiaana tein abortin. Se oli elämäni fiksuin teko!
mutta teenkin kaikkeni jotta en tulisi raskaaksi...
Keisarinleikkauksen jälkeen ei ole haavat vielä niin vahvat että kestäisivät uutta raskautta.
Olen parhaillaan raskaana, odotan toista lastani. Jos heti perään tulisin uudestaan raskaaksi, suunnitelmat muuttuisivat ja pahasti. En tiedä mitä tekisin. Tuskin kykenisin aborttiin (jos lapsi olisi terve).
Täytyy vaan pitää erityistä huolta ehkäisystä.
vaikka en siitä välttämättä niin ilahtuisikaan. Nuorin aloitti juuri koulun ja alkaa tuntua että mulla on vielä omaakin elämää edessä. Miehellä on epäsäännöllinen vuorotyö, niin on tämä ollut melkoista rumbaa välillä ja omat harrastukset on jääneet. En tiedä, miten jaksaisi aloittaa kaiken alusta, mutta tiedän että aborttiin en pysty.
sanotaan 2-3kk:n sisällä niin saattaisin tehdäkin.