Voiko tällaista tapahtua???????????
Meidä kolmevuotias poika sai hoitopaikan. Pitkän odotuksen jälkeen. Luultiin että kaikki meni kivasti. Kunnes poika rupesi puhumaan isontytön maistelevan hänen kikkeliä. Tapahtuvan päiväkodin pimeässä huoneessa. Poika ei halua mennä päivähoitoon. Edessä rotaatioruokavalion kanssa päivähoitopaikan vaihto. Itkettää.
Kommentit (60)
että jos siellä ei oo johtajaa niin et sie voi jättää asiaa sikseen..
tee se rikosilmoitus
En uskalla soitaa kaupunginjohtajalle.Sehän luulee että olen joku häirikkö tai hullu.Poliisi sanoi että tarhan tulee hoitaa asia.
googleta esim. päiväkodin tarkistus +oman kaupungin nimi. joku on vastuussa oli sitten ulkoistettu palveluntarjoaja tai ei. tee valitus sille taholle joka näitä tarkistuksia hoitaa
Jos tää on totta niin kaupunki on vastuussa! Pk ei voi toimia ilman johtajaa, edes varajohtaja on oltava. Päivähoidonjohtaja paikkaa jos ei muuten. Valita sinne!
Ja teet lastensuojeluilmoituksen siitä tytöstä! Soitat sossuun ja kerrot tilanteen. Ei tarvii nimeä kertoo, mut en ymmärrä miks ei voi omalla nimellään hoitaa tämmöstä...
Vastuutonta sakkia moisessa pk:ssa töissä jos katsovat tuota läpi sormien. Ei oikein usko että tapahtuis oikeesti...
Miten rikosilmoitus tehdään? Voiko sellaisen tehdä kun Mulla ei ole mitään todisteita. Millä todistaa se. on se mitä lapsi on kertonut. Ja vaihtuvien hoitajien sanomisia. Ja sen yhden äidin kertomat. sen joka on jo ottamassa lastaan sieltä pois. Muut vanhemmat ei puhu.Lapsia lähtee pois.
Miks sulla ap on lapsia, jos et mitään uskalla tehdä tai hoitaa? Edes nimeäsi kertoa. Voi onneks mä en ole noin avuton.
ei voi auttaa. ei voi erottaa ketään. eikä kai ole erotettaviakaan kun kaikki aina lähtee pois.
tänne valitat ja kyselet mitä pitää tehdä kun et sitten uskalla tehdä asialle mitään?
aika ihmeellistä käytöstä
Ei kai sieltä nyt ketään heti tarvii erottaakaan!!
Ongelmana on se ettei kukaan puutu asiaan, jollet sitä ite tee!!! Vaadi yhteinen keskustelu pk:n työntekijöiden kanssa ja tän tytön vanhemmat mukaan!!!
Outoa on että kaikki tuossa kyseisessä pk:ssa asioivat vanhemmat taitaa olla yhtälailla avuttomia. Lapsia lähtee pois vaan eikä kukaan tee mitään edes jatkuvalle henkilökunnan vaihtumiselle. Ymmärtäisin jos yks vanhempi tai pari ryhmästään löytyy semmosia jotka eivät uskalla oikeuksiaan puolustaa, mutta että ihan koko ryhmä...huh huh!
sun tehdä tuolle asialle oikeasti jotain.
ajattele niitä tietämättömiä jotka tuovat lapsensa sinne ja joilla voi olla sama kohtalo..
En tunne niitä muita vanhempia. se on pieni piäiväkoti. Ne tuntee kai toisensa. se äiti jonka kans puhuin se sanoi että osa vanhemmista käy kuumana. siksi että sitä työttöä ei saa "osottaa" kun niillä on niin paha kriisi kotona.Samaa mulle huusi se johtaja. Mutta se siis on lähenty. se yksi äiti sano että on soittanut joka paikkaan. mitään ei taphdu. sama meno jatkuu. uudet tulee ja sanoo ettei he ole tienneet ennekun huomaa ja sitten vaanettä se tyttö ei oo normaali. ja lähetee nopeasti pois.
JOs tuo on oikeasti tilanne, niin kyllähän ne on jo päiväkodista velvollisia tekemään lastensuojeluun ilmoituksen asiasta. Tää on ihan sairas juttu.
Ja päiväkoti ei voi olla ilman johtajaa. Soita kuntaan, soita sossuun. Jää sairaslomalle kotiin sen poikasi kanssa.
Mutta haiskahtaa aika pahasti keksityltä jutulta.
Niillä on haku päällä.Ne vaan on ilman johtajaa kun ne edelliset on lähteneet äkillisesti pois.
tuota juttua kaikkinensa. Monta juttua jotka klikkaa, nimittäin en usko et henkilökunta vastaa "tyttö nyt vaan on sellanen",sillä amm.taitoinen henk.kunta puuttuu aina tollaiseen, ja johtajallakin on vaitiolovelvollisuus toisten perheiden asioista, saatika kriiseistä. Uskomaton juttu ja minä kyllä epäilen olevan provo. terv, lto
Niin se vain sano mulle. Että se perhe on kriisissä ja siksi sitä lasta pitää ymmärtää. Sen jälkeen se johtaja kyllä lähti. En tiedä saíko siten potkut joltain.
tuollaista villaisella. Eikä päiväkodeissa ole mitään "pimeitä huoneita", joissa lapset ottavat toisiltaan suihin.
Joku kotihoitomafian edustaja yrittää pelotella:(
Päiväkodin henkilökunta vaihtuu koko ajan. Ensin oli henkilöstö joka jäi pois juuri kun lapsi alko niitä tuntea. Tuli uusia hoitajia jotka on taas kokonaan vaihtunut. Nyt on joka viikko ja päivä joku uusi hoitaja vastassa. Yksi hoitajista sanoi että se tyttö vaan tekee sellasta. Yritin kysyä siltä johtajalta.Se huusi että sillä työttöllä on vaikkeeta kotona ja vanemmat kriisisä. Sitten kuulin ettei se johtajakaan ole enää siellä töissä.
Jos ei olisi, niin lastensuojelu ilmoitus lapsesta, niin vyyhti lähtee purkautumaan.
Itketään jossain nettipalstalla , mutta ei osata tehdä edes rikosilmoitusta, jonka muuten voi tehdä vaikka netin kautta, käytä googlea jos sen osaat.Ja kun soitat sinne lastensuojeluun, kerro sama mitä kerroit täällä, ne kyselee sitten lisää, jos jotain epäselväksi jää.Ja jokaisessa kaupungissa ja kunnassa on kai päivähoidon johtaja, ei siis päiväkodin johtaja, vaan sellainen henkilö, joka johtaa niitä kaikkia päiväkoteja, soita hänellekin, ja kerro tämä.Ja hae vaikka sairaslomaa itsellesi, jos tää on provo.
lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä...
Olen soittanut ja kysynyt. Sanovat että päiväkodin pitää ratkaista asia. Mutta ei päiväkoti ratkaise. Mulla ei ole todisteita. En tiedä miten rikosilmoitus tehään. Ne sanoo että päiväkodin johtajan pitää toimia. Sijaiset sanoivat mulle että johtajaa ei ole. Se viimeisenä ollut lähti kans pois.
Tytöllä ei ole välttämättä kaikki ok, jos noin toimii.
Kerrot myös sen että siellä olevat aikuiset eivät ole tehneet asialle mitään ja vähättelevät asiaa.