Miksi vaimonsa tappava mies nähdään yleensä väkivaltaisena hulluna, mutta miehensä tappavalla
naisella uskotaan olevan tappamiseen pätevä syy, eli sen miehen syy? Nainenkin voi olla paha ja väkivaltainen.
Kommentit (28)
tappaa heti ensimmäisellä kerralla.
naisella uskotaan olevan tappamiseen pätevä syy, eli sen miehen syy? Nainenkin voi olla paha ja väkivaltainen.
Ottaen huomioon että maailmassa on kuollut naisia enemmän henkirikoksissa, yleensä oman miehen tai sukulaisen tekemiä, kuin maapallon sodissa yhteensä, niin kyllä se vähän pistää miettimään, että mistä rouva noin hirmustui. Miehet ovat tappaneet naisia niin paljon, että asia tuntuu vaan yleisesti ikävältä ja kamalalta. Yleensä syykin on omistamisenhalu. Minusta vaan on tervettä että etsimme ja mietimme edes syytä miehen surmaan. Ja kenenkään tappamista en pidä oikeutettuna siis.
monta monta vuotta.
Ja lopulta hän ei enää jaksaa ja tappaa
Ajattelisin niin, että syynä voi olla pitkään jatkunut väkivalta, kuten lapsuudenperheessäni. Isä hakkasi äitiä ja uhkaili heittää pikkuveljen ikkunan läpi, äiti ei saanut asuntoa. Olin joskus passissa huoneen oven takana, jos isä tästä yrittää, lyön tällä halolla, vaikka tappaisin. Myös myöhemmin omassa suhteessa olen kokenut väkivaltaa. Minut on hakattu, ja raiskattu. Lapseni asuvat tuon isän luona, koska minulla on mielenterveysongelma. Mutta kukaan ei välitä. Ei mies ole paha lapsille, jos hän pahoinpitelee lasten äitiä.. En ihmettele, jos joku vastaavassa tilanteessa napsahtaa.
3! Voi olla, mutta ei ole yhtään hyväksyttävämpää tappaa heti ensimmäisellä kerralla.
joihin tämä taitaa lähinnä osua, lienee helpompaa etsiä inhimillisiä piirteitä yksittäisen "kilahduksen" taustalta kuin systemaattisen sadismin ja alistamisen.
tasa-arvokortti vedetään aina siinä vaiheessa kun se voi tuoda jotain. Näissä ilmiöissä korostuu se että ei sukupuolet ole tasa-arvoisia. Enkä näe hyvänä jos koko sukupuoliroolijako romutetaan.
Naiset on aina uhreja koska he eivät halua samaa vastuuta kuin mies.
Naiset on aina uhreja koska he eivät halua samaa vastuuta kuin mies.
mutta tämä taas on aivan ihmeellinen lausuma - voisitko avata sitä hieman? Mitä vastuuta naiset pakoilevat?
perusteella väkivaltainen on ollut nainen.
Myös myöhemmin omassa suhteessa olen kokenut väkivaltaa. Minut on hakattu, ja raiskattu.
Vai pidätkö tuollaista käytöstä niin itsestäänselvyytenä, että et edes välitä?
Maailma on kuitenkin pulloollaan niitä hyviä miehiä, mitäs jos seuraavan kerran valitsisit sellaisen?
kun ei sellaista ymmärretä olevan olemassakaan.
Järkyttävää, että naisten väkivaltaisuus on yhä edelleen tabu.
Järkikin sanoo, että tuon ominaisuuden on pakko löytyä molemmista sukupuolista, erilaisena vain.
Tähän asiaan pitäisi myös neuvoloissa herätä.
Olenko minäkin väkivaltainen hullu, kun lopulta muutaman kerran vedin ex-miestäni lättyyn, kun olin aikani saanut tällaista kohtelua:
- se tapasi väkivalloin pidellä mua paikoillani, että sai "puhuttua mulle järkeä"
-se paiskasi minut seinälle ja kuristi, kun olin raskaana
- se vähätteli ja nöyryytti minua minkä ehti, myös muiden ihmisten läsnäollessa
Ja niin edelleen. Lopulta kävi niin, että muutuin itsekin väkivaltaiseksi. Ketään muuta en ole koskaan turpiin mättänyt, tätä vain. Ja eromme jälkeen exä on tavannut tehdä keskustelupalstoilla aloituksia aiheesta "naisen väkivaltaisuus on tabu... miehet ovat usein uhreja"...
Äiti on se, joka suojelee, hoivaa ja turvaa. Äitiin ja äitiyteen ei liitetä kylmäverisyyttä tai muitakaan ihmisyyttä uhkaavia piirteitä.
Naista on kautta aikain pidetty "heikompana" sukupuolena, jonka älyä syhteessa miehen älyyn on vähätelty.
narsisimin kitkemistä ihmiskunnan geeniperimästä.
Ja huom! Uusimpien tutkimusten mukaan puolet perheväkivallan uhreista on nykypäivänä miehiä! Se on vain tabu, mistä ei puhuta!
Ja huom! Uusimpien tutkimusten mukaan puolet perheväkivallan uhreista on nykypäivänä miehiä! Se on vain tabu, mistä ei puhuta!
Mutta sitten kuin puhutaan, kukaan ei usko.
Olenko minäkin väkivaltainen hullu, kun lopulta muutaman kerran vedin ex-miestäni lättyyn, kun olin aikani saanut tällaista kohtelua:
- se tapasi väkivalloin pidellä mua paikoillani, että sai "puhuttua mulle järkeä"
-se paiskasi minut seinälle ja kuristi, kun olin raskaana
- se vähätteli ja nöyryytti minua minkä ehti, myös muiden ihmisten läsnäollessaJa niin edelleen. Lopulta kävi niin, että muutuin itsekin väkivaltaiseksi. Ketään muuta en ole koskaan turpiin mättänyt, tätä vain. Ja eromme jälkeen exä on tavannut tehdä keskustelupalstoilla aloituksia aiheesta "naisen väkivaltaisuus on tabu... miehet ovat usein uhreja"...
että äiti on se, joka useimmiten pahoinpitelee lapsensa tai tappaa tämän.
etkä vain väkivaltainen. Vaan lisäksi tyhmä.
Olenko minäkin väkivaltainen hullu, kun lopulta muutaman kerran vedin ex-miestäni lättyyn, kun olin aikani saanut tällaista kohtelua: - se tapasi väkivalloin pidellä mua paikoillani, että sai "puhuttua mulle järkeä" -se paiskasi minut seinälle ja kuristi, kun olin raskaana - se vähätteli ja nöyryytti minua minkä ehti, myös muiden ihmisten läsnäollessa Ja niin edelleen. Lopulta kävi niin, että muutuin itsekin väkivaltaiseksi. Ketään muuta en ole koskaan turpiin mättänyt, tätä vain. Ja eromme jälkeen exä on tavannut tehdä keskustelupalstoilla aloituksia aiheesta "naisen väkivaltaisuus on tabu... miehet ovat usein uhreja"...
Syntyisikö jotenkin siitä, että jälkimmäinen on harvinaista ensimmäiseen verrattuna? Ja sitten kun niin käy, ollaan äimänä: miten tässä näin kävi?