Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuussa syntyneiden lasten vanhemmat.

Vierailija
01.10.2009 |

Oletteko laittaneet lapsen kouluun syntymävuoden mukaan 7v täyttäessään vai vasta sinä vuonna kun täyttävät 8v?

Lapseni olisi varmasti koulukypsä jo silloin 7v täyttäessään, mutta olisi aina luokan nuorin. Toisaalta koulunkäynti olisi varmasti helpompaa jos aloittaisi koulun vuotta myöhemmin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oman ikäluokkansa kanssa koulussa. Koulu menee todella hyvin, mutta kaverisuhteissa hiukan takkuilee. Ja käsiala on aika suttuinen.

Vierailija
22/27 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luokan pienikokoisimpia mutta koulussa pärjää ihan loistavasti. Keskittymiskyky ei ole paras mahdollinen vielä, mutta ope antaa armoa. Poika täyttää 8 vuoden lopussa ja on nyt siis tokalla. Mielestäni ihan hyvin voi laittaa lapsen kouluu vaikka olisi loppuvuodesta syntynyt. Jos lapsen kaikki kaverit aloittavat koulun, voi tuntua lapesta kurjalta jos hän ei pääse vielä kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen syntynyt joulukuussa, vieläpä joulun jälkeen. Ja menin kouluun kuusi vuotiaana. Olin ihan normaalioppilas, en siis mikään superlahjaskas :) Se, että olin luokan nuorin, ei koskaan haitannut. Paitsi silloin 17 vuotiaana ehkä noin kaksi kuukautta loppuvuodesta, kun muut pääsivät baariin ja minä en.

Mutta muuten tuolla iällä ei ole koskaan ollut yhtään mitään väliä.

Jos lapsesi on muuten kypsä kouluun ja kaikki eskarikaveritkin menevät, niin laita toki hänetkin eka luokalle.

Vierailija
24/27 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni nyt kuusi vuotiaana kouluun, täyttää joulukuussa seitsemän! poika osaa jo lukea ja laskea mitä pitääkin ja eskarissa ei edes joutunut koulun aloitus testeihin...

näillä mennään ja ainahan jonkun tarttee olla se luokan nuorinkin, oli se sitten syntynyt syys-marraskuussa tai viimenen päivä joulukuuta...

tutuilla on myös lapsia koulussa tammikuussa syntyneitä eikä ne välttämättä ole niitä luokan fiksuimmasta päästä!!!

kyllä ne eskarissa aikas hyvin näkee, kuka kouluun on valmis!!!

Vierailija
25/27 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä valintakysymys?En siis tiedä, oma esikoinen syntynyt 12/04, jotn kokemusta ei vielä ole. Luulin, että automaattisesti menee kouluun sinä vuonna kun täyttää 7, ellei tarhasta tai neuvolasta ilmene jotain erityistä.

Vierailija
26/27 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kouluun 6-vuotiaana, ensin kävin koulukypsyystesteissä. Kuulin, kun aikuiset puhuivat, että mun olisi parempi mennä aikaisemmin kouluun, sillä olin isokokoinen lapsi, ja jos olisin mennyt myöhemmin, olisin "erottunut liikaa joukosta".

Mulle ei ole jäänyt mitään traumoja aikaisesta koulunaloituksesta (tiedän yhden, joka on katkera, kun ei saanut olla pitempään pieni lapsi), ja ihan hyvin on koulu aina sujunut. Nuoremmuuteni ei koskaan koulussa näkynyt mitenkään.

Lisäksi musta oli tosi kiva olla luokan nuorin! Harmi vaan, että olin samalla aina myös luokan isoin. Mielestäni oli tosi hyvä ratkaisu vanhemmiltani laittaa minut kouluun 6-vuotiaana. Olin jo kypsä.:)

Vierailija
27/27 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menin siis 6-vuotiaana kouluun. Ikinä ei ollut mitään ongelmia iän suhteen, olin aina luokan priimus ja kavereitakin riitti. Ainoastaan silloin harmitti kun kaverit olivat jo 18 v ja itse en vielä täysi-ikäinen.

Kovin yksilöllistä siis tämä, ja aina harkittava lapsikohtaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme