lapsille neulotut pipot!
mut en tiedä oikein minkälaiset.. oiskos jotain kivoja ohjeita? en ole ainakaan vielä löytänyt vaikka oon koittanut täällä netissä seikkailla koko aamun :)
Kommentit (8)
Yksenkertaisuudessaan...
30 s puikolleen (teini-ikäisen/aikuisen koko) eli 120 s yhteensä. Neulot niin kauan kun korkeus on sopiva (riippuen paljonko haluat käännettä) ja sitten aloitat kavennukset. Joka puikon alussa takareunoista 2 yhteen ja puikon lopussa etureunoista. That's it. =)
Riippuu myös hieman onko Nalle vai 7 veljestä lanka. Nallelle tarttee hiukka enemmän kerroksia.
Riippuu myös hieman onko Nalle vai 7 veljestä lanka.
Ikään kuin nämä kaksi olisivat ainoat vaihtoehdot. :) Itse en neuloisia pipoa kummastakaan, sukkia ehkä. Pipoihin täysvillaa ja muita pehmeitä kuituja, ei polyamidia!
Onneksi netistä saa muitakin lankoja, samoin lankakaupoista. Ei sinällään, Novitan hyvä saatavuus on iso plussa, kunhan valikoima olisi suurempi ja/tai markkinoille mahtuisi muitakin merkkejä.
neulot siis 2 o 2 n =)
Ja itse asun niin pienellä paikkakunnalla että meillä lankavalikoimat on oikeastaan ja pelkästään noita kahta merkkiä...enkä valita. Perusvärit löytyy joita yhdistelemällä saa kauniita ja värikkäitä neuleita ja konepesun kestävyys ilman hienostelu-ohjelmia on näin lapsiperheessä ihan ykkösjuttu.
Ja itse asun niin pienellä paikkakunnalla että meillä lankavalikoimat on oikeastaan ja pelkästään noita kahta merkkiä...enkä valita. Perusvärit löytyy joita yhdistelemällä saa kauniita ja värikkäitä neuleita ja konepesun kestävyys ilman hienostelu-ohjelmia on näin lapsiperheessä ihan ykkösjuttu.
Nuo ehdottamasi "langat" ovat niin karkeita etten ikinä tekisi niistä lapsille mitään. Novitan värikartta on suppea ja harmaa, siinä ei ole perusvärejä.
eli ei ihan tavallinen. itselläkään ei ole mitään ideaa, mitä se sitten voisi olla. siksipä kyselenkin täältä. ap
pipon, eli joustin neuleena, tai sitten sileää (tietysti joustin alareunaan), mutta teen erilaisista langoista, neulon pipoihin kuvioita, tekstejä tms.
Alkaa vaan kokeilemaan, ja onhan niitä valmiita ohjeitakin netti ja lehdet täynnä..
Drops Design (www.garnstudio.com), ullaneule.net ja erilaiset blogit. Niistä niitä pipo-ohjeita löytyy ilmaiseksi.
Voisi vähän helpottaa jos kertoisit, että millainen on kiva pipo. :)