Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjastressi: mitä lahjaksi päiväkodin "tädeille" ja lasten kummeille?

Vierailija
01.10.2009 |

Meillä kaksi lasta ja päiväkodin tädeille on viety Muumimukeja, kauratyynyt, kahvi/tee/servetti/ym. paketti. Kummit ovat saaneet itsepainetut tyynyliinat, elokuvaliput, Maria Drockilan enkelikynttilät ja jotakin muutakin vielä, mutten muista.

Miten te olette muistaneet jouluna lasten kummeja ja päiväkodin tätejä? En varmastikaan ole ainoa, joka tämän aiheen kanssa "painiskelee" ;)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Helsingissäkin nuo "ei itse tehtyjä ruokia" -säännöt koskevat vain lapsia. Aikuiset syövät omalla riskillään :-)

Pikkujouluja jms on järkätty päiväkodissa nyyttäriperiaatteella, ja silloin kyllä syödään itseleivottuja. Ilmeisesti päivähoidon kanta on se, että noissa illanvietoissa ollaan vanhempien kanssa ja vanhempien vastuulla, joten vanhemmat voi päättää, mitä syö.

Vierailija
22/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa lapsista muistaa henkilökuntaa jouluna ja keväällä, osa ei koskaan.

Samalla lailla hoidan kaikkia lapsia...sain sitten lahjoja tai en :)

Mut kivoja ne tietenkin ovat... itsetehtyjä pipareita ja sokerikuorrutuksella kunkin työntekijän nimi, karkkeja kahvihuoneeseen, leivonnaisia kahvihuoneeseen...joskus lahjakortin muodossa läheisestä leipomosta, hyvän tuoksuista suihkusaippuaa, kukkia, kynttilöitä, jääkaappimagneetteja jne.

Jotenkin ns. henkilökohtaiset tuomiset jäävät mieleen... juuri itselle valittu Dermosilin suihkusaippua oli kiva, kun kaikki ryhmän aikuiset sai erilaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkodin tädit saavat työstään palkkaa, joten ei heille joka joulu tarvitse mitään viedä. Itse inhoan juuri tuollaista pikkukrääsää kotonani, joten en sellaista kyllä muillekaan veisi. Ja herkkuja varmaan tulee ihan liiaksikin.

Itse en ole kummitätinä mitään lahjoja saanut eikä mulle ole tullut mieleen ostaa omien lasteni kummeillekaan mitään lahjoja. Johan tää lahjaruletti menis ihan mahdottomaksi.

Jotenkin leipäännyin joulun materialismiin 15 vuotta sitten, kun olin vaihtarina jenkeissä. Siellä todella näki, miten joulun perimmäinen olemus oli tyystin kadotettu.

Vierailija
24/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maksa juur mittä mahrottoma mukava saara eikä eres haise

Vierailija
25/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jouluunkin vielä yli 10 viikkoa!!!

Vierailija
26/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivaa on mukava saada. Mieleen on jäänyt aivan taivaallinen, itse tehty, makea joulusinappi somassa purkissa tai lasten itse koristelemat joulupiparit.

Mutta, olen aika vaivaantunut hienommista lahjoista, vaikkapa juuri Pentikin. Minusta ne ampuu yli. Välillä tuntuu, että vanhemmat kisailevat tai ovat pakotettuja antamaan jotakin hienoa ja kallista. Tuokaa vain jotakin pientä ja/tai omatekemää, niistä jää parhaat muistot ja tulee hyvä mieli!

Vierailija
27/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla sanavalinta vähän väärä! Päätin jo, päiväkodin tädit saavat leffaliput ja karkkipussit, kummit todenäköisesti jotain syötävää tai maatuvaa. Lisävinkkejä kiitos silti, tulevia jouluja varten :)

-ap

P.S. Tykkään joulusta ja aloitan aina aikaisin, ei kerry sitten kaikki hommat joulukuulle. Ja tiedän kyllä, ettei ole pakko ostaa mitään! Päiväkodin tätien ansiosta meidän "arki pyörii", ihania ovat, eikä ollenkaan tarvi huolehtia siitä, että miten lapset hoidossa pärjää. Samasta syystä muistetaan meidän siivoojaa ennen kesälomaa ja jouluna. Kaikki edellämainitut kyllä saavat palkkaa työstään, mutta silti :) Ja lasten kummit ovat meidän hyviä ystäviämme, joille on kiva ostaa jotain mukavaa (ja pientä).

Vierailija
28/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai enkeleitä lahjoitan

---ps en koskaan lasitavaraa enkä alkoholia

Vierailija
29/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hulluilta päiviltä saa taas niitä halpoja lippuja, joten siinäpä sitten mahdollisuus hankkia ne edullisesti.

No, joku voi pettyä, kun ollaan usein jouluksi viety punaviiniä. Tiedän kyllä, että kaikki eivät halua viedä eivätkä saadakaan alkoholia. Mutta kun kaikki eivät tykkää leffoistakaan...karkista nyt puhumattakaan..

t. joku aiempi nro, se, joka teki keväällä kyselyn

Vierailija
30/43 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada esim. kuohuviiniä tsi terävää glögiä

lto

tai enkeleitä lahjoitan

---ps en koskaan lasitavaraa enkä alkoholia

Vierailija
31/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et niillekin annetaan joululahjat. Siis niitä tätejä on niin monta.. no jospa sitä leipois jonkun kakun, jonka sit yhteiseksi antais vain. En minä ainakaan ala ostelemaan erikseen lahjoja.

Itse päiväkodin tätinä tykkäsin kun joku toi kakun tai suklaakonvehteja. Niillä sitten sai kahvitauoilla herkutella.

Vierailija
32/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs joku kukka?

Vierailija
33/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on lokakuun toinen päivä. Ei paljoa joululahjat kiinnosta.

Toisekseen: ikinä en ole vienyt päiväkotiin yhtään mitään. Enkä ole edes miettinyt, että pitäisi viedä.Samallahan pitäisi lahjoa myös vaikka lasten vakilääkäri, lääkäriaseman vastaanottoavustaja, tietysti kaikki hoitajat kanssa, päiväkodin siivoojat ja talonmies, lähikaupan kassa, KELAn täti, Nordean virkailija, jonka kanssa keskustellaan meidän asuntolainasta... Ketä tässä nyt vielä pitäisi lahjoa?

Kummina en oleta saavani myöskään yhtikäs mitään, mistä tällainen ajatus on peräisin? Kummi muistaa kummilastansa, mutta että kummiakin pitäisi lahjoa? Häh?

Jotenkin alkoi vaan vituttaa, että kaikkea sitä joillakin on aikaa kehitellä...

Vierailija
34/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden opiskelijan perheessä ostetaan yhdet joululahjat jokaiselle perheenjäsenelle ja mummoille leivotaan lasten kanssa jotain. Ei kerta kaikkiaan riitä rahaa eikä aikaakaan kaikkien lähipiirissä olevien lahjomiseen.

En tiedä miten olisi jos rahaa ja viitseliäisyyttä olisi enemmän, tällä hetkellä aion pidättäytyä tässä, ei ole mitään syytä lastenkaan oppia kaupalliseen jouluun, vaikka se kuinka toisi päiväkodin tädeille hyvän mielen.

Joulu tuntuu ihme ja kumma kuitenkin joululta, vaikka siihen ei olisikaan tuhlattu satoja euroja rahaa.

Vierailija
35/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi "Mitä vittua" eri mieltä siitä, että lastesi kanssa n.7h päivässä viettävät ihmiset olisi rinnastettavissa satunnaisiin kontakteihin kuten Kelan tätiin tai pankkivirkailijaan. Päiväkodin henkilökunta todellakin viettää lasten kanssa aikaa tod.näk. enemmän kun kukaan muu ydinperheen ulkopuolinen, joten minä ainakin haluan heille osoittaa kiitollisuuteni ja arvostukseni hyvin tehdystä työstä. Lapsillesi he ainakin ovat tärkeitä, ja voisikin kysyä lapsilta miten he haluavat muistaa hoitajia ja kummejaan.

Omat lapseni ovat niin pieniä vielä, että yhdessä ideoimme ja teemme lahjat hoitajille ja kummeille. Miksi lapsi olisi ainut "ottava" osapuoli jouluna? Meillä ainakin puhutaan lapsille, ettei pukki suinkaan lahjoja jakele pohjattomasta laaristaan ilmaiseksi, vaan ihmiset antavat toisilleen lahjoja. Niin aikuiset kuin lapsetkin.

Vierailija
36/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jotkin kivat heijastimet?

Vierailija
37/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteensä 9 aikuista, jotka kiertävät listan mukaan eri tehtävissä, eli tuollainen n. 10e muistaminen tekeekin jo pian sen 100e...

Vierailija
38/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku haluaa muistaa päiväkodin opeja ja hoitajia ostamalla lapsille hamahelmiä tai askartelutarvikkeita? Mitä iloa siitä hoitajille on? Eiväthän he omilla rahoillaan joudu lapsille tarvikkeita hankkimaan, paitsi pph asia erikseen.

Ja itse olen ollut sekä pph että nykyään lto.

Vierailija
39/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa ja ostatte yhteisen, vähän reilumman lahjan.

Esim. hedelmäkori kuoharipullolla tai isojoulukukka-asetelma

Ei jää krääsää nurkkiin ja helpompaa myös vanhemmille! Meillä on kerätty 5-7 euroa/perhe, eli ei tuo hintakaan päätä huimaa. Suosittelen sekä vanhempana että lto:na!

Ja nythän tässä on hyvin aikaa ruveta nimilistaa kierrättämään!

Vierailija
40/43 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen törkeä vihje, että "pese itsesi, haisuliini".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä