Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puetteko lapsillenne päiväkotiin tyylikkäitä ja yhteen sopivia asuja?

Vierailija
30.09.2009 |

Minulla on neljä lasta ja vielä esikoisen aikaan jaksoin miettiä yhteensopivia värejä jne. päiväkotivaatetuksessa. Nyt, kun pk:ssa on enää kaksi nuorimmaista ja olen kaikin puolin rentouttanut otettani arkisissa asioissa, en jaksa enää välittää siitä näyttävätkö lasten vaateyhdistelmät aikuisen silmään hyvältä vai ei. Jos lapsi haluaa vaikka laittaa mekon päiväkotiin ja sen alle sukkahousujen sijaan kirjavat kalsarit, niin se ei hetkauta minua. Ei myöskään riemunkirjavat väriyhdistelmät, jotka lapsen itsensä mielestä ovat ihanat! Siitä kuitenkin huolehdin, että vaatetus on ehjää, puhdasta, sopivan kokoista ja säähän sopivaa.

Miten teillä muilla?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aina, mutta yritin kyllä. Nyt puen koulupoikani siististi kouluun ja kun nuorimmainen on tyttö niin en ole osannut vielä hellittääkään. Puen mielelläni hyvin ja nätisti, mutta kuten ap sanoit; ennenkaikkea ehjää, puhdasta ja sopivan kokoista ja säähän sopivaa.Nautin lasten vaatteiden kanssa touhuamisesta ja myös pojalle on kiva mahdollisuuksien mukaan hankkia jotain nättiä, tytölle olen huomannut sen olevan kyllä helpompaa tarjonta huomioon ottaen.

Vierailija
22/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännön toteutus ontuu välillä :) esim. esikoinen on nyt eskarilainen, ja pukeutuu aamuisin usein omatoimisesti - siis valitsee vaatteet itse ja väriyhdistelmät eivät välttämättä silmiä hivele :) Kuopuksella (melkein 4 v.) taas on vaatteiden + värien suhteen voimakas oma tahto, ja koska sillä nyt ei ole väliä onko päällä sininen vai pinkki paita, niin valitsen yleensä vaatteet kuopuksen maun mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen verran mitä mä olen lapsia päivähoidossa nähnyt niin ei pue kovin moni muukaan.

Vierailija
24/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeestiko kysyt?? Puen mukavia, joustavia, puhtaita ja ehjiä vaatteita. Sellaisia, missä lapsi viihtyy ja mitä ei tarvitse surra, jos niihin on ilmestynyt reikiä tai maalitahroja.

esim. meidän lastemme ryhmässä on lapsia, joiden pukeutuminen vastaa sellaista, johon me laittautuisimme pienimuotoisiin juhliin lähtiessämme (tyyliin suorat housut, slipoveri ja flanellipaita pikkupojalla). Ihmetyttää, onko näillä lapsilla oikeasti mukava olla koko päivä sellaisissa kamppeissa! Tärkeintähän on se mukavuus ja rentous. Omalta 3-vuotiaaltani olen suorastaan kieltänyt farkkujen käytön pk:ssa, koska tiedän, että ne eivät tunnu lapsesta mukavalta koko päivää (kotona aina riisuu kesken päivän).

ap

Vierailija
25/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias poika valitsee itse vaatteet ja on tarkka, että kaikki on sävy sävyyn. Pitäikö huolestua ;) Niin ja valitsee usein kaapista niitä "kauluspaitoja".

Vierailija
26/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä katson kyllä yhteensopivuutta. Minulla on kaksi lasta ja tykkään heidät kauniisti. Ostan perusvärejä valkoista, sinistä, beigeä, ruskeaa.

On meidän päiväkodissa yksi lapsi, joka on puettu päästä varpaisiin Burberryyn. Välillä hieman mietityttä juuri tuo mukavuus, kun lapsi menee siellä hiekassa valkoisissa sukkahousuissa, Burberryn polvihousuissa ja Burberryn kangaskengissä...

Vierailija
27/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sopivat yhteen melkein millä yhdistelmällä tahansa. Merkkivaatteita en lapsille osta, eivät niitä tarvitse. Pääasia on käyttömukavuus ja että lapsi tykkää vaatteesta.

Vierailija
28/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan en viitsi. lapsilla on hyvä olla ja se on tärkeintä minulle.

Vierailija
29/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä puen lapsilleni

ja ellellä

Vierailija
30/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä katson kyllä yhteensopivuutta. Minulla on kaksi lasta ja tykkään heidät kauniisti. Ostan perusvärejä valkoista, sinistä, beigeä, ruskeaa. On meidän päiväkodissa yksi lapsi, joka on puettu päästä varpaisiin Burberryyn. Välillä hieman mietityttä juuri tuo mukavuus, kun lapsi menee siellä hiekassa valkoisissa sukkahousuissa, Burberryn polvihousuissa ja Burberryn kangaskengissä...

missä päin tälläistä?

oma asuinalueemme on aina kärkipäässä tulovertailuissa / kotitalousvähennysten käytön suhteen. Silti onneksi lapset puetaan järkevästi, eikä vaatteilla hirveästi hienostella.

Vierailija
31/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitetyt ja siistit.

Vierailija
32/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten epämukavasti. Eli pitkähihainen paita ja velour- tai collegehousut on riittävän mukavat ja helpot päiväkotivaatteina. Farkkuja tai paitapuseroita tms. ei laiteta päiväkotiin.

Vierailija
33/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pukenut lapset hyvälaatuisiin ja kauniisiin vaatteisiin-olivatpa sitten päiväkodissa, koulussa tai vapaalla. Isommat lapset osaavat jo itse valita sopivat yhdistelmät, mutta katson silti vielä perään ja ohjeistan tarpeen mukaan.

En koskaan pue lapsiani rikkinäissin ja tahraisiin vaatteisiin. Jos tahrat ei lähde pesussa joutaa vaate roskiin. En myöskään laske lapsiani ovesta ulos missään ihme hassuissa virityksissä, kuten ap. kuvasi (hame ja kirjavat kalsarit alla, huh!).

Pukeudun itsekin tilanteen mukaan (huom. juhliin juhlavaatteet yms.) siististi, miksi pukusin lapsiani huonommin.Miten lapset oppivat ikinä pukeutumaan hyvin jos heitä ei opeta vuosien mittaan?

Vierailija
34/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen sävy-sävyyn, mutten epämukavasti. Eli pitkähihainen paita ja velour- tai collegehousut on riittävän mukavat ja helpot päiväkotivaatteina. Farkkuja tai paitapuseroita tms. ei laiteta päiväkotiin.

Vierailija
35/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä WT:n merkki?

Vierailija
36/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4V tyttö valkkaa itse aamulla vaatteensa. Harvoin näyttää tosi pahalta. Harmittaa vain neidin tapa pukea pelkkää pinkkiä ala- ja yläosaksi..

Sinänsä ihan sma mitä siellä päällään pitää kunhan on puhdasta.

Vierailija
37/37 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ei ole kuin muksuja katselemass aja pari hoitajaa, joita tuskin kiinnostaa merkkivaatetus. Kaupungilla, kylässä, koulussa jne puetaan sitten siistejä, kauniita vaatteita kaikille. Ehjät ja puhtaat on toki päiväkodissakin, mutta kulumia, haalistumia, värivirheitä tms en pelkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan