Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä tällaisesta systeemistä lapsilisän tilalle

Vierailija
30.09.2009 |

Jos perheen tulot ovat alle tietyn rajan esim. 35000 / vuosi niin on oikeutettu ko. avustukseen. Mutta rahan tilasta saa kuponkeja joilla saa kaupasta ruokaa. Kuponkeja on useampia per kuukausi jolloin voi käyttää kaikki kerralla tai osissa, miten haluaa.

Kupongeilla saatava ruoka on terveellistä: vähäsokerista yms. ei siis mitään eineksiä missään nimessä vaan ihan peruselintarvikkeita. Listalla on mm. papuja, kokojyväleipää, munia, maitoa, ja appelsiinimehua, lisäksi kympillä vapaavalinteisia tuoreita kasviksia.

Mitä mieltä olette maammat tästä systeemistä? Ja ihan tiedoksi ettei tämä ole porvoosta koska olen itse mukana tässä ohjelmassa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitit. Älytöntä nykyaikana jotkin ruokakupongit.

En ole kapitalisti enkä kommari tai sossu. Mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että ihmisten olisi lähtökohtaisesti itse huolehdittava toimeentulostaan ja vasta sitten käytettävä sosiaalietuja. Lapsilisät pitäisi olla harkinnanvaraisia. Nykyään annetaan liian paljon vastikkeetonta rahaa. Kun totutaan tähän systeemiin, halutaan ainavaan lisää ja passivoidutaan. Ja se on niin ettei sitä ilmaiseksi saatua osata arvostaa.

Tämän laman keskellä on mietittävä säästökeinoja. Ei vi ottaa lainaa lainan päälle. Ne hillittömät lainat jäävät tulevien aikuisten maksettavaksi...eli omille lapsillemme! Halutaanko me omien lasten kärvistelevän tulevaisuudessa?

Eli, meidän jokaisen on oltava valmiita luopumaan jostakin. Ja vaikka lapsilisät annettaisiin vain niitä tarvitseville, rahat palautuisivat takaisin kun köyhien lapsiperheiden käytettävissä olevat tulot kasvaisivat ja he voisivat ostaa palveluja.

Moniko teistä uskaltaa kertoa käsi sydämellä, mihin niitä lapsilisiä oikein käytätte?

Meidän perheen viimeinen lapsilisä tuli elokuussa. Ja ne rahat on aina käytetty ruokaan ja vaatteisiin.

Vierailija
62/63 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka suomalaiset on kuin lampaita ja jos on eri mieltä kuin muut, niin on ihan outo. Taas huomaan saman tästä ketjusta.

Ja ihan tämän perusteella voidaan sitten odottaa hirveesti teknologista kehitystä ja hienoja innovaatioita sieltä suunnalta tulevaisuudessa.. NOT.

Nauran sinulle joka luulet että suomen terveydenhoito on jotenkin huippulaadukasta. Miten edes voit kuvitella että maassa jossa on 5 milj. ihmistä voidaan olla edelläkävijoitä missään asiassa. Toiseksi ne sairaaloiden ja terveyskeskuten laitteen on maksettu verorahoista ja on sen mukaisetkin. Varsinkin terveyskeskukset on ihan järkyttäviä paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun lapsiperheen menot ovat pienimmillään, rahaa tulee eniten. Jos tuohon systeemiin mentäisiin, niin maksettaisiin nyt edes sitten sitä avustusta vaikka vain kouluikäisistä. Alle kouluikäinen kun ei juurikaan kuluta mitään.