Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Varmat päivät" ehkäisynä, kokemuksia puolesta ja vastaan.

Vierailija
29.09.2009 |

Ongelmana ehkäisy. En saa hormonaalista ehkäisyä (migreeni), kierukka ei käy (kuparisesta niin rajut vuodot että hemppa putosi huolestuttavan alas, hormoonisesta jatkuvat tulehdukset) ja minipillereistä liikaa haittavaikutuksia. Keho ei tunnu kestävän mitään mulle saatavilla olevia menetelmiä. Nyt harkitsen jo ihan vakavissani luomumenetelmiä.

Eli voiko olla oikeasti mahdollista ehkäistä raskautta jos tietää kiertonsa tarkasti? Kokemuksia kiitos.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti tämä härveli. Minä klikkasin linkkiä, luin ja innostuinkin jo aiheesta - sitten katsoin hintaa. Ihan oikeesti - 500 euroa!

<a href="http://www.ladycomputer.com/" alt="http://www.ladycomputer.com/">http://www.ladycomputer.com/</a&gt;

Vierailija
22/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri teki juuri abortin kun oli tullut keskeytetyllä raskaaaksi. Ja nyt pelkää taas olevansa raskaana. Ääliö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

persona- niminen härveli, tilasin Briteistä. Maksoi n.80e, testitikut kuukaudeksi vajaan kympin.

http://www.blushingbuyer.co.uk/product/productlist.aspx?page=1&man=pers…

Näytti olevan nyt vielä halvempi, punnan huonon kurssin takia. Itsellä toimi hyvin n.5kk., mutta sitten humalapäissään ei jaksettu välittää että oli punainen päivä ja samantien napsahti...vauva nyt 2kk...

Vierailija
24/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmat päivät ehkäisynä 10 vuotta, tosin oli säännöllinen 28 päivän kierto. Kondomia käytettiin kun ovulaatio. 2 harkittua lasta hankittiin sinä aikana.

Nykyään syön kyllä minipillereitä. En halua lapsia enää. Varmaan päälle vedän nyt.

Vierailija
25/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmat päivät + keskeytetty yhdyntä toiminut jo 10 vuotta. 2 lasta tänä aikana on syntynyt, mutta suunnitellusti, kumpikin tärppäsi ekasta kierrosta kun päätettiin että nyt saa vauva tulla

Vierailija
26/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeytettyä. Tehtynä 7 lasta suunnitellusti.

Minullekkaan ei käy mitkään ehkäisyt.

Mutta varmoihin päiviin luottaminen vaatii tasaisen kierron hyvän oman kroppansa tuntemuksen ja niiden limojen tarkkailua.

Sekä sen ,että kun keskellä kiertoa tulee yyber panetus, ei silloin hässi. Koska se on yleensä ovis aikaa. Ja valmius ottaa vastaan myös se "vahinko".

Vierailija
27/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa se ap:n teksti. Hän sanoo selkeästi, että kuparikierukasta tulee rajut vuodot. Kondomi ei taas ole kovin monen mielestä mielekäs ehkäisy pitkässä parisuhteessa, johan sen kertoo jo muiden ehkäisymenetelmien suosiokin. Monella tulee siitä ärsytystä jne. Lisäksi itse en ottaisi omalla aurallisella migreenilläni edes hormonikierukkaa, vaikka eräs hoitaja sanoi että sitä voisi harkita. Mutta en kyllä halua riskeerata, omasta hengestähän tässä on kyse eikä tämän hoitajan =)

Varmoista päivistä en tiedä mitään, mulle sopii minit. Oletko kokeilut kaikki minit läpi? Niitähän myydään Suomessa käsittääkseni kolmea eri merkkiä.

Vierailija
28/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai käyttää varmojen lisäksi kumia, jos mahdollisten ovulaatiopäivien aikaan seksihimoja. Minä ainakin itse ennemmin harrastaisin kumin kanssa kuin olisin totaalisesti ilman ;)

Vierailija
29/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yhdistettynä varmoihin päiviin (ts. rakastelee vain varmoina päivinä ja silloinkin käyttää spermisidejä) saattaa olla jo hyvin varmaa.

Vierailija
30/67 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin meidän kakkosta ei voi kyllä ylläriksi sanoa, kun yritys oli tarkoitus aloittaa niistä kuukautisista, joita ei sitten kuulunutkaan :-)

Vierailija
31/67 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entas Nuva-ring? sitahan monet ovat kehuneet ehkaisykeinona...

Olen käyttänyt ehkäisyrengasta kolme vuotta. Helppoa ja vaivatonta. Suosittelen.

Vierailija
32/67 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras vaihtoehto olisi mielestäni laastari moottorin eteen.

Vierailija
33/67 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap:n mies voi mennä vasektomiaan?!?!

Jos kerran ei mitkään ehkäisyvaihtoehdot käy eikä vauva olisi tervetullut, o parasta miehen panna piuhat poikki.

Vierailija
34/67 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2009 klo 10:37"]

Lukekaapa se ap:n teksti. Hän sanoo selkeästi, että kuparikierukasta tulee rajut vuodot. Kondomi ei taas ole kovin monen mielestä mielekäs ehkäisy pitkässä parisuhteessa, johan sen kertoo jo muiden ehkäisymenetelmien suosiokin. Monella tulee siitä ärsytystä jne. Lisäksi itse en ottaisi omalla aurallisella migreenilläni edes hormonikierukkaa, vaikka eräs hoitaja sanoi että sitä voisi harkita. Mutta en kyllä halua riskeerata, omasta hengestähän tässä on kyse eikä tämän hoitajan =)

Varmoista päivistä en tiedä mitään, mulle sopii minit. Oletko kokeilut kaikki minit läpi? Niitähän myydään Suomessa käsittääkseni kolmea eri merkkiä.

[/quote]

Kumi on toki ikävä pitkässä suhteessa, mutta jos mikään muu ei käy ja raskautta ei todellakaan halua niin eihän siinä silloin ole muuta vaihtoehtoa kun sitä kumia käyttää. Varmat päivät käy jos raskaus ei ole ehdoton ei, mutta ei silloin jos raskaus on ehdoton ei. Varmat päivät ei yksinkertaisesti ole niin luotettava. Joko sterilisaatio tai se kumi. Ei kai kukaan tosissaan halua aborttiin? Ja vain siksi, että kumit on ikäviä.

Vierailija
35/67 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli Persona-niminen härveli käytössä, ja se toimi kyllä hyvin.

Vaivaa siitä oli sen verran, että se piti joka aamu tarkistaa siltä varalta että haluaako se virtsanäytteen.

Aika usein niitä näytteitä piti antaa, varsinkin aluksi.

Näytti kyllä luotettavasti varmat päivät ainakin minun kohdallani.

Vierailija
36/67 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan täällä jollain olla kokemus, että varmoilla päivillä mentiin 20v ja vahinkoa ei käynyt. Mutta varmasti ap:kin sen tietää, että kukaan ei voi hänelle luvata, että varmat päivät on varma ehkäisymenetelmä (siis edes niin varma kuin pillerit tai kondomi). Varmaan Persona tms. parantaa varmojen päivien "tehoa", mutta ei se silti ole ehkäisykeino niille, jotka ehdottomasti eivät lasta halua.

Me kyllä käytettiin vakisuhteessa reilun vuoden verran kondomia, eikä mitään ongelmaa. Tosi vaikea uskoa, että poikkeuksetta saisitte kondomin rikki - kannattaa opetella laittamaan se oikein. Jos hormonaalinen ehkäisy ja kuparikierukka on poissuljettu, kondomi tai sterilointi jommallekummalle ovat ihan oikeasti ainoat vaihtoehdot. Tai sitten selibaatti. (hormonikierukka tosin kuulosti vielä mahdolliselta sulle, eikö ne sivuvaikutukset olleet aika pienet?)

Vierailija
37/67 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosi säännöllinen kierto, eikä liioin oikein mikään ehkäisy sovi. Päädyttiin miehen kanssa siihen, että lapsi on tervetullut, jos on tullakseen, ja siirryttiin varmoille päiville. Metodi toimi kokonaiset 2 kuukautta, ja nyt menossa rv 14 :)

Suosittelen varmoja päiviä ehkäisyksi siinä tapauksessa, jos "vahinko" on vain iloinen ylläri, kuten meillä.

Vierailija
38/67 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi kaksi vuotta täydellisesti ja olisi varmasti toiminut edelleenkin, mutta päätettiin kokeilla kolmatta lasta. Tärppäsi heti, kun käytettiin varmoja päiviä väärin päin. :-D

Vierailija
39/67 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmat päivät + keskeytetty = rv 7 + 6.

Toki tervetullut mutta vähän enemmän ikäeroa lasten välillä ei olisi haitannut :)

Vierailija
40/67 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki tuntemani "varmat päivät"-ehkäisijät ovat saaneet "yllärin". Osa toivotun, osa ei. Itse olen aina pelannut varman päälle, pillerit tai kierukka eivät sopineet, joten pitkässä parisuhteessa on käytetty kumia vuosia ilman että se haittaisi kumpaakaan, ainoastaan kerran on hajonnut. Oikeastaan ihmettelemme molemmat kumivastaisuutta mutta kai sitä kaikkeen oppii? Kysyjälle suosittelisin eri merkkien kokeilemista, osa hiertää, osa ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme