Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika tulossa kahden tytön jälkeen, miten poikaa "osaa" hoitaa, miten innostua pojan vaatteista?

Vierailija
29.09.2009 |

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi kaikkia unisex-vaatteita, uusretroa yms. mut pojan ollessa maailmassa olen todennut vaaleansinisen olevan se väri joka pojallemme parhaiten sopii... lisäksi valkoista ja ruskeaa. Ihanaa kahden tytön prinsessahepeneiden lisäkis etsiä pojan vaatteita!

Vierailija
42/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tosta syystä en enempää halunnut kun 2 lasta. pelkäsin ihan hirveesti että toinen olis ollu poika onneks ei ollu. kolmatta en uskalla hankkia jos hyvä säkä kääntyy ja kolmas oliski poika.

ja jos ei ole niin voi kiesus että tälläisillekin ihmisille suodaan lapsia.

Pitäisi olla joku testi kuka saa lisääntyä ja kuka ei.

Ajattele jonain päivänä ne sinun tyttäresi löytävät jonkun kasvattaman ja synnyttämän pojan puolisokseen ja sitten jos tosi "huono tuuri" käy niin saattavat itse saattaa maailmaan myös poikalapsen.

Todella hienoa jos ovat tuon ihanteellisen asenteesi sitten kasvatuksella perineet. Inhoaako näitä pieniä poikia sitten sekä äiti että isoäiti.

Mä en käsitä mistä näin uskomattoman kuvottavia ihmisiä tulee...huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin aikanaan kun sain tyton jalkeen pojan, itse olen kasvanut tyttoperheessa. Siihen poikaan rakastuu, ihan niinkuin muihinkin lapsiinsa. Pojan mielesta aiti on ihana! On myos ihmeellista katsoa pienta poikaa ja sita miten tosissaan se innostuu itselleni uusista asioista, kuten vaikka autoista. Itsekin alkaa katsella rakennustyomaita ja roska-autoja ihan uusin silmin.

Vaatteista...Nyt on hyva syy shoppailla lastenvaatekaupan kaikilla osastoilla! Lapsille voi myos laittaa toisiinsa sopivat mutta erilaiset vaatteet, mielestani se vaan korostaa niin tyttojen kuin poikien ominaispiirteita. Vaikka merimiespuku ja merimiesmekko.

Nain siis perheessa, jossa prinsessa, automies ja vaatefriikki aiti.

Vierailija
44/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tosta syystä en enempää halunnut kun 2 lasta. pelkäsin ihan hirveesti että toinen olis ollu poika onneks ei ollu. kolmatta en uskalla hankkia jos hyvä säkä kääntyy ja kolmas oliski poika.

ja jos ei ole niin voi kiesus että tälläisillekin ihmisille suodaan lapsia. Pitäisi olla joku testi kuka saa lisääntyä ja kuka ei. Ajattele jonain päivänä ne sinun tyttäresi löytävät jonkun kasvattaman ja synnyttämän pojan puolisokseen ja sitten jos tosi "huono tuuri" käy niin saattavat itse saattaa maailmaan myös poikalapsen. Todella hienoa jos ovat tuon ihanteellisen asenteesi sitten kasvatuksella perineet. Inhoaako näitä pieniä poikia sitten sekä äiti että isoäiti. Mä en käsitä mistä näin uskomattoman kuvottavia ihmisiä tulee...huoh

Vierailija
45/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pikkuinen poika valloittaa sut. Pienenä moni poika voi olla raskas, mutta odota, kun ne kasvaa.

Rakentaa majoja, hyvät jutut, veijarimaiset ilmeet, vilpittömyys.

Meillä poika nyt 5v. rakastaa farkkuja ja star wars t-paitoja.

Olen kyllä itse täysillä luomoutunut pojista ja heidän luonteesta.

Vierailija
46/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen lapsen haluaisin jos tietäisin 100% varmasti saavani jälleen tytön. Mutta kun sitä ei voi ennalta määrätä niin lapsiluku saa jäädä tähän.

Vierailija
47/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen lapsen haluaisin jos tietäisin 100% varmasti saavani jälleen tytön. Mutta kun sitä ei voi ennalta määrätä niin lapsiluku saa jäädä tähän.

Itse olisin ikionnellinen vaikka synnyttäisin marsun; onhan se minun lapseni sukupuolesta riippumatta! entäs jos saisittekin vammaisen lapsen, olisiko se parempi kuin "väärää" sukupuolta oleva? Ei kai oikeasti täyspäinen aikuinen ihminen tuollaisia asioita edes pohdi, että kunhan vaan saisi tytön tms?

Vierailija
48/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pikkuinen poika valloittaa sut. Pienenä moni poika voi olla raskas, mutta odota, kun ne kasvaa.

Rakentaa majoja, hyvät jutut, veijarimaiset ilmeet, vilpittömyys.

Meillä poika nyt 5v. rakastaa farkkuja ja star wars t-paitoja.

Olen kyllä itse täysillä luomoutunut pojista ja heidän luonteesta.

Vierailija
49/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen maailman rauhallisin ja helpoin tyttö, jota olen hemmotellut jättimäisellä vaatekaapilla. Eihän se materia, mutta tyttö on ollut silmäteräni vuosien lapsettomuuden jälkeen ja tuntui jäävänkin samasta syystä ainoaksi yli neljän vuoden ajan.

Nyt odotan toista lasta, joka on ultran mukaan poika. Tuntuu oudolta, kun toivoin kovasti tyttöä. Kävi mielessä kaikki nuo tyttöjen jutut ja kuinka ollaan miehen kanssa ihan hurahdettu niihin. Mutta onhan se poika kiva ja en hetkeäkään epäile, ettei ole yhtä rakas kuin tyttökin.

Vierailija
50/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista haperopäisimmät naiset haluaa vain ja ainoastaan tyttöjä. Ja että poikavauva olisi hirveintä, mitä he voisivat kuvitella.

Vierailija
51/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tyyppi se on: pikku tiedemies, joka vakavana kyselee sähkövoimalan toimintaperiaatteet ja mustien aukkojen synnyn hiki päässä googlettavalta äidiltään...

Minulla on kumpaakin sukupuolta ja kyllä se on lapsen synnynnäisestä temperamentista sekä siihen päälle kasvatuksesta se vaikeus tai helppous kiinni. Ei sukupuolesta.

Muistan kyllä omasta lapsuudestani v-mäiset paskanpuhujatytöt koulunpihalta. Eivät varmaan olleet "helppoja" ja ihania tyttöjä.

Vierailija
52/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin sitä hoidetaan kuin tyttöä, rajoja ja rakkautta.

Itse olin onneni kukkuloilla miehen kanssa kun saatiin poika tytön jälkeen. On ihanaa kun on molempia sukupuolia.

Pieni poika on suloisinta mitä tiedän, yhtään vähättelemättä tyttöjä. Meillä ainakin poika on se herkkä lapsi joka tykkää olla kainalossa ja hellittävänä, toisin kuin tyttö joka menee tukkaputkella eteenpäin ja ei pahemmin sylissä viihdy. Poika on kaikessa vilkkaudessaan paljon helpompi ja mutkattomampi.

Tyttöjen elämä taas vaikuttaa jo pienestä pitäen siltä että mitä enemmän pääsee toista tyttöä selkään puukottamaan, niin sitä parempi.

Pojat leikkii keskenään ja ei "pariudu".

Vierailija
53/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa, että "tieto" tulee äidiltä, jolla ei oo asiasta mitään kokemusta. Poikien kasvatushan helpottuu koko ajan mitä isommiksi ne kasvaa.

Vierailija
54/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää, miten äidit voivat näköjään esineellistää omia lapsiaan. "Pojat" ovat yhdenlaisia, "tytöt" toisenlaisia. Vaatekaappi on tärkeintä mitä omaan lapseen liittyy.

Hävetkää naiset!!!

Vierailija
55/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä jos mulla olis vaan tyttöjä, niin miten sitten, mutta tytön ja pojan äitinä täytyy sanoa että mua ainakin loukkaa se kun jompaakumpaa sukupuolta mollataan, tässä ketjussa lähinnä poikia.

Pojatkin on ihania ja jokainen on jonkun lapsi. Miltäs tuntuis pelkkien tyttöjen äidit jos joku tulis ja kertois miten kamalaa on kun lapsi saattaa olla vaikka tyttö, ihan niin kamalaa että sen takia ei kannata edes lapsia tehdä?!

Miten teillä onnistuu miehen kanssa eläminen? Halveksitteko omia miehiännekin heidän sukupuolensa takia?

Vai onko niin että teille miehet on vaan niitä jotka antaa ne "tyttösiittiöt" ja sen jälkeen on pelkkää ilmaa jos sitäkään?

Vierailija
56/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, en nyt missään tapauksessa halveksi poikia eikä minun äitiys ole missään nimessä kiinni lastenvaatetuksesta. Ihan muuten vain heitin tuohon otsikkoon tuon vaate kysymyksen, olisi ehka pitänyt laittaa perään vaikka ...yms.

Emme malta odottaa uutta tulokasta syntyväksi ja olen hänelle jo hankkinut jos jonkinlaista, mutta sen myönnän etta on se vähän haastellisempaa löytää iloisia ja suloisia poikien vaatteita ja mitä isompia kokoja olen katsellut sitä synkemmiksi vaatteet muuttuvat. Onneksi on uusretroa ja nettikauppoja joista löytyy kivojakin ja kirkkaitakin vaatteita.

Minäkin olen ns. tyttöperheestä ja nyt siis kaksi ensimmäistä lastamme ovat tyttöjä joten poikien maailma on minulle täysin uusi, mutta kiinnostava ja otan kaikki haasteet vastaan innolla!!

Vierailija
57/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, en nyt missään tapauksessa halveksi poikia eikä minun äitiys ole missään nimessä kiinni lastenvaatetuksesta. Ihan muuten vain heitin tuohon otsikkoon tuon vaate kysymyksen, olisi ehka pitänyt laittaa perään vaikka ...yms.

Emme malta odottaa uutta tulokasta syntyväksi ja olen hänelle jo hankkinut jos jonkinlaista, mutta sen myönnän etta on se vähän haastellisempaa löytää iloisia ja suloisia poikien vaatteita ja mitä isompia kokoja olen katsellut sitä synkemmiksi vaatteet muuttuvat. Onneksi on uusretroa ja nettikauppoja joista löytyy kivojakin ja kirkkaitakin vaatteita.

Minäkin olen ns. tyttöperheestä ja nyt siis kaksi ensimmäistä lastamme ovat tyttöjä joten poikien maailma on minulle täysin uusi, mutta kiinnostava ja otan kaikki haasteet vastaan innolla!!

ja muuta mukavaa, mutta nyt 6v ja 7v iässä saavat toki pitää monsteri- Batman- ym paitoja, koska niistä tykkäävät. Pääasia että viihtyvät kamppeissaan, en osta niitä itselle vaan lapsille päälle pantavaksi. H&M:llä esimerkiksi on ihan kivoja ja edullisia poikien vaatteita, eikä tarvitse aina pukeutua ruskeaan, oranssiin jne jos ei tykkää.

Vierailija
58/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kaks tyttöä ja nuorin on poika eikä oo kyllä hoitamisessa ollu eroja.

Pippelikin on sellainen vehje että siitä ei ihan vauva-aikana tarvi huolehtia sen kummemmin kuin että pesee sen ihan normaalisti vedellä kuten muutkin kehonosat. Isompana sitten pitää alkaa sieltä nahan altakin pestä, mutta meillä vauva alle vuoden joten ei ole vielä ajankohtainen.

Minä en oo hirveen kivoja vaatteita löytänyt vauvalle ja siksi ompelenkin aika paljon itse, painan myös kuvia vaatteisiin joten saan yksilöllisiä, söpöjä vaatteita.

Sen kummempaa innostumista mulla ei kyllä ollu tyttöjenkaan vaatteisiin, olen aina tykännyt ommella joten yksilöllisiä vaatteita on meidän lapsilla aina ollut. Sukkia ja jotain muuta pientä tulee kauoasta ostettua valmiina, muut teen itse. Isompana sitten toppavaatteet ja vk-vaatteet sekä kengät on ostotavaraa.

Vierailija
59/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien vaatettaminen maksaa enemmän kuin tyttöjen. Lähinnä tarkoitan sitä, että kivat poikien vaatteet ovat kallitta. Ja esim. kunnon juhlavaatteista saa pulittaa pitkän pennin. Tytöille löytyy oikeesti siistejä ja nättejä mekkoja parilla kympillä. Pojille kun etsii yhtä juhlavat vaatteet, niin nollan saa heittää perään.

Toinen asia tietysti on, että pojat saattaa kuluttaa housujen polvia enemmän kuin tytöt. Mutta se nyt on vähän tapauskohtaista, osaahan tytötkin kompuroida ja kontata pihalla, joten tuossa on yksilökohtaisia heittoja.

Vierailija
60/60 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vauvat ovat yhtä arvokkaita! turha on kenenkään puolustella tyttöjä tai poikia!

eikös se ole tärkeintä että saadaan vauva, ei se kumpaa sukupuolta vauvat ovat!

kumpiakin tarvitaan tähän maailmaan,sekä tyttöjä, että poikia!

ollaan onnellisia vauvoistamme ja lapsistamme!

ja yritetään turvata ja taata turvallinen ja rakastava koti lapsillemme! :)