Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika tulossa kahden tytön jälkeen, miten poikaa "osaa" hoitaa, miten innostua pojan vaatteista?

Vierailija
29.09.2009 |

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ihania vaatteita ja pikkuiset pojat ovat todella suloisia veijareita!

t. kolmen pojan äitee

Vierailija
22/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jopa harjoituksen vuoksi odotusaikana ostella poikien vaatteita jotta "lietsoisin innostusta".

Käytännössä itse epäonnistuin omassa hankkeessani. Pikku poikani osoittautui maailman suloisimmaksi ja rakastettavimmaksi pikkuotukseksi, mutta ei sen väritykseen koskaan sopineet ne mun etukäteen hankkimani siniset, harmaat ja vihreät vaatteet. Tuo onkin sellainen että sille pitäisi olla punaista, oranssia, ruskeaa... Ja ylipäänsä se on luonteeltaan ihan erilainen kuin ajattelin silloin niitä suurin piirtein formulakuvioisia vaatteita etukäteen hypistellessäni. Tuollainen pieni pallero se on, ei tosiaan mikään rekkamies!

En siis edelleenkään ole innnissani niistä vaatteista joita raskausaikana pojalleni ostin, mutta pienestä kultaisesta pojanpylleröstäni olen ihan älyttömän innoissani. Nyt se siis on jo yli yksivuotias eikä enää aikoihin ole pukeutunut niin kuin mä odotusaikoinani ajattelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on 3kk ikäinen pieni poika ja hänen hoitamisensa oli täysi yllätys - ihan samanlaista kuin tyttöjenkin.

pojan vaatteista innostuin kun päätin etsiä hauskoja ja iloisia vaatteita ja tajusin että niitäkin todella löytyy.

Ja poika on olut ihan yhtä rakas kuin tytötkin joten häntä on ihanaa pukea ja hoitaa. :)

Vaikka pojan hoitaminen pelottaa ja huolestuttaa niin voin kertoa ilouutisena että kummasti se onkin ihan sama kumpaa sukupuolta kun hän on kuitenkin "oma" vauva. :)

Mä en aina edes "muista" millaiset tavarat siellä vaipassa on kun hoidan vauvaani :)

Ja tää on myös avartanut mun omaa maailmankatsomustani positiivisesti kun olen alkanut ajatella asioita enemmän.

Onnea pojan odotukseen! :)

Vierailija
24/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla barbileikit jäi lapsuuteen, toisilla ne näkyy jatkuvan.

Sitäpaitsi poikien vaatteista ei kannata paljon innostua, kun ne on rikki ja puhki alta aikayksikön.

Vierailija
25/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niihin vaatteisiin hurahtaa, usko pois!

2 tyttöä ja poika

Vierailija
26/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne tytöt sitten jotain nukkeja, joita vaatteista innostuneena pukee ja riisuu? Koitapa ap innostua siitä, että sulle on lapsi tulossa.

Pojat hoituu siinä missä tytötkin.

Nimim. tyttö + 2 poikaa

Vierailija
27/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan "lempileikki" on muuten hoivata isosiskon nukkea. Tänäänkin kanteli vauvanukkea ympäri asuntoa ja peitteli sen sitten hellästi vaunuihin nukkumaan.

Ainoa ero tyttö- ja poikavauvan hoitamisessa on se, että poikavauva on helpompi siinä mielessä, että kakkaa ei voi mennä sisälle, kuten tytölle pimppiin.

Vierailija
28/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus.

Vierailija
29/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvana erot vain vaippaa vaihtaessa; pitää muistaa pestä myös pallit hyvin ja varoa suihkussa lentävää pissaa :)

Vaatteet on vain vaatteita ja niiden tarkoitus on pitää vauva lämpimänä. Meillä ovat pitäneet vauva-ikäisenä ihan perus podeja ja potkareita, värillä ei väliä. Niin tytöt kuin pojatkin.

Miksi tehdä yksinkertaisista asioista vaikeampia kuin ne oikeesti ovat?

T. Nyt 7 pojan ja 5 tytön äiti (ja lisää ei tule eli poikavoittoiseksi se sitten kääntyi)

Vierailija
30/60 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka haluaa oikeasti lapsen joka paskoo omaan vakoonsa! sairasta!

Vierailija
31/60 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet halveksivat tyttövauvoja! jokainen mies toivoo omaa poikaa! pettymys on aina suuri jos tulokas onkin tyttö!

joissain maissa tyttöjä myydään yms..

Vierailija
32/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se siis on jo yli yksivuotias eikä enää aikoihin ole pukeutunut niin kuin mä odotusaikoinani ajattelin.

Vierailija
33/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette vaatteista perusta, ymmärtää meitäkin, jotka niistä kamalasti tykkäämme! : ) Minulla on kolme lasta (poika, tyttö, poika) ja joka ilta suunnittelen innoissani seuraavan päivän asukokonaisuudet.

Shoppailen vain halpoja vaatteita ja saan suurimman osan tutuilta käytettynä, eli rahaakaan ei juuri kulu tähän "harrastukseen".

Vierailija
34/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun lastenvaatekerho Du & Ja:han, sieltä saa kohtuuhintaan aivan ihania ja laadukkaita vaatteita.

Tytöt mulla ovat olleet / ovat parhaillaankin vahvatahtoisia ja itsepäisiä. Pojat taas herttaisia ja tunteellisia, taivuteltavissa, ns. helppoja.

Uhma- ja murrosiät ovat menneet ohi aika kivuttomasti. Tytöillä taas ei.

Ja miksi pojan pitäisi harrastaa jalkapalloa, jääkiekkoa, leikkiä sotaleikkejä ja hirviöleikkejä? Ei kaikkia poikia tällainen kiinnosta.

Nuorin pojistani käy soittamassa muskarissa kanteletta ja kuvataidekerhossa. Myös tanssitunneilla on ollut, poikien tanssiharrastuksessa siis.

Jalkapallosta ei innostunut. Luistelemaan haluaisi, koska kaksi kaveriakin luistelee; kaverin tyttö luistelee ja toisella poika on jääkiekossa.

Mutta tiedän, ettei hän oikeasti sitten innostu näistä, ei ole sellainen rohkea rämäpää enkä minä jaksa näihin lajeihin innostaa tai panostaa.

Ja minusta tälle lapselle sopii nämä rauhalliset taideaineet, etenkin tuo kuvataide ja piirtäminen.

Vierailija
35/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla 2 tytontylleroa ja poikaa odotellaan syntyvaksi. Kaapit pursuaa tytoilta saastamiani vaatteita, niin ihania sellaisia. Nyt lahtevat sitten myyntiin, koska tama lapsi jaa viimeiseksi meilla.

Olen yrittanyt hypistella poikien vaatteita ja "innostua" niista kuten joku sanoikin, muttei niista saa sellaista "tyydysta" kuin niista NIIIN suloisista tyttojen vaatteista. Ja nyt en edes puhu mistaan prinsessahorheloista koska sellaisia en harrasta, mutta muuten kivoista, raikkaista, mutta sopoista vaatteista.

Muutamia poikien vaatteita olen loytanyt jotka ovat enemman unisex-tyylisia; oranssia, punaista, ruskeaa, vihreaa yms. Ne vaaleansiniset vauvojen vaatteet ovat jotenkin niin kovin laimeat.

Ma tosiaan olen ihan lastenvaatteiden lumoissa ja jotenkin sita odotti etta saan viela sen yhden pienen tytonmussukan jonka aikana saan "hyvastella" ne rakastamani vaatteet..

Kuulostaako hullulta?

Toisaalta, olen aina halunnut poikalasta ja halusin jo veljea, jota en koskaan saanut, sitten olen toivonut poikaa, ja nyt kun saimme kaksi tyttoa, alkaa olla jo vahan ristiriitaiset tunteet. EI vauvaa kohtaan vaan kaikkeen muuhun vauvaa ymparoivaan materiaan, odotuksiin ym. Odotan poikaamme aivan alyttomasti, kuten mies ja siskotkin, ja hanta tullaan rakastamaan aivan yhta paljon kuin siskojaankin! Jotta ei tarvitse kenenkaan siita huolestua.

Aiti on vaan vaatefriikki. Ei voi mitaan.

Vierailija
36/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on hulluna legoihin ja rakentelee kavereiden kanssa kaiket päivät. Tykkää jonkun verran urheilusta, mutta mielummin leikki legoilla. Rakastaa tiedejuttuja ja discovery channelin dokumentteja.

Tyttö taas on pieni elohiiri ilopilleri, pikku piirakka täynnä sydäntä. Pukeutuu prinsessaksi, mutta taistelee sitten miekka kädessä ja nukke toisessa.

Nuorimmainen vasta 5 kk, mutta mieletön hymypoika ja supersosiaalinen menomies tuo näyttäisi olevan. Ihmiset on ihan ykkösiä hänen mielestään, vaikka poikien "pitäisi" tutkimusten mukaan olla yhtä kiinnostuneita esineistä kuin ihmiskasvoista. Täytyy vaan muistaa tukea (ja pukea) lapsia yksilöinä, ei sukupuolensa edustajina.

[ Pojat taas herttaisia ja tunteellisia, taivuteltavissa, ns. helppoja. Uhma- ja murrosiät ovat menneet ohi aika kivuttomasti. Tytöillä taas ei. Ja miksi pojan pitäisi harrastaa jalkapalloa, jääkiekkoa, leikkiä sotaleikkejä ja hirviöleikkejä? Ei kaikkia poikia tällainen kiinnosta. Nuorin pojistani käy soittamassa muskarissa kanteletta ja kuvataidekerhossa. Myös tanssitunneilla on ollut, poikien tanssiharrastuksessa siis. Jalkapallosta ei innostunut. Luistelemaan haluaisi, koska kaksi kaveriakin luistelee; kaverin tyttö luistelee ja toisella poika on jääkiekossa. Mutta tiedän, ettei hän oikeasti sitten innostu näistä, ei ole sellainen rohkea rämäpää enkä minä jaksa näihin lajeihin innostaa tai panostaa. Ja minusta tälle lapselle sopii nämä rauhalliset taideaineet, etenkin tuo kuvataide ja piirtäminen.

[/quote]

Vierailija
37/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette vaatteista perusta, ymmärtää meitäkin, jotka niistä kamalasti tykkäämme! : ) Minulla on kolme lasta (poika, tyttö, poika) ja joka ilta suunnittelen innoissani seuraavan päivän asukokonaisuudet. Shoppailen vain halpoja vaatteita ja saan suurimman osan tutuilta käytettynä, eli rahaakaan ei juuri kulu tähän "harrastukseen".

jos lapsen sukupuolen tietäessään alkaa miettimään, että miten innostuisi tuon sukupuolen vaatteista!!!!

Voit vain toivoa, ettei elämä heitä teidän tiellenne tuon lapsen kanssa ihan toisen luokan haasteita...

Vierailija
38/60 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä suurempia haasteita tule ihan kaikille sitten vastaan. Sillä välin voi tehdä hauskoja asioita ja nauttia elämästä. Kukin tyylillään.

i] jos lapsen sukupuolen tietäessään alkaa miettimään, että miten innostuisi tuon sukupuolen vaatteista!!!! Voit vain toivoa, ettei elämä heitä teidän tiellenne tuon lapsen kanssa ihan toisen luokan haasteita...

[/quote]

Vierailija
39/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se tarkoittaa vain, ettei uskalla kohdata haasteita. Tyttöjen vaatteita nyt on niin helppo ostella, kun niitä on paikat pullollaan. Poikien vaatteiden eteen joutuu tekemään paljon enemmän töitä. Kivojen löytämiseksi pitää koluta tosissaan ihan kaikki kaupat, ja silti ei saata löytyä, joten sit yritetään ensi kuussa uudelleen.

Poikien äitinä oleminen ei ole laiskan hommaa. Mutta tuollaisille vaatefriikeillehän sen luulisi olevan vain kivaa, kun on hyvä syy kierrellä kauppoja entistä enemmän. Miten senkin asian nyt voi yhtäkkiä nähdä noin negatiivisena!

Vierailija
40/60 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tosta syystä en enempää halunnut kun 2 lasta. pelkäsin ihan hirveesti että toinen olis ollu poika onneks ei ollu. kolmatta en uskalla hankkia jos hyvä säkä kääntyy ja kolmas oliski poika.