APUA!!! Mita helpohkoa SUOMALAISTA syotavaa valmistan lasten koulun tapahtumaan ulkomailla????
En ole hyva leipoja, sanon ihan suoraan joten mitaan monimutkaista en osaa ihan helpolla tehda. Ei ole mitaan rajoitteita ruoka-aineiden suhteen mutta ei ehka possua/nautaa.
Pliis kiltit auttakaa mua, menin lupautumaan ja nyt jo kauhistuttaa mita ihmetta saan aikaiseksi? Ja jotain mika ei heti lossahtaisi ja nayttaisi kaamealta.
Kommentit (46)
Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn.. T. Pullanleipoja Sveitsistä
Saanko kysyä että missä maassa ei raesokeria ole tarjolla? Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn.. T. Pullanleipoja Sveitsistä
karjalanpiirakoita esim. pakko tehdä itse??
ostat pakaste valmiita ja työnnät vaan uuniin :D
suht helppoo
karjalanpiirakoita esim. pakko tehdä itse?? ostat pakaste valmiita ja työnnät vaan uuniin :D suht helppoo
suomalaisia, karjalaisia piirakoita loytyy ymparimaailmaa???
karjalanpiirakoita esim. pakko tehdä itse?? ostat pakaste valmiita ja työnnät vaan uuniin :D suht helppoo
suomalaisia, karjalaisia piirakoita loytyy ymparimaailmaa???
34, minkähän maan pakastealtaasta löydät karjalanpiirakoita (paitsi Suomesta)? :)
Tee täytettyjä voileipiä munavoilla, tuskin kukaan tietää, että sitä yleensä syödään piirakalla. Tai jos kaupasta sattuisi löytymään jotain ruisleivän tapaista tummaa leipää, niin mielummin sillä kuin vaalealla.
Korvapuusteja minäkin suosittelisin makeaksi. Mustikkakukko olisi hyvä ja helppo, mutta tosiaan noita mustikoita voi olla vaikea löytää. Entäs suomalainen omenapiirakka tai mansikkakermakakku? Ovatko vähän erilaisia kuin paikalliset?
oman maan herkuksi koska siellä vietetään jopa "kanelbulledagen" ia. Luulisin kuitenkin heidänkin ilahtuvan jos saavat itsetehtyjä sellaisia kunhat et ihan suomalaisena keksintönä niitä esille tuo.
Saanko kysyä että missä maassa ei raesokeria ole tarjolla? mielenkiinnosta vaan kysyn.. T. Pullanleipoja Sveitsistä
On vaan hienoa sokeria, ruskeaa sokeria, palasokeria sekä tomusokeria. Palasokeria löytyy kyllä hertan, padan, ruudun ja ristin muotoisena.. ;)
jos et ole niitä aiemmin tehnyt. Ensikertalaiselle vaikea tehtävä.
leipuri
haluisin nähdä ulkolaisten ilmeet kun ruskee mömmö nokan edessä nakottaisivat;)
eikä Irlannissa ole myöskääm raesokeria.
Nakkipiiloja
perunamuussia
perunasalaattia
mammia jalkkariksi.
Kolmea ekaa ei varmaan missaan muualla maailmassa ole, oikein perinteista ja mammista varmasti pitavat ulkomaalaiset erittain paljon, eritysiesti lapset!!!
Huippua!
Itse leipoisin korvapuusteja tai mustikkapiirakkaa tai karjalanpiirakoita.
letut ja mansikkahilloa ja kermavaahtoa? :) Tai pannukakku? En tiedä onko kylläkään VAIN suomalaista... Toki noita on muissakin maissa mutta juuri nuo höysteet tekee niistä "suomalaisen". Eri maissa eri höysteet? :)
siis jos teet jotain lapsille koulun tapahtumaan, niin ei ehkä kannata tehdä mitään liian erikoista. Varmaan korvapuustit tekee lapsille kauppansa, ja ovat riittävän suomalaista. Siskoni asuu Yhdysvalloissa, ja siellä esim. jos on tarjonnut perinteistä makaronilaatikkoa, ei todellakaan lapsille eikä aikuisillekaan uppoa. Ei ehkä kannata vääntää esim. noita lohipasteijoita. Pullan lisäksi voisit tehdä vaikka pikkuleipiä, esim. Hannatädin kakut ovat todella helppoja.
tekemään MOKKARUUTUJA!!! Suomalaiseen tapaan leivottuna ne on mahtavia, ihan erilaisia kuin esim. jos ranskalainen, saksalainen, espanjalainen leipoo!
Ja kuka ylipäätään haluaa einesruokaa tarjottavan tuoreena?
Siskoni asuu Yhdysvalloissa, ja siellä esim. jos on tarjonnut perinteistä makaronilaatikkoa, ei todellakaan lapsille eikä aikuisillekaan uppoa.
Kkerran tein miehelle makaronilaatikkoa ja se soi sita ihan vakipakolla. Se on kuulemma niin mautonta ettei tahdo menna alas millaan. En tee enaa ikina kenellekaan.
laskiaispullat?