Mihin on vanhemmuus menossa jos...
tuoreen vauvan äisitkin ovat sitä mieltä, että on raskasta jos vauva syö tunnin parin välein...pieni vauva voi syödä vaikka puolen tunnin tai vartin välein kun tilaa maitoa lisää tai ei pieni maha jaksa vetää isoa määrää kerralla JA SE ON AIVAN NORMAALIA JA LUONNOLLISTA. Lisäravintoa tarvitaan vasta sitten kun neuvolassa todetaan ettei vauva kasva! Ymmärrän että väsyttää jos vauva syö usein yölläja jos se oikein rasittaa voi vauvan opettaa syömään pullosta korviketta jolloin isäkin voi auttaa yöllä (äiti saa joskus nukkua enemmän) jos vauva syö päivällä usein sen ei pitäis kyllä rasittaa ketään liikaa.Mun vauvani söi 2kk asti puolen tunnin ja tunnin välein hereillä ollessaan ja nyt 4kk iässä enää parin kolmen tunnin välein. Kaikki on ohimenevää ja mikään ei ole vauvan kanssa niin varmaa kuin muutos! siihen ajatukseen on hyvä sopeutua...
Kommentit (19)
luonnollisetkin asiat on ihan luvallista kokea raskaiksi.
kokemuksella huomannut, että äidillä on joskus oikeus kokea vauva-aika raskaaksi.
Mutta senkin olen huomannut, että huono itsetuntoiset naiset eivät tätä salli vaan heidän täytyy korottaa omaa täydellisyyttään lyttäämällä muita.
Kulissien takana voi olla sitten kaikkea paskaa, mutta sitä piilotellaan oman täydellisyyden taka.
kannattaa jättää ne pienen vauvan vellipullot väliin. Raskaasta ajasta selviää kyllä..omituinen ajatus ettei pieni vauva saisi syödä tunnin parin välein. Sehän kuuluu asiaan vaikka tuntuis mammukasta kuinka raskaalta tahansa...
en silti ole mennyt sieltä mistä aita matalin koska se useinkaan ei ole vauvalle paras tapa.
mutta en silti ole koskaan ollut sitä mieltä ettei pieni vauva saisi syödä usein. Korviketta olen sitten joskus antanut illalla jotta tulisi pidempi unipätkä. Ehkä se on sitten niin että eräät äidit vaan eivät jaksa imettää jos se vaikka häiritsee netissä olemista tms?
Mitään negatiivista ei saisi sanoa? Totuutta ei saa ääneen sanoa? Pienen vauvan äidit ei saa väsyä, vai mitä oikein yrität sanoa?
tuoreen vauvan äisitkin ovat sitä mieltä, että on raskasta jos vauva syö tunnin parin välein...pieni vauva voi syödä vaikka puolen tunnin tai vartin välein kun tilaa maitoa lisää tai ei pieni maha jaksa vetää isoa määrää kerralla JA SE ON AIVAN NORMAALIA JA LUONNOLLISTA. Lisäravintoa tarvitaan vasta sitten kun neuvolassa todetaan ettei vauva kasva! Ymmärrän että väsyttää jos vauva syö usein yölläja jos se oikein rasittaa voi vauvan opettaa syömään pullosta korviketta jolloin isäkin voi auttaa yöllä (äiti saa joskus nukkua enemmän) jos vauva syö päivällä usein sen ei pitäis kyllä rasittaa ketään liikaa.Mun vauvani söi 2kk asti puolen tunnin ja tunnin välein hereillä ollessaan ja nyt 4kk iässä enää parin kolmen tunnin välein. Kaikki on ohimenevää ja mikään ei ole vauvan kanssa niin varmaa kuin muutos! siihen ajatukseen on hyvä sopeutua...
jos vauva syö tunnin parin välein :D mun vauvani söi puolen tunnin välein 2kk asti eikä tuntunut raskaalta. Istuin vaan imettämässä ja katselin vaikka samalla telkkaria...ihanan leppoisaa. Mitä te sitten teette vauvan kanssa mikä ei ole raskasta jos imetys sitä on?
hereillä ollessaan päivällä vauvan imetys ei ole ollenkaan raskasta. Mä imetin noin usein aina päivällä vauvan ollessa pieni ja välissä ehdin touhuta vaikka mitä muuta...
virikehoitoon, että olisin voinut istua television ääressä puolta vuotta imettämässä. Eikä ollut mummia, joka olisi tehnyt kaikki muut kotityöt.
Ei ole ihan oikeasti normaalia, että vauva syö puolen tunnin välein niin, että äiti ei ehdi tehdä muuta kuin istua kuset housussa paskaisessa kämpässä isommat lapset hoidossa imettämässä.
jos vauva syö tunnin parin välein :D mun vauvani söi puolen tunnin välein 2kk asti eikä tuntunut raskaalta. Istuin vaan imettämässä ja katselin vaikka samalla telkkaria...ihanan leppoisaa. Mitä te sitten teette vauvan kanssa mikä ei ole raskasta jos imetys sitä on?
asiaa olen kysynyt vaikka kuinka moneta neuvolan ammattilaiselta ja aina sama vastaus. Pieni vauva syö puolenkin tunnin välein koska maha ei vedä enempää ja samalla tilaa lisää maitoa koko ajan...
ja 2 isompaa muksua ihan kotihoidossa. Se oli vain sen 2kk minkä jälkeen imetysvälit alkoivat pidentyä...
koska on helposti sulavaa. Eli ihan normaalia on etä vauvalla tuntuu olevan koko ajan nälkä koska ei jaksa pieneen masuun litkiä isoa määrää...
oma yritys kotona ja 6 koiraa. Kaikki lapset kotihoidossa ja imetin kaikkia lapsia 5 vuotiaiksi puolen tunnin välein.
Saanko paras äiti palkinnon.
Minulla on 9 lasta, oma yritys kotona ja 6 koiraa. Kaikki lapset kotihoidossa ja imetin kaikkia lapsia 5 vuotiaiksi puolen tunnin välein.
Saanko paras äiti palkinnon.
Myönnän sinulle vuoden 2009 parhaan äidin palkinnon.
Jos on se yksi vauva, mutta jos lapsia on useampi niin jossain vaiheessa olisi pakko saada nukkua koska päivisin vanhemmat sisarukset vaativat huomiota ja tekemistä :)
olekkaan niin raskasta, mutta jos ensin vuorokauden (siis yöt ja päivät) ympäri imettää noin puolentoista tunnin välein, josta vauva syö sen puolituntia. Tähän vielä lisää 6kk koliikki itkun joka ilta noin kello 21-01 niin on aika raskasta ja minusta silloin voi jo valittaa. Lisätään vielä paha raskauden jälkeinen masennus päälle niin soppa valmis... Joo olisi voinut imettää vaikka puolen tunnin välein koko vuoden jos edes joskus olisin saanut nukkua yli tunnin putkeen.
kun lapset työnnetään virikehoitoon ja esikouluikäiset hilluvat yksin pihalla kiusaten ja hakaten toisia ja teinit ryyppää ja vanhemmat ei välitä.
Mutta aika harvalla kai käy niin onnellisesti. Ainakin mulla vauva sai tunnin välein hirveitä raivareita, kun maitoa ei ollutkaan tarpeeksi, eikä se ollut tarpeeksi nopeasti mahasssa vaan vauva jäi näilkäiseksi. SE oli raskasta: kokea koko ajan epäonnistuvansa perustarpeen tyydyttämisessä. Jos vauva oiskin syönyt tyytyväisenä ja mä voinut katsella telkkaria tai lukea kirjaa samalla, ois homma ollut ihan toinen. Mutta tässä ei voinut koko talossa kukaan tehdä mitään siltä karjunnalta, mitä vauva piti...
oletpa hyvä äiti
*aaltoja*