Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla tällaisia sukulaisia?

Vierailija
28.09.2009 |

Meillä kaksi lasta, toisella astma. Lapset olivat flunssassa perjantaina, joten pyysin sukulaista ottamaan koiramme (pieni ja helppo ja kiltti) viikonlopuksi hoitoon, koska pelkäsin, että astmalapsi joutuu sairaalaan, enkä pääse ulkoiluttamaan koiraa.

No, toi koiran eilen takaisin, koska lapsen tila rauhoittunut. Saman tien sitten rupesi sopimaan _lasten_ kanssa, kuinka hän tulee hoitamaan heitä tänä iltana ja tulee meille myös koko vapaapäiväkseen huomenna "avuksi".

Minulta ei ollut kysynyt yhtikäs mitään. Minua tällainen ärsyttää ihan suunnattomasti. Olenko nipo?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos anoppi soittelee koko ajan.

Vierailija
42/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian tunkeutuvasta/takertuvasta sukulaisesta. Tai muusta ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on yksinäinen. Koiralle meillä on kolme muutakin hoitopaikkaa.

Ap

Vierailija
44/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tuppautuu liikaa niin että alkaa ahdistaa ja ärsyttää, niin sitä sitten ärsyyntyy raivon partaalle ihan mitättömistäkin jutuista.

Meillä oli joskus sama anopin kanssa. Nyt tilanne on normalisoitunut ja joskus ihan naurattaa mistä sitä joskus vetikin pulttia. Mutta se johtui ihan siitä että pinna oli valmiiksi niin tiukalla sen ihmisen kanssa. Nyt voi onneksi ottaa rennommin ja katsoa monia asioita läpi sormien/pistää toisesta korvasta ulos.

Vierailija
45/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on koirarotuja, joista ei pölise hilsettä samalla tavoin kuin muista.

Ja luotan lääkäriimme enemmän kuin nettineuvoihin.

Ap

Vierailija
46/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuntuisi kuinka pahalta ja nololta, sinun ja puolisosi on nyt pakko keskustella tämän "tunkeutujan" kanssa. Sanotte mitä tunnette ja että haluatte kyllä tavata, mutta myös olla ihan oman ydinperheen kesken rauhassa.

Voi olla että tulee riitaa ja mökötystä, mutta pakkohan asiasta on nyt jutella selvin sanoin. Vaikka tämä anoppi(ko se nyt oli) ensin suuttuisi, niin ajan kanssa hän kyllä leppyy. Anoppi taitaa olla oikeasti yksinäinen. Koittakaa sietää häntä, läheinen suku on kuitenkin ihan kiva juttu ja apu. Voisitte myös yrittää löytää hänelle esim. harrastuksia ja mahdollisuuksia uusiin ystäviin.

Vaikeahan tuo teidän juttu on, mutta jutelkaa pian niin pääsette ehkä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen asiasta.

Vierailija
47/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan terve ja keski-ikäinen, ei siis mikään vanhus.

Minun mielestäni minun tehtäväni ei voi olla keksiä aikuiselle ihmiselle harrastuksia ja tekemistä.

Ap

Vierailija
48/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, kyllä se menee, jos anoppi soittelee koko ajan.

sehän soittelee koko ajan just siksi kun te ette ensin vastaa puhelimeen. jos vastaisitte heti ja sanoisitte, että kaikki on hyvin ja nyt me aiotaan rauhoittua eikä ehkä enää kuulla puhelinta niin ei se sitten enää soittelis.

t 37

Vierailija
49/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko itse takiainen?

sehän soittelee koko ajan just siksi kun te ette ensin vastaa puhelimeen. jos vastaisitte heti ja sanoisitte, että kaikki on hyvin ja nyt me aiotaan rauhoittua eikä ehkä enää kuulla puhelinta niin ei se sitten enää soittelis. t 37

Vierailija
50/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri mieltä.

Itse rakastan lastani niin paljon, että en uskaltaisi ottaa riskiä, että hänen keuhkoihinsa tulisi korjaamattomia muutoksia.

Mutta jokainen laillaan...

mutta on koirarotuja, joista ei pölise hilsettä samalla tavoin kuin muista.

Ja luotan lääkäriimme enemmän kuin nettineuvoihin.

Ap

Vierailija
51/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta perillä olevat lääkärit vai joku urheilukirurgi, sydänlääkäri, nettilääkäri vai Tuppukylän yleislääkäri?

Vierailija
52/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keuhkotauteihin erikoistuneet lääkärit.

Mutta toki jokainen voi vaarantaa lapsensa terveyden ihan vapaasti. En toki sitä kiellä. Mutta itse rakastan lastani niin paljon, että en sitä tekisi. Jos sinulle koira on tärkeämpi kuin lapsesi terveys niin ihan vapaasti vain.

Asiasta perillä olevat lääkärit vai joku urheilukirurgi, sydänlääkäri, nettilääkäri vai Tuppukylän yleislääkäri?

Vierailija
53/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyvä kun rakastat. Painu nyt sen lapsesi luo ja perusta sitten se oma ketju.

Olet jankannut tuota nyt täällä samoin sanoin jo moooonta kertaa.

Vierailija
54/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikistä ei tosiaan tarvitse luopua. Itse asiassa saattaa olla, että perheen koira on syynä siihen, että oireet eivät ole vieläkin pahemmat. Jos astmaatikko on koiralle allerginen, tilanne on toinen. toislla astmaoireilua pahentaa huomattavasti psyykkinen kuormitus, joten rakkaasta lemmikistä (syyttä) luopuminen voikin pahentaa oireita.

Vierailija
55/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikkaa, niin miksi piti tälle vaikealle sukulaiselle viedä koira?

Ja jos henkilö on noin rasittava, laita välit poikki niin ei tarvitse hänestä enää kärsiä. Älä vastaa puhelimeen, älä päästä sisään kun tulee oven taakse jne.

Jotenkin tulee sellainen olo, että tältä vaikealta sukulaiselta kyllä otetaan apua vastaan, mutta muuten hän ei saisi olla missään tekemisissä teidän perheen kanssa.

Vierailija
56/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja serkullani on ihan sama juttu anoppimme takia! koko ajan änkäämässä ja tuppautumassa joka rakoon!ja kaikki asiat pitäisi hänen tietää ensimmäisenä!ihme jos ei jo vessaanki ois tulossa mukaan!

serkkuni luona hän oli tässä kerran lapsenlikkana ni jo oli pitäny kaapit penkoa yms....ja aina pitäisi kertoa kaikki raha-asiat hänelle! en kyllä ole enää kertonut mitään koska kuulin että ne raha asiat leviää sitten muittenkin sukulaisten tietoon sama pätee talojemme hintaa...koko suku tietää nekin! että hermo tässä palaa aina ite kullakin! aika reilua sinunkin sukulaisilta,jos vaan ängätään lupaa kysymättä!entäpäs jos sinulla olisi muuta menoa?!?! kaikkein helpoimmaksi tavaksi olen todennut olemalla puhumatta mitään koko anopille asioistamme! ja vastailemalla kysymyksiin vaan lyhykäisesti ja noin jotain....(esim.raha asioissa) niin ja emme kerro enää mitään mullistavia asioita (esim.lapsen odotuksesta kun vasta kun rupeaa näkymään ja odotus on pitkällä että tulee perheen lisäystä) koska jos sanotaan ettei saa puhua muille niin ei mene kauaa kun koko kylä tietää! ja se on tosi! voimia sinulle sukulaistesi kanssa!! olipas mukava parpattaa omista ajatuksista :)

Vierailija
57/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sydämestäni haluaisin aikuiset, normaalit välit! Siis että voisimme tavata normaalisti merkkipäivien merkeissä, kyläillä joskus jne.

En haluaisi sitä, että joko minulla on ympärivuorokautinen iilimato kyljessä tai sitten välit ovat täysin poikki.

Ap

Vierailija
58/58 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatko mielummin yrittää saada ne normaalit välit vai olla rauhassa...

Siis jos olette jo kokeilleet kaikkea "normaalia ja aikuista" tähän ihmiseen ja silti hän on iilimato.

Kuulostaa vähän siltä, ettei tuo ihminen tule muuttumaan, joten että siis koskaa saa olla häneltä rauhassa tai ainakaan pääse niihin normaaleihin aikuisiin väleihin.

57

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän