Muilla tällaisia sukulaisia?
Meillä kaksi lasta, toisella astma. Lapset olivat flunssassa perjantaina, joten pyysin sukulaista ottamaan koiramme (pieni ja helppo ja kiltti) viikonlopuksi hoitoon, koska pelkäsin, että astmalapsi joutuu sairaalaan, enkä pääse ulkoiluttamaan koiraa.
No, toi koiran eilen takaisin, koska lapsen tila rauhoittunut. Saman tien sitten rupesi sopimaan _lasten_ kanssa, kuinka hän tulee hoitamaan heitä tänä iltana ja tulee meille myös koko vapaapäiväkseen huomenna "avuksi".
Minulta ei ollut kysynyt yhtikäs mitään. Minua tällainen ärsyttää ihan suunnattomasti. Olenko nipo?
Kommentit (58)
Ap tekee ihan turhaan kärpäsestä härkäsen...
että nyt emme jaksa vieraita, koska lapset ovat kipeinä ja sinulla on kädet täynnä töitä. Tuollaiselle henkilölle voi sanoa suoraan, että nyt ei ole hyvä aika vierailla, soitellaan myöhemmin ja katsotaan sellainen ajankohta, joka sopii molemmille. Aikuisen ihmisen tulee ymmärtää tämä ja mitään syyllistämistä ei tarvitse sinun hyväksyä.
ja että hänhän "auttaa", joten ei aiheuta lisätöitä...
Ap
ja sitten kun on huomannut että minun kanssani on seinä pystyssä, siirtyy sopimaan lasten kanssa.
Ap
se "auttaminen" on enemmän vaivaksi kuin avuksi? Jos näin on, sanot suoraan, että haluamme nyt olla oman perheen kesken ja rauhoittua, jotta saadaan kunnolla potea flunssat pois. Kiitos kun tarjosit apua, pidän sen mielessä ja soittelen, kun tarvitsemme apua.
Joskus on vaikeaa olla suora ja jämäkkä, mutta tällaisten ihmisten kohdalla se on välttämätöntä.
Minkä ikäisiä lapset ovat? Voisitko sanoa heille, että sanovat jatkossa sukulaisen sopiessa jotain, että sopisitko nuo asiat äidin kanssa?
enemmän vaivaksi kuin avuksi. Tuntuu että kimpussani on takiainen, josta en pääse millään irti. Ja että ihmisen oma ahdistus heijastetaan meihin. Eniten pelottaa, että tämä kuvio oikeasti siirtyy seuraavalle sukupolvelle ja hekin saavat tämän "vastuun" niskoilleen. Mieheni on jo ihan kypsä ja sen sukulainen jo tietääkin.
Ap
Vaistomaisesti tekee mieli väistää ja välttää.
Siis tältä tämä _tuntuu_ vaikka kuinka joku selittäisi suvun tärkeyttä jne.
Ap
oletko liian kiltti? Itse olen todennut, että joidenkin ihmisten kohdalla ei pidä olla liian kohtelias ja kiltti. Esim. kännykkään ei ole aina pakko vastata, jos tuollainen henkilö soittaa. Aina ei tarvitse olla tavoitettavissa. Lisäksi aina ei ole pakko soittaa takaisin, jos tuollainen ihminen on soittanut, voi odottaa, että hän soittaa uudestaan.
numeroon ja jos se ei vastaa niin sitten lapsen numeroon ja jos sekään ei vastaa niin sitten toisen lapsen numeroon ja kun ei sieltäkään vastata niin kohta aloitetaan sama uudestaan. Sitten kun joku vastaa niin sanotaan että noniin minä jo luulin että te olette hukkunut ja kuolleet häkään. Ollaan siis oltu mökillä ja halluttais olla omassa rauhassa mutta anoppi ei sitä tunnut ymmärtävän. Ärsyttää.
yhden päivän voi hyvin olla "tavoittamattomissa". Mökillä on musta ihan normaalia, että oleillaan ulkona ja ei siellä puhelimet ole koko ajan taskuissa. Illalla voi pirauttaa lyhyen "elossa ollaan" -puhelun, jos joku huolehtii noin paljon.
ehdottomasti pitää puhelimet taskuissa että jos kaverit soittaa. Ja sitten ihmetellään kun ollaan sitä mieltä ettei kaikkiin puheluihin tartte vastata ja raporttia olla antamassa.
hyvin voidaan ja nautitaan rauhasta, heihei!
Mikä siinä on, ettei voida alkeellisimpia käytöstapoja noundattaa, vastata puhelimeen ja lopettaa sitten puhealua sivistyneesti? Miksi pitää mummoa pelotella? Tai jättää vastaamatta puheluun? kauanko itse katselisit ihmisiä, jotka jättäisivät tarkoituksella vastaamatta sinun puheluihisi vaikka kuulevat puhelimen soivan eikä mitään hengenhätää ole?
Ja se on prepaid, joten ei voi sitä onkiakaan tietoonsa.
Hän soittaa jatkuvasti. Myös työpaikalle. Ja jo tämänkin viikonlopun aikana, kun oli jo sovittu, että tulee tiettyyn aikaan, soittaa siinä välissä.
Ja keksimällä keksii asioita, jotka ovat "kesken". Ja näitäkin lasten kanssa niin, että minä olen mäntti, jos niitä ei hoideta.
Ja juu, olen aiemmin ollut liian kiltti tämän ihmisen kanssa.
Ap
kyllä ottaisi riskiä, että lapsi vielä allergisoituu koiralle. Astma vain pahenee ja keuhkoihin tulee pysyviä tulehdusmuutoksia ja kohtaukset tulvat aina vain pienemmästä ärsytyksestä.
Usko pois ap, sinua pidetään tyhmänä totuuden vääristelijänä tässä.
33, no kun se rauhahan mennyttä sitten jo...
sulla taitaa olla vähän ongelmia itsenäistymisesi kanssa...
kun joku sanoi että vaarantaa lapsen terveyden ottamalla koiran tai jotenki niin että astmalapsi niin miksi pitää koiraa...
Meillä isä ja pikkuveli astmaatikkoja ja koirat ovat kääpiösnautsereita.
Ottivat nämä koirat sen takia, kun ei lähde niistä karva ja pystyy pitämään vaikka on astmaatikkoja kotona.
Eivätkä ole oireilleet milläänlailla koirista :)
On koirarotuja joita voi ottaa astmaatikkoperheeseenkin se ei ole este.
Hän soittaa jatkuvasti. Myös työpaikalle. Ap
nyt on kiirettä, en ehdi täällä juttelemaan, soitellaan myöhemmin, hei hei. Ja teet myöhemminkin selväksi, että töissä ollessasi et ole käytettävissä, koska et ehdi siellä yksityisasioita hoitelemaan.
oman perheen rajoista kiinni - ja tuo sukulainen etäämmällä, jos hänen toimintaansa liittyy syyllistämistä ja manipulointia - vai kuvitteletko vain sen koska tyyppi ärsyttää sinua jostain syystä? Jos oikeasti sukulainen syyllistää lapsia, niin siitä on kyllä heidän kehitykselleen haittaa.
Ongelma taitaa olla se, että tarvitset kuitenkin tämän sukulaisen apua ja palveluita, kuten koiralle hoitajaa? Sinun pitäisi pystyä luopumaan näistä palveluista ja saada tukiverkkoa muualta, sillä eihän teidän suhde voi mennä myöskään niin, että käytät hyväksi sukulaista omien tarpeidesi täyttäjänä ja olet häneen yhteydessä vain omilla ehdoillasi ja silloin, kun itse hänestä hyödyt.
Sekin on epäreilua.
ei välttämättä karva. Hilsettä lähtee(melkein?) kaikilta koirilta.
Tosin en osaa sanoa tuohon koiranpitoasiaan mitään eikä sitä ap kyllä kysynytkään. Ainakaan allergia ei vääjäämättä tarkoita, että lemmikeistä pitää luopua, sillä nykyisin suositaan käsittääkseni siedätyshoitoakin.
Ymmärrän kyllä ap:n ahdistumisen ja ärsyyntymisen.
Musta tuntuu ettei tuossa enää ystävällisyys ja kohtelias kieltäytyminen auta - ilmeisesti on pakko loukata tätä sukulaista jos haluaa saada menemään perille ettei voi teillä "asua" miten vaan.
että nyt emme jaksa vieraita, koska lapset ovat kipeinä ja sinulla on kädet täynnä töitä. Tuollaiselle henkilölle voi sanoa suoraan, että nyt ei ole hyvä aika vierailla, soitellaan myöhemmin ja katsotaan sellainen ajankohta, joka sopii molemmille. Aikuisen ihmisen tulee ymmärtää tämä ja mitään syyllistämistä ei tarvitse sinun hyväksyä.