Onko minimiä.pv.raha suurempi, jos sille jää työttömyyspv.rahlata kin kotihoidontuelta?
Kommentit (5)
vähän riippuu onko työttömyysmaksuissa ollut esim. lapsikorotuksia. Ne nimittäin sisältyy siihen summaan, josta 80% lasketaan.
Itse sain aikoinaan reilu 100e enemmän kuin minimin, kun oli mukana lapsikorotuksetkin.
Vuonna 2006 olin YHDEN päivän työttömänä ennen äippäloman alkua, ja sen YHDEN päivän ansiosisdonnaisen päivärahan mukaan minulle laskettiin äpr, joka oli 86% ansiosidonnaisesta. Lapsien välillä en ollut töissä, joten ilmoittauduin taas hoitovapaalta työttömäksi 2008, (olin noin kuukauden verran) jolloin sain taas äpr:n tuon ansiosidonnaisen mukaan, joka nyt sitten oli suurempi, kun aiemmin, koska ansiosidonnainenkin oloi lapsikorotuksen takia suurempi. Ja siis taas oli sen 86%. Vai onko ap nyt sitten peruspäivärahalla?
Aiemmin oli 86% työkkärin rahasta äippäraha, mutta 2009 vuoden alusta kun noisi äippäraha niin muuttui samalla säännöt. Nyt tuo minimiäitiysraha on sama kaikille, huolimatta siitä onko ollut aiemmin työtön, opiskelija, kotihoidontuella tai mikä vaan.
vähintään 4 kk työttömänä, on ä.pväraha 80% töksyistä, eli periaatteessa sama, koska ä.pväraha maksetaan 6 pvältä ja töksyt 5 pvältä viikossa.