Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raamatusta

Vierailija
25.09.2009 |

tuli eilen vähän luettua. on se kyllä ihan hirveetä millainen jumala on ollut jos se olisi totta. kukaan ei voi uskoa jumalaan jos on lukenut raamattua. aivan järkyttäviä tapahtumia ja ajatuksia. miten joku voi uskoa kristinuskoon? naisia alentavaa paskaa. ei mitään hyvyyttä. pelkkää pahuutta.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asema ollut hieman erilainen kuin 2000-luvun tasa-arvo-Suomessa?

raamatusta tuli eilen vähän luettua. --- naisia alentavaa paskaa. ei mitään hyvyyttä. pelkkää pahuutta.

Vierailija
42/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tämä on jätetty pois raamatusta. 3) Jeesus sanoi: ”Teidän johtajanne saattavat sanoa teille: ’Valtakunta on taivaassa’, mutta silloinhan taivaan linnut ehtivät sinne ennen teitä. He voivat myös sanoa: ’Se on meressä’, mutta silloin kalat ehtivät sinne ennen teitä. Tosiasiassa valtakunta on sekä teidän sisällänne että teidän ulkopuolellanne. Kun opitte tuntemaan itsenne, silloin teidät tunnetaan ja te ymmärrätte olevanne elävän Isän lapsia. Jollette opi tuntemaan itseänne, te elätte köyhyydessä ja olette köyhyys.”

syvällistä opetusta. Onko siis niin, että se on jätetty Raamatusta pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala taas on vankityrmässä odottamassa pelastusta meiltä ihmisiltä. Jumalahan on hyvinkin julma otus eli tästä päättelisin hänet Saatanaksi monet vain hyväksyy hänet johtajakseen.

Vierailija
44/51 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään peittäminen jumalanpalveluksessa

1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. 2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. 3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala. 4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä. 5 Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois. 6 Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä.

7 Miehen ei pidä peittää päätään, koska hän on Jumalan kuva ja heijastaa hänen kunniaansa. Nainen taas heijastaa miehen kunniaa. 8 Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, 9 eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia. 10 Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia.

Vierailija
45/51 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, 34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. 35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.

Vierailija
46/51 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristuksen tunnustaminen

32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. 33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

Vierailija
47/51 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti tietää senkin, että pedon luku ei ole 666 vaan 616..

Vierailija
48/51 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin raamattu on joka tapauksessa ihmisten kirjoittama. Se on vain kirja, vain sanoja. Siinä näkyy kirjoitusajankohtien ja valinta-ajankohdan kulttuuriset kontekstit mm. naisten aseman kohdalla.

Raamatun VOI lukea niin, että hakee siitä teemaa, katsoo mikä on Jeesuksen perussanoma ja sivuuttaa kaikki kakka.

Teillä itsellänne on tunne oikeasta ja väärästä. Jos se on täysin ristiriidassa raamatun kanssa, niin luota itseesi. Älä luota mihinkään kuivaan paperiin.

Vierailija
49/51 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan luonne - säälimätön, tuhoavainen ja armahtamaton, vai rakastava, armahtavainen ja hyvä?

1. Aik. 16:34 "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."

Psa. 145:9 "Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa."

1. Joh. 4:16 "Jumala on rakkaus."

Jaak. 5:11 "Herra on laupias ja armahtavainen."

Luuk. 6:36 "Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen."

Gal. 5:22 "Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."

1. Joh. 4:8

vs.

Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."

Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."

Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."

2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."

Vierailija
50/51 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan luonne - säälimätön, tuhoavainen ja armahtamaton, vai rakastava, armahtavainen ja hyvä?

1. Aik. 16:34 "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."

Psa. 145:9 "Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa."

1. Joh. 4:16 "Jumala on rakkaus."

Jaak. 5:11 "Herra on laupias ja armahtavainen."

Luuk. 6:36 "Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen."

Gal. 5:22 "Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."

1. Joh. 4:8

vs.

Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."

Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."

Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."

2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."

Teksti liittyy johonkin maalliseen poliittisesti ajankohtaiseen asiaan joka on ollut akuutti ko. aikana ja kirjoittajalla on ollut vahvat poliittiset motiivit, joten on laittanut jumalan suuhun agitaatiotekstiä.

Vierailija
51/51 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka on tehnyt syntiä, joutuu tuhotuksi ja kärsimään.

Uudessa testamentissa kaikki muuttui toisin, koska Jeesus sovitti meidän synnit kärsimyksellään ja omalla tuhollaan. Eli Jumala muuttui ihmismuotoon ja kärsi meidän puolesta.

Ja koska Jumala nyt on kärsinyt meidän puolesta, me säästymme nyt Jumalan puolelta tulevalta tuholta ja kärsimykseltä, jos vain tahdomme ottaa Jeesuksen sovituksen vastaan.