Miksi, voi MIKSI jotkut naiset eivät koskaan leikkauta kivaa hiusmallia?
Miten kukaan viitsii kulkea vuodesta toiseen tukassa, joka vain "on", ilman mitään yritystä näyttää joltakin. Käytännössähän tämä tukka on yleensä väritön, tasapitkä ponnaritekele. Esimerkiksi.
En vastusta ponnaria sinänsä, enkä myöskään tasapitkää mallia. Molemmat voivat näyttää tyylikkäiltä, jos ratkaisut ovat harkittuja. Ja annetaan nyt anteeksi kiireisen kotiäidin hätäponnarikin, syyllistyn siihen itsekin.
Mutta että aina, iankaikkisesti haluaa näyttää "ei miltään". Voi että kun joskus suunnittelen näille tutuille salaa uutta hiusmallia. Miten mahtavalta moni näyttäisikään, kun leikkauttaisi jonkun kivan mallin ja ottaisi hieman väriä.
Kommentit (72)
Jos ne leikataan kerroksittain niin sitten sieltä putoilee niitä lyhyempiä suortuvia. Siksi tasapaksu parempi mulle.
Kun pään ja kasvojen muoto on mitä on niin sitä ei leikkauskaan muuta.
kuin kireän ponnarin!
19
Annettu kuivua vapaasti jne?
Ei lopputulos koskaan näytä samalta kuin mallikirjoissa, jos ei jaksa sitä föönaamista ja laittamista.
Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, mikäs se tuommoinen malli on?
Tämä malli ei kärsi muutaman sentin kasvusta mitenkään. Joku 5-6 senttiä alkaa jo olla liikaa, silloin malli "kasvaa ulos".
Yritetty on ihan kuvan kanssa, mutta kun nämä tämän maan tukkapuoskarit vetelee vaan peruskananpersettä toivoit mitä hyvänsä, niin siitä on hauska malli kaukana! Olen päättänyt kasvattaa pitkät ja jättää kampaamokäynnit välistä koko loppuiäkseni näiden hiustenpilaajien vuoksi.
Siksi siis en leikkauta.
Tuo kuva oli vain esimerkki siitä, että pitkä tukka voi olla muutakin kuin perustylsä.
19
Miten kukaan viitsii kulkea vuodesta toiseen tukassa, joka vain "on", ilman mitään yritystä näyttää joltakin. Käytännössähän tämä tukka on yleensä väritön, tasapitkä ponnaritekele. Esimerkiksi. En vastusta ponnaria sinänsä, enkä myöskään tasapitkää mallia. Molemmat voivat näyttää tyylikkäiltä, jos ratkaisut ovat harkittuja. Ja annetaan nyt anteeksi kiireisen kotiäidin hätäponnarikin, syyllistyn siihen itsekin. Mutta että aina, iankaikkisesti haluaa näyttää "ei miltään". Voi että kun joskus suunnittelen näille tutuille salaa uutta hiusmallia. Miten mahtavalta moni näyttäisikään, kun leikkauttaisi jonkun kivan mallin ja ottaisi hieman väriä.
tukka on myös väritön ja usein ponnarilla, ei siis mitään yritystä näyttää miltään.
Mulla ulkonäöllä ei ole suurta merkitystä, en myöskään arvota muita ihmisiä ulkonäön perusteella. Ei ole tarvetta näyttää mahtavalta. Ja kyllä minusta aidosti pidetään. En ole silti mikään haiseva ällöttävä otus, en myöskään luonteeltani väritön, en yksinkertainen, en tuomitseva.
Ja mulla on ehkä 1000 asiaa, jotka menee hiusten mallin edelle.
muotovaahtoa, vahoja, geeliä, enkä juuri lakkaakaan. Tukkani on luonnonkihara ja parhaimmillaan juurikin pitkänä joka suunnasta.
Viimeisten 10 vuoden aikana olen leikkauttanut kerran aivan lyhyeksi ja olin hetken tyytyväinen. Mutta en vain ollut enää oman itseni näköinen, kun kiharat leikattiin. Minun kiharani hävisivät 1-2cm mittaisessa tukassa ja tulivat esiin 'sarvina' kun tukka vähänkin kasvoi.
Pitkää tukkaa leikkautin 'malliin' viimeksi vajaa vuosi sitten ja lopputulos oli kamala! Tosiaankin lyhyempänä tuo päällimmäinen tukka nousee kiharoineen sojottamaan mihin sattuu ja alempi tukka on luonnostaan suorempi ja siis selvästi pidempi kuin päällimmäinen osa. Vaikka siis piti olla hyvä kampaaja, niin ei hänkään ollut ennen nähnyt miten tukkani käyttäytyy lyhyempänä.
Tuon keikan jälkeen en olekaan kampaajalla käynyt ja nyt tukkani on hyvä. Mitä sitä turhaan joka vuosi leikkauttamaan =)
Niin ja juhlakampauksen tämä ponnaritukkani saa kun vain pesun jälkeen harjaan sen ja annan rauhassa kuivua. En ole föönannut oikein koskaan tukkaani, kärsiihän se siitä. Ja tosiaan tiukan paikan tullen suihkautan vähän lakkaa ja kiharat pysyvät kuosissaan.
että minä viihdyn pitkässä suorassa tasapitkässä hiusmallisani. En halua pestä hiuksiani joka päivä. En halua käyttää hiustenkuivaajaa. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostustakaan vääntää, kihartaa, suoristaa, nyppiä, tököttää, väkertää tahi kähertää hiuksiani.
Silti en ole mikään harmaa hiirulainen. Pitkä suora tasapitkä tukkani on värjätty kauniin tummaksi ja punertavaksi.
Aion pitää pitkät hiukseni varmaan hautaan saakka. Kenenkään mieliksi en mitään halvatun erikoista hiusmallia leikkauta. Eli koeta kestää vaan :D
töihin mennessä en todellakaan jaksa aamulla alkaa tappelemaan hiukseni kanssa. Kietaisen ne vain ponnarille/nutturalle.
En edes osaa/jaksa föönata hiuksiani, on paksut hiukset(vaikka on kevennetty reilusti) kun käyn illalla suihkussa, on hiukset aamulla vielä märät, vaikka kuinka kuivaisin. Kun hiukset on VÄHÄÄKÄÄN kosteat, en saa niitä auki.
Kampaamossa käyn 1-2krt/vuosi ja siellä hieman lyhennetään (lapaluihin asti hiukset). kevenetään ja kerrostetaan ja leikataan 'rikotut' etuhiukset(joka kestää parhaimmillaan seuraavaan aamuun). Mutta itsellä on niin itsepäinen jakaus, että tarvitsen purkillisen hiuslakkaa/krt jos meinaan etuhiukset saada pysymään haluamallani tavalla.
Joillain on vaan niin 'vaikeat' hiukset, että se ponnari on vaan arkikäytössä helpompi. Juhliin tms lähtiessä sit laitan nätimmin...
Olen 3 lapsen äiti, joka pyöräilee töihin, joten hiusmallin täytyy olla sellainen, että se ei kärsi kypärästä. Toiseksi sen pitää olla sellainen, jota ei tarvitse föönata (ajansäästökysymys aamuisin). Kolmanneksi hiukset eivät saa tuolla naamalle. Eli vaihtoehdot ovat a) ihan lyhyt (en tykkää) b) hartioille ulottuva suora ponnaritukka. Valitsin b:n. Arkilookiini olen tyytyväinen, mutta juhliin haluaisin laittaa tukkani trendikkäämin. Vaikka omistan suoristusraudan ja kampaamotuotteita, en saa hiuksistani trendikkäitä... Kampaaja osaa suoristaa ne kauniiksi.
Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, mikäs se tuommoinen malli on? Mä käyn leikkauttamassa tätä mun paheksuttavaa tasapitkää liehuvaa ponnarilettiä parin kuukauden välein.