Mitä mieltä olette miehestä, jolla on kaulassa kultainen risti?
Kommentit (46)
tapauskovainen vaan. Ei käy kirkossa. Mutta saanut ristin vanhemmiltaan nuorena, siksi tärkeä, tunnearvoa. Paidan alla piilossa. En siitä erityisesti mitään ajattele. Ei se kovin tyylikäs koru ole. Mutta ajatus ja tunne sen taustalla hyvä. Eikä sitä tosiaan moni ulkopuolinen edes näe.
ja on käyttänyt sitä viimeiset 20 vuotta. ;)
sen enempää rististä ei voi päätellä. Monelle se on vain muotijuttu, ei sen enempää.
miehellä on myös kultainen pieni risti kaulassaan. Hän sai sen aikoikaan rippilahjaksi ja on pitänyt sitä kaulassa siitä lähtien. Erityistä merkitystä korulla ei ole. Kunhan vain pitää. Kuuluu kyllä kirkkoon, muttei ole mikään "himouskovainen".
Jos risti on iso ja aitoa kultaa ja makaa tuuhean rintakarvaston päällä, niin oh so hot ja sexy. Mutta joku rimpula mummon pakottama rippiristi on turn-off.
...Sen sijaan useimmista tähän viestiketjuun vastanneista ajattelen, että onpa käsittämättömän ahdasmielisiä ihmisiä. Teidät minä kiertäisin kaukaa, en jotakuta, jolla on kaulassaan jokin koru, symboli tms.!
Kun korutonta ajatuksenjuoksuanne voi olla vaikea tunnistaa ulkoa päin, niin voisitteko ystävällisesti laittaa ihan rehdisti otsaanne "ennakkoluuloinen ja suvaitsematon typerys"-lapun, niin tiedetään varoa juttusille ryhtymistä vastaan kuljettaessa?
"Nykyaikanahan se on täysin verrattavissa siihen että uskoo pikkuprinssin olemassaoloon, koska isossa kirjassa niin sanottiin. "
Kuule spede, oletko koskaan suunnattoman fiksuutesi ja toisten ihmisten uskomusten arvostelun lomassa tullut ajatelleeksi, mistä OMA uskomusjärjestelmäsi juontaa juurensa, mikä sen tausta on? Sehän on tietenkin ainut oikea maailmanhistoriassa, josta käsin kelpaa arvioida kaikki muut jne.? Mutta mistä sen jumalaisen totuudellisuuden juuret mahtavat kummuta, ja miten olet mahtanut sen omaksua?
Hyvä spede, lue vähän filosofiaa tai kulttuurihistoriaa, niin viisastut sinäkin. Ehkä voit oppia jonkun itusen jopa älyllistä nöyryyttä. Tsemppiä.
Ei saa käyttää isänmaallista tunnusta eikä ristiä... aina yhtä omituinen yksilö kyseessä... Tällä palstalla on pakko olla ihmisiä, jotka tulkitsee kaikkia pieniä vihjeitä ja lukee rivien välistä jokaisen eleen, ilmeen, teon ja esineen. Ei VOI olla niin, että suurin osa ihmisistä luokittelee pienetkin asiat.
Olen sen hänelle itse ostanut, ja on siitä lähtien käyttänyt. Ei ole erityisen uskovainen, mutta onneksi uskoo kuitenkin Jumalaan. Onko tämä maailmanmeno tosiaan nykyään siinä pisteessä että risti kaulassa tarkoittaa jotain hyvin kummallista..? Mieheni on ainakin täysin normaali yksilö, eikähän tuo risti edes yleensä näy kun pitää paitojen alla.
Varsinkin isanmaallisuus nayttaa olevan jotain aivan junttia ellei nyt sitten joku Lordi voita jotain viisuja.
Tulkaapa katsomaan miten esim. USA:n kansallispaivaa vietetaan. Kylla liput liehuu.
-leijonakoru
-hamppukoru
-jingjangkoru
-rauhanmerkki
-uskotoivorakkauskoru
Että miksi ihmisen pitää viestittää muille korujen kautta jotain asiaa ja miten minun pitäisi asia vastaanottaa. ETTÄ Vittuako pätee maailmalle kuuluvansa johonkin jengiin.
Ps. olen pukumies
En tykkää kultakoruista, enkä varsinkaan risteistä. Kiertäisin kaukaa.
Jos risti on iso ja aitoa kultaa ja makaa tuuhean rintakarvaston päällä, niin oh so hot ja sexy.
AAMEN, juuri näin!!
Vähän suvaitsevaisuutta peliin, hei!
-leijonakoru -hamppukoru -jingjangkoru -rauhanmerkki -uskotoivorakkauskoru Että miksi ihmisen pitää viestittää muille korujen kautta jotain asiaa ja miten minun pitäisi asia vastaanottaa. ETTÄ Vittuako pätee maailmalle kuuluvansa johonkin jengiin. Ps. olen pukumies
miehellä on myös kultainen pieni risti kaulassaan. Hän sai sen aikoikaan rippilahjaksi ja on pitänyt sitä kaulassa siitä lähtien. Erityistä merkitystä korulla ei ole. Kunhan vain pitää. Kuuluu kyllä kirkkoon, muttei ole mikään "himouskovainen".
Munkin miehellä on siro kultainen risti kaulassa. Ei ole kyllä uskovainen, tai ainakin vähemmän kuin minä. Itse sanoo sen vaan jääneen kaulaan 10v sitten, kun sai sen rippilahjaksi.
Hyvän itsetunnon omaava kaveri, arvostan. Aivan uskomattoman kommentteja täällä, ihmisiltä jotka ovat harmaata massaa.
Uskaltakaa olla yksilöitä, niinkuin kultaristiä kantava kaverikin.
Tälläinen kommentti mieheltä.
Enimmäkseen korut on miehillä rumia ja mauttomia. Joitakin poikkeuksia on, mutta parempi ilman ellei nyt satu olemaan joku rockpersoona. Ei tatuointeja, koruja eikä lävistyksiä, kiitos. Mielenkiintoinen kello on ok, samoin sormus simppelinä vihki- tai kihlasellaisena. Kantasormus kamala, solmioneula oi taivas ja joku panssariketju ranteessa ihan veretseisauttavan kauheaa. Voihan sitä jokainen pitää tunnearvoltaan merkittäviä koruja, mutta ei ne välttämättä muita miellytä - eikä varmasti ole tarpeenkaan.
Munkin miehellä on. En ole edes tajunnut että jotkut voivat pitää sitä noin negatiivisena kuin tästä keskustelusta käy ilmi :D Koru mikä koru.
Mies on saanut sen aikanaan rippilahjaksi. Yhdessä vaiheessa elämäänsä hän sairastui tosi vakavasti ja oli lähellä kuollakin, mutta sitten toipuikin todella nopeasti verrattuna tavanomaiseen. Tästä lähes "ihmeparantumisesta" lähtien mies on ottanut tavaksi pitää aina tuota ristiä. Ei nyt varsinaisesti uskovainen ole, ei käy koskaan kirkossa tai rukoile tms, mutta ainakin rististä päätellen kuitenkin jollain tasolla uskoo Jumalaan.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2009 klo 13:55"]
tähän mennessä ollut oikein, siis noista veikkauksista uskosta jne. Mies vaan on saanut josatin päähänsä haluta pienen kultaisen ristin kaulaan.
[/quote]
Ööh, kysyit mitä mieltä olemme ja nyt sanot, että vielä kukaan ei ole oikeassa? Mikä mielipide sitten olisi se oikea?
tähän mennessä ollut oikein, siis noista veikkauksista uskosta jne. Mies vaan on saanut josatin päähänsä haluta pienen kultaisen ristin kaulaan.