Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko ok jattaa 1,5vuotias hoitoon ja lahtea viikoksi ulkomaille

Vierailija
22.09.2009 |

mielipiteita

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen perhe tekee itse päätöksensä, mutta varsinkin kun toinen lapsi nyt 1.5v on perhelomien tärkeys kasvannut. Ehkä sitä junnu-vanhempana pitää tärkeämpänä parisuhdetta mutta ajan kanssa huomaa kuinka itsekeskeistä olisi jättää lapsi pois lomamatkoilta. Yleensä lapsi päivät päiväkodissa, hekin tarvitsevat aikaa vanhempien kanssa.

Viikko kuulostaa jo kyllä pitkältä ajalta, mutta viikonloppu vielä menisi tutussa hoidossa esim. rakkaan mummin.

Vierailija
2/64 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin veljeni jätettiin viikoksi alle vuoden ikäisenä hoitoon. Hän oli meistä sisaruksisata ainut, jolla oli nuoruudessa sitten kovia ongelmia. Voi toki johtua kuopuksen asemasta yleensäkin, mutta syyllisyys asiasta ei vanhemmiltani koskaa poistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole meillä mummoja auttamassa. Minä ja mieheni olemme itse kokonaan hoidettu lapsemme joka päivä, yö, aina aina. Sinä olet laiska kun luistat vastuustasi. Pitäisi tehdä lastensuojeluun ilmoitus kun et viitsi itse hoitaa lapsiasi. Onko sulla kova viinan himo?

Vierailija
4/64 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa 1v kaksoset mummon hoiviin viikoksi. Eivät olleet kaivanneet. Syöminen, nukkuminen ym. oli mennyt ihan normaalissa rytmissä. Nyt olin toisen (1v7kk) kanssa 2vrk sairaalassa ja sillä välin toinen ei ollut nukunut päiväunia ja oli selvästi etsinyt veljeään. Ja kotona hänen kanssaan oli oma isä. Joten en jättäisi enää tuon ikäistä, kun osaa selvästi ikävöidä. Lapset on erilaisia. Ehkä joku ei niin helposti ikävöi ja pidemmät reissut onnistuu.

Vierailija
5/64 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä edes haluaisit jättää viikoksi noin pienen lapsesi? En voi äitinä ymmärtää...

Vierailija
6/64 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tosiaan melkein koskaan oltu missään yökylässä lapsena. Mietä ei kai huolittu eikä juuior "päästetty". Kyllä olin melkoinem äidintyttö pitkään- mutta kun murrosikä tuli, niin irtiotot oli tosi rajuja ja välitkin meni äidin kanssa kokonaan vuodeksi ( kun en valinnut poikaystävääni hänen makunsa mukaan:)

Vierailija
7/64 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hoitopaikka ja hoitaja ovat tutut ja turvalliset.

Vierailija
8/64 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuukaudeksi.

Olet LOISTAVA äiti/isä.

Vierailija
9/64 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltikangas-Järvinen on todennut että pienellä lapsella ymmärrys riittää kiintymyssuhteeseen 3-4 pysyvän hoitajan kanssa. Miksei siihen mahtuisi mummu, joka on lapsen kanssa säännöllisesti ollut?

'Voi jättää tutuille hoitajille.' lukekaa yksiKIN kirja pienen lapsen kiintymissuhteen muodostumisesta! Ette taida lukea muuta kuin Seiskaa!

Vierailija
10/64 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei pitäisi joutua olemaan erossa ENSISIJAISESTA kiintymyksen kohteestaan enempää kuin yö/ikävuosi ellei ole jokin pakottava syy.

En käsitä, kuinka joku äiti edes voisi jättää tuon ikäisen viikoksi. Itse pystyn juuri ja juuri nauttimaan yhden yön reissuista ja seuravana päivänä on jo kiire kotiin. Minulla siis saman ikäinen.

Vierailija
11/64 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v. viikoksi hoitoon muutenkuin pakkotilanteessa, eli jos lapsen tai mun olis pakko olla sairaalassa. Niin tärkeää lomaa ei voi olla!

Nyt keväällä jätimme 1v.9kk ikäisen taaperomme mummolle ja ukille 2 vuorokaudeksi, ja sekin oli ehkä liian pitkä aina, ainakin lapsi ooi ikävöinyt ja itkenyt toisen yön jälkeen normaalia enemmän. mummo ja ukki ovat kyllä rakkaita ja turvallisia hoitajia, mutta silti, aika oli pitkä alle kaksivuotiaalle!

Arkenakin voi ottaa oma aikaa, vie lapset hoitoon muutamaksi tunniksi, tai yhdeksi yöksi. lIltaisinkin ehtii kummasti olemaan miehen kanssa kun laittaatelkunnja netin kiinni!Mielestäni vauva- ja taaperoaika on sen verran lyhyt, että vanhempien tulisi elää se lasten ehdoilla eikä haikailla matkoille ilman lapsia!

Vierailija
12/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noin ei toimi, aikuinen on aivan epänormaali ja liian kiinni lapsessaan, ja mies jättää, jos ei järjestä viikon parisuhdelomia jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
13/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. voivat tehdä näin.

Vierailija
14/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä. Me jätämme mummolaan 3 vuotiaan pojan joulukuussa, kun lähdemme Egyptiin 8 pv.

Tietysti hoitajien tulisi olla lapselle läheisiä ja tuttuja.

Vierailija
15/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ulkomaanmatkan syystä

-sovituista hoitajista

kyllä 1,5-vuotias voi jäädä omaan kotiinsa tutun hoitajan kanssa, jos vanhemmalla on välttämätön työmatka tms.

Vierailija
16/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lomailla hyvillä mielin.

Vierailija
17/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi mukaan. Mutta jos pitää ottaa kamalasti rokotuksia ja kohdemaa muutenkin hygienialtaan huono niin sitten lapsi hoitoon kotiin.

Vierailija
18/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eri juttu sitten, jos lasta ei ihan oikeasti olis edes halunnut. Silloin vois olla ihan ok, että lapsi olis paikassa, jonne olis toivottu (vaikka mummolassa).

Vierailija
19/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä palstalla niitä on paljon nuoremmillakin, jo parikuukautisilla. Oma lapseni oli tuossa iässä nähnyt isovanhempansa ehkä neljä kertaa, ei siinä ainakaan kovin tutuksi ollut tultu.

Vierailija
20/64 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pikkuinen ymmärrä hylkäämisen syytä :-( Parisuhdetta voi ylläpitää muutenkin, outoa jos sitä varten pitää lapset jättää pois!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan