Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emilie ja Emilien tytär - Mitä pidit?

Vierailija
22.09.2009 |

Yle näytti kyseiset sarjat loppukesästä, Emilien tytär loppui muutama viikko sitten. Minulla jäi sarjaa todella ikävä ja nyt on jotenkin niin kaihoisa olo, kun muistelen Emilietä ja Ovilaa, heidän traagisuudessaan upeaa rakkautta!

Vaikka elämä heittelikin heitä pahasti, minä rakastin heidän tarinaansa. Rakastin siksi, että heidän keskinäinen rakkautensa oli niin suurta, etenkin Ovila tuntui palvovan Emilietä.

Etenkin sarjan alku puoleen väliin saakka oli ihana. Kaikki oli niin vanhanaikaista, heidän ihastumisensakin niin viatonta - aluksi. Kyllähän suuri intohimo tuli esiin myöhemmin.

Puolenvälin jälkeen alkoivat vastoinkäymiset - ja myös minun kiinnostukseni lopahti hieman. Ei kai kenenkään elämä voi non raskasta olla? Varmasti voi, mutta tuo elämän ilottomuus oli surullista seurattavaa.

Blanche osoitti elämän, jota Emilie ja Ovila viettivät erillään toisistaan. Miksi, miksi Emilie ei ottanut Ovilaa takaisin? Kertokaa mulle!

Ja muutenkin, kaikki sarjaan ihastuneet innokkaat, jakakaa mielipiteenne kanssani :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osannut Emilien mielestä kantaa vastuuta perheestään siten kuin aviomiehen olisi pitänyt

Vierailija
2/4 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 1900-luvun alussa. Lapsia syntyi liuta ja osa kuolla kupsahti lapsena jne. Eli ei se elämä todellakaan ollut mitään ruusuilla tanssimista. Mies joutui joskus lähtemään pitkienkin matkojen taakse töihin ja jättämään muijan ja mukulat kotiin.

Emilie ei uskonut Ovilan pystyvän enää elättämään perhettään, koska oli jo niin monta kertaa pettänyt Emilien, ryypännyt kaikki palkkarahat ja antanut Emilielle turhia lupauksia paremmasta huomisesta.

Itse rakasti kyseistä sarjaa ekalla kerralla, tokalla kerralla ja nyt vikalla kerralla.

Mutta mua jäi mietityttämään edelleenkin se, että Emilien loppuessa niitä lapsia oli 9 + se kuollut Louisa ja Blanchen alussa niitä tenavia olikin 10, itse en muista, että niiden Clementinen ja mikäs se kuopus nyt olikaan, syntymästä olisi kerrottu mitään. Ihmettelin jo Emilien loppuessa sitä yhdekästtä ipanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää analyysia. Kiitos näistä!

Vierailija
4/4 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä kiinnittänyt huomiota siihen, että lapsia olisi ollut kymmenen. Muuten, Emilie Bordeleaun hahmo perustuu oikeaan samannimiseen henkilöön. Kaikki kirjan hahmot ovat eläneet "oikeassakin" elämässä. Ainakin oikean Emilien ja Ovilan lapsia on ollut yhdeksän, viimeinen heistä oli tyttö nimeltä Rolande. Hän tapasi isänsä eli oikean Ovilan ilmeisesti vai kaksi kertaa elämänsä aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän