Kiva kiva. Miehen nyksältä tuli tekstari
"Voisitko laittaa x:lle mukaan eri juhlamekon kuin viime kuussa. Juhliin on tulossa samoja ihmisiä." Mitähän tälle vastaisi, kun meillä on se tasan yksi sopiva juhlamekko (ja oikein kaunis onkin) ja rahat tiukalla?
Kommentit (52)
Laita juuri noin. Elatusmaksuhan on tarkoitettu muuhunkin kuin vain vaatteisiin ja ruokaan.
Maksaahan lapsen eläminen jotain, koska tarvitaan isompi asunto, vesi -ja sähkökustannukset, harrastukset, vaatteet, pyörät, sukset, luistimet jne.
IHan mielenkiinnosta, paljonko ex maksaa elareita?
Minulla 14-v tyttö ja exä maksaa elreita 110 euroa kuussa. Ei suostu sitä korottamaan ja aina maksaa sen myöhässä tai kun kyselen elareiden perään. Ja manittakoon, että isä tienää bruttona reilu 6000 euroa ja minä 2000 euroa.
Tytöllä ei ole mahdollisuuksia harrastuksiin, koska minulla vielä kaksi muuta lasta elätettävänä. Isältä on joskus osallistumista pyydetty, mutta ei osallistu, koska maksaa jo niin paljon noita elareita...
30# puhuu asiaa, toi oli hyvä txt!
Jos et vastaa mitään, tulee seuraavan kerran sitten txt että miksi ei ollut mekkoa ostettu jne. jne. Pidä oma kantasi ja puolusta sitä kohteliaasti ja aikuismaisesti.
että elarit ei ole tarkoitettu siihen että lapsella on useita eri juhlamekkoja vaan jokapäiväiseen elämiseen, ruokaan jne...
"Maksan elareita, joiden pitäisi riittää vaatehankintoihin."
Lopetit kuten aikuinen tekee, etkä ruvennut vittuilemaan takaisin. Tuon aiemman ehdotetun viestin voisit tietysti laittaa vielä, ette sinäkin ole siellä päässä kohta "vitun yhteistyökyvytön ämmä".
oli ihan nätti viesti että jos sattuu olemaan toista... älä ota itteesi. miksei ihmiset osta kirppareilta juhlavaatteita? tytöille ja pojille 2 eurolla mitä hienompia mekkoja ja pojille liivejä, paitoja, suoria housuja. kuin uusia, ehkä kerran käytettyjä kahden maitopurkin hinnalla. meillä on juhlamekkoja hurjasti, lähes ilmaiseksi ostettuja. kumpa olis jotain juhlia missä niitä käyttää...
ruveta riitelemään. Kirppareilta saa muutamalla eurolla hyvin siistejä juhla-asuja, jospa teidän välinen sopu olisi niiden muutamien eurojen arvoinen.
oli ihan nätti viesti että jos sattuu olemaan toista... älä ota itteesi. miksei ihmiset osta kirppareilta juhlavaatteita? tytöille ja pojille 2 eurolla mitä hienompia mekkoja ja pojille liivejä, paitoja, suoria housuja. kuin uusia, ehkä kerran käytettyjä kahden maitopurkin hinnalla. meillä on juhlamekkoja hurjasti, lähes ilmaiseksi ostettuja. kumpa olis jotain juhlia missä niitä käyttää...
Minkä takia niitä pitäis ostaa edes kirppiksiltä kuleksimaan? Sitä paitsi ei ainakaan tällä seudulla edes kirppiksillä ole noita juhlakamppeita.
Mun tyttärellä on ennen ollut pari-kolme juhlamekkoa, joista lapsi itse vetää päälleen mieluiten tasan yhden. Olenkin tullut siihen tulokseen, että jos kerran lapsi tykkää siitä yhdestä, miksi hankkiä läjää erilaisia... Nykyään meillä on vuodenaikaan sopiva yksi juhlamekko, joka valitaan lapsen kanssa yhdessä.
joka on sitä mieltä, ettei lapsen lähivanhemman tarvii kaikkea kustantaa, vaikka hänelle elareita maksetaankin. Yksi juhlamekko riittää, kunhan on siisti. Se jolle ei kelpaa, voi ostaa sitten itse.
Ostetaan mekin miehen lapselle vaatteita, varsinkin nyt viime aikoina kun on taas venähtänty pituutta.
Miksi niin moni kehottaa v****lemaan? On aivan pohjanoteeraus ruveta ilkeäksi lapsen asioissa.
Asiallinen, rehellinen kommunikointi on kaikkein paras, ap voi olla rehellisesti mitä on ja joille se ei kelpaa olkoon kelpaamatta.
mulla on aina tasan 1 juhlamekko per lapsi per vuosi, joskus jouluiksi on toiset, mutta yleensä asusteilla saa muutettua. ON kauniit, kirppareilta en oo koskaan löytäny mitään oikeesti kättiä juhlavaatetta.
Jos olisin ap laittaisin exälle selvityksen siitä mihin kaikkeen elarit menee ja sen että toinen mekko on sun elämässä tuhlausta kun entinen on hyvä, etkä edes halua rahaa laittaa siihen. Sähän päätät miten ne elarit priorisoit. Todella viisasta ettei edes ala väittelemään. Laita mekko mukaan ja vaikka vilpittömin terveisin että toivot mukavaa juhlaa, etkä haluaisi puolin ja toisin riitoja lapsen asioista. Jos toiset haluaa ökyillä, tehköön sen, sun ei tarvii.
joulukuussa. Onhan se kiva, että me juostaan ostamaan hädässä talvitakki heti. Tai laitetaan 3-4 numeroa liian pienissä kengissä ja lapsi valittaa jalkojen särkevän. Mitäpä muuta voi tehdä kuin käydä ostamassa uudet...?
Siis nyxä oli sitä mieltä, että sun pitää osallistua hänen ja sun exän häihin rahallisesti? Sitähän tuo on, kun on hirveät vaatimukset ja sitten kiljuu vastaukseksi vaatimuksistaan, että kun ne on niin kalliita! Olisit vihjannut, että on tapana, että hääpari tai maksimissaan heidän vanhempansa osallistuvat häiden kustannuksiin, ex-vaimoilta ei ole tapana kinuta rahaa. Ja että jos sä maksat, niin sä osallistut kanssa, oman miesystäväsi kanssa! Ja mitään lahjaahan ette olisi vieneet, kyllähän osallistuminen häiden kustannuksiin oli jo lahja. Jne. jne kieli poskessa :-)
Toi nyxä vaikuttaa melkoisen tyhmältä, jos itellä vaan pokka pitää, niin joskus voisit huvitella vedättämällä tohon tyyliin vaikka kuinka ja pitkälle...