Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva kiva. Miehen nyksältä tuli tekstari

Vierailija
22.09.2009 |

"Voisitko laittaa x:lle mukaan eri juhlamekon kuin viime kuussa. Juhliin on tulossa samoja ihmisiä." Mitähän tälle vastaisi, kun meillä on se tasan yksi sopiva juhlamekko (ja oikein kaunis onkin) ja rahat tiukalla?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyxä oli sitä mieltä, että sun pitää osallistua hänen ja sun exän häihin rahallisesti? Sitähän tuo on, kun on hirveät vaatimukset ja sitten kiljuu vastaukseksi vaatimuksistaan, että kun ne on niin kalliita! Olisit vihjannut, että on tapana, että hääpari tai maksimissaan heidän vanhempansa osallistuvat häiden kustannuksiin, ex-vaimoilta ei ole tapana kinuta rahaa. Ja että jos sä maksat, niin sä osallistut kanssa, oman miesystäväsi kanssa! Ja mitään lahjaahan ette olisi vieneet, kyllähän osallistuminen häiden kustannuksiin oli jo lahja. Jne. jne kieli poskessa :-)

Toi nyxä vaikuttaa melkoisen tyhmältä, jos itellä vaan pokka pitää, niin joskus voisit huvitella vedättämällä tohon tyyliin vaikka kuinka ja pitkälle...

Eipä ne elatusmaksut kata kuin murto-osn lasten kuluista, ei ole pelkät vaatteet, on myös ruoat, harrastukset....

Ja jos exä vaatii jotain, niin ostakoot itse!

Meillähän exän uus puoliso ilmoitti, että he menevät naimisiin ja hän haluaa, että ostat lapsille sellaisen ja sellaisen mekon ja sellaiset kengät, sekä sellaiset juhlahousut ja paidan ja solmion ja kenkien pitää olla sellaiset ja sellaiset...! Hiukset pitää olla pojalla näin ja tytölllä noin..., huh!

Mä sanoin, etä kuule, ostakaa vaan vaatteet ihan itse,mullle et sanele millaisia vaatteiden pitää olla! No mähän olin kauhea yhteistyökyvytön ämmä, kun en taaskaan totellut exän uutta, näitä sääntöjä kun oli tullut jo niiiin paljon...

No tämä rupesi huutamaan mulle puhelimessa, että tajuatko sä mitä ne maksaa???!!! Sanoin oikein hyvin tajuavani, siksi en yh.na osta niitä, koska edes elatusmaksut eivät kattaisi kuin murto-osan heidän vaateistaan, no hän jo dramatisoi, että täytyy varmaan perua häät, koska nämä lapset oli kaavailtu sulhaspojaksi ja morsiusneidoksi, seuraavaksi piti mennä kuulemma pankkiin pyytämään lainaa lasten juhla vaatteisiin...lopulta he olivat ostaneet lapsille juhlavaatteet, mutta ne käytiin pukemassa heillä juuri ennen kirkkooon menoa ja sinne ne mentiin illalla riisumaan ennenkuin tultiin kotia, etten mä vaan omisi niitä..., näin lapsille oltiin sanottu, no jokaisella tapansa...

Vierailija
42/52 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita juuri noin. Elatusmaksuhan on tarkoitettu muuhunkin kuin vain vaatteisiin ja ruokaan.

Maksaahan lapsen eläminen jotain, koska tarvitaan isompi asunto, vesi -ja sähkökustannukset, harrastukset, vaatteet, pyörät, sukset, luistimet jne.

IHan mielenkiinnosta, paljonko ex maksaa elareita?

Minulla 14-v tyttö ja exä maksaa elreita 110 euroa kuussa. Ei suostu sitä korottamaan ja aina maksaa sen myöhässä tai kun kyselen elareiden perään. Ja manittakoon, että isä tienää bruttona reilu 6000 euroa ja minä 2000 euroa.

Tytöllä ei ole mahdollisuuksia harrastuksiin, koska minulla vielä kaksi muuta lasta elätettävänä. Isältä on joskus osallistumista pyydetty, mutta ei osallistu, koska maksaa jo niin paljon noita elareita...

30# puhuu asiaa, toi oli hyvä txt!

Jos et vastaa mitään, tulee seuraavan kerran sitten txt että miksi ei ollut mekkoa ostettu jne. jne. Pidä oma kantasi ja puolusta sitä kohteliaasti ja aikuismaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että elarit ei ole tarkoitettu siihen että lapsella on useita eri juhlamekkoja vaan jokapäiväiseen elämiseen, ruokaan jne...

"Maksan elareita, joiden pitäisi riittää vaatehankintoihin."

Vierailija
44/52 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetit kuten aikuinen tekee, etkä ruvennut vittuilemaan takaisin. Tuon aiemman ehdotetun viestin voisit tietysti laittaa vielä, ette sinäkin ole siellä päässä kohta "vitun yhteistyökyvytön ämmä".

Vierailija
45/52 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan nätti viesti että jos sattuu olemaan toista... älä ota itteesi. miksei ihmiset osta kirppareilta juhlavaatteita? tytöille ja pojille 2 eurolla mitä hienompia mekkoja ja pojille liivejä, paitoja, suoria housuja. kuin uusia, ehkä kerran käytettyjä kahden maitopurkin hinnalla. meillä on juhlamekkoja hurjasti, lähes ilmaiseksi ostettuja. kumpa olis jotain juhlia missä niitä käyttää...

Vierailija
46/52 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruveta riitelemään. Kirppareilta saa muutamalla eurolla hyvin siistejä juhla-asuja, jospa teidän välinen sopu olisi niiden muutamien eurojen arvoinen.

Vierailija
47/52 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan nätti viesti että jos sattuu olemaan toista... älä ota itteesi. miksei ihmiset osta kirppareilta juhlavaatteita? tytöille ja pojille 2 eurolla mitä hienompia mekkoja ja pojille liivejä, paitoja, suoria housuja. kuin uusia, ehkä kerran käytettyjä kahden maitopurkin hinnalla. meillä on juhlamekkoja hurjasti, lähes ilmaiseksi ostettuja. kumpa olis jotain juhlia missä niitä käyttää...

Minkä takia niitä pitäis ostaa edes kirppiksiltä kuleksimaan? Sitä paitsi ei ainakaan tällä seudulla edes kirppiksillä ole noita juhlakamppeita.

Mun tyttärellä on ennen ollut pari-kolme juhlamekkoa, joista lapsi itse vetää päälleen mieluiten tasan yhden. Olenkin tullut siihen tulokseen, että jos kerran lapsi tykkää siitä yhdestä, miksi hankkiä läjää erilaisia... Nykyään meillä on vuodenaikaan sopiva yksi juhlamekko, joka valitaan lapsen kanssa yhdessä.

Vierailija
48/52 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on sitä mieltä, ettei lapsen lähivanhemman tarvii kaikkea kustantaa, vaikka hänelle elareita maksetaankin. Yksi juhlamekko riittää, kunhan on siisti. Se jolle ei kelpaa, voi ostaa sitten itse.

Ostetaan mekin miehen lapselle vaatteita, varsinkin nyt viime aikoina kun on taas venähtänty pituutta.

Vierailija
49/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: yhden miehen nyxä, jolla vaikeahko exä... :)

Vierailija
50/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni kehottaa v****lemaan? On aivan pohjanoteeraus ruveta ilkeäksi lapsen asioissa.

Asiallinen, rehellinen kommunikointi on kaikkein paras, ap voi olla rehellisesti mitä on ja joille se ei kelpaa olkoon kelpaamatta.

mulla on aina tasan 1 juhlamekko per lapsi per vuosi, joskus jouluiksi on toiset, mutta yleensä asusteilla saa muutettua. ON kauniit, kirppareilta en oo koskaan löytäny mitään oikeesti kättiä juhlavaatetta.

Jos olisin ap laittaisin exälle selvityksen siitä mihin kaikkeen elarit menee ja sen että toinen mekko on sun elämässä tuhlausta kun entinen on hyvä, etkä edes halua rahaa laittaa siihen. Sähän päätät miten ne elarit priorisoit. Todella viisasta ettei edes ala väittelemään. Laita mekko mukaan ja vaikka vilpittömin terveisin että toivot mukavaa juhlaa, etkä haluaisi puolin ja toisin riitoja lapsen asioista. Jos toiset haluaa ökyillä, tehköön sen, sun ei tarvii.

Vierailija
51/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuussa. Onhan se kiva, että me juostaan ostamaan hädässä talvitakki heti. Tai laitetaan 3-4 numeroa liian pienissä kengissä ja lapsi valittaa jalkojen särkevän. Mitäpä muuta voi tehdä kuin käydä ostamassa uudet...?

Vierailija
52/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä freudilainen lipsahdus?

Piti kai olla ex-miehen...