Kiva kiva. Miehen nyksältä tuli tekstari
"Voisitko laittaa x:lle mukaan eri juhlamekon kuin viime kuussa. Juhliin on tulossa samoja ihmisiä." Mitähän tälle vastaisi, kun meillä on se tasan yksi sopiva juhlamekko (ja oikein kaunis onkin) ja rahat tiukalla?
Kommentit (52)
likaiset ja rikkinäiset kun tulee meille. Äiti ei laita ikinä lapsen mukaan mitään siistimpiä, vaikka mekin olemme hänelle niitä ostaneet. Kiusantekoa. Ei ole kiva, että jos ostamme lapselle jotain uutta kivaa, emme enää anna niitä hänen mukaan, ei ole siis lapselle kiva, mutta pakko näin. En ole vaatteista turhan tarkka, mielestäni, mutta jos olemme menossa kylään/kaupoille tm mukavaa kun on suht siistit ja nätit vaatteet.
likaiset ja rikkinäiset kun tulee meille. Äiti ei laita ikinä lapsen mukaan mitään siistimpiä, vaikka mekin olemme hänelle niitä ostaneet. Kiusantekoa. Ei ole kiva, että jos ostamme lapselle jotain uutta kivaa, emme enää anna niitä hänen mukaan, ei ole siis lapselle kiva, mutta pakko näin. En ole vaatteista turhan tarkka, mielestäni, mutta jos olemme menossa kylään/kaupoille tm mukavaa kun on suht siistit ja nätit vaatteet.
Ja tytöllä on olemassa hyvät vaatteet erilaisiin tilanteisiin, kuten juuri tuo juhlamekko. Jos nyxä haluaa vaihtelua, niin voi kustantaa sen vaikka itse.
"Maksan elareita, joiden pitäisi riittää vaatehankintoihin."
"... eivät riitä niin hyvin, että olisi varaa ostaa monta juhlamekkoa".
Kyllä se pitää eronneenkin isän käsittää.
Nyt vaan laitat viestin että: Valitettavasti lapsemme tarvitsee muitakin vaatteita kuin juhlamekkoja. Olen pahoillani, että en pysty palvelemaan paremmin tässä asiassa. Voinko olla avuksi jotenkin muuten?
Eipä ne elatusmaksut kata kuin murto-osn lasten kuluista, ei ole pelkät vaatteet, on myös ruoat, harrastukset....
Ja jos exä vaatii jotain, niin ostakoot itse!
Meillähän exän uus puoliso ilmoitti, että he menevät naimisiin ja hän haluaa, että ostat lapsille sellaisen ja sellaisen mekon ja sellaiset kengät, sekä sellaiset juhlahousut ja paidan ja solmion ja kenkien pitää olla sellaiset ja sellaiset...! Hiukset pitää olla pojalla näin ja tytölllä noin..., huh!
Mä sanoin, etä kuule, ostakaa vaan vaatteet ihan itse,mullle et sanele millaisia vaatteiden pitää olla! No mähän olin kauhea yhteistyökyvytön ämmä, kun en taaskaan totellut exän uutta, näitä sääntöjä kun oli tullut jo niiiin paljon...
No tämä rupesi huutamaan mulle puhelimessa, että tajuatko sä mitä ne maksaa???!!! Sanoin oikein hyvin tajuavani, siksi en yh.na osta niitä, koska edes elatusmaksut eivät kattaisi kuin murto-osan heidän vaateistaan, no hän jo dramatisoi, että täytyy varmaan perua häät, koska nämä lapset oli kaavailtu sulhaspojaksi ja morsiusneidoksi, seuraavaksi piti mennä kuulemma pankkiin pyytämään lainaa lasten juhla vaatteisiin...lopulta he olivat ostaneet lapsille juhlavaatteet, mutta ne käytiin pukemassa heillä juuri ennen kirkkooon menoa ja sinne ne mentiin illalla riisumaan ennenkuin tultiin kotia, etten mä vaan omisi niitä..., näin lapsille oltiin sanottu, no jokaisella tapansa...
Eipä ne elatusmaksut kata kuin murto-osn lasten kuluista, ei ole pelkät vaatteet, on myös ruoat, harrastukset....
Ja jos exä vaatii jotain, niin ostakoot itse!
Meillähän exän uus puoliso ilmoitti, että he menevät naimisiin ja hän haluaa, että ostat lapsille sellaisen ja sellaisen mekon ja sellaiset kengät, sekä sellaiset juhlahousut ja paidan ja solmion ja kenkien pitää olla sellaiset ja sellaiset...! Hiukset pitää olla pojalla näin ja tytölllä noin..., huh!
Mä sanoin, etä kuule, ostakaa vaan vaatteet ihan itse,mullle et sanele millaisia vaatteiden pitää olla! No mähän olin kauhea yhteistyökyvytön ämmä, kun en taaskaan totellut exän uutta, näitä sääntöjä kun oli tullut jo niiiin paljon...
No tämä rupesi huutamaan mulle puhelimessa, että tajuatko sä mitä ne maksaa???!!! Sanoin oikein hyvin tajuavani, siksi en yh.na osta niitä, koska edes elatusmaksut eivät kattaisi kuin murto-osan heidän vaateistaan, no hän jo dramatisoi, että täytyy varmaan perua häät, koska nämä lapset oli kaavailtu sulhaspojaksi ja morsiusneidoksi, seuraavaksi piti mennä kuulemma pankkiin pyytämään lainaa lasten juhla vaatteisiin...lopulta he olivat ostaneet lapsille juhlavaatteet, mutta ne käytiin pukemassa heillä juuri ennen kirkkooon menoa ja sinne ne mentiin illalla riisumaan ennenkuin tultiin kotia, etten mä vaan omisi niitä..., näin lapsille oltiin sanottu, no jokaisella tapansa...
onneksi on ex, jos juhlamekko ei käy, niin ostakoot uuden. Pääasia, että vaate on ehjä ja nätti.
provo taitaa olla. Mutta jos ei ole, niin laittaisin takaisin tekstarin "nyksä miehineen on hyvä vaan ja ostaa itse tytölle uuden juhlamekon, jos vanha mekko ei kelpaa". Kyllähän kaikki ymmärtävät, ettei lapselle ole mitenkään järkevää ostaa koko ajan uusia juhlamekkoja, vaikka varaa olisikin. Niillä on niin vähän käyttöä...
en oo miettinytkään että lapsella pitäisi olla joka juhlassa eri mekko! Kesällä oltiin neljissä häissä ja tytöllä joka häissä sama mekko vaikka sama suku kyseessä. Kyllä meilläkin on vain yksi mekko kerrallaan, jää kuitenkin pian pieneksi, turha ostaa montaa. Eihän kukaan nyt kiinnitä huomiota lasten mekkoihin! Ymmärrän kyllä että aikuinen nainen ei halua neljästi pukea samaa pukua (mulla oli 2 kertaa sama), mutta että lapselle pitäisi hankkia aina uutta... Huhhuh!
Ap, laita se vanha mekko mukaan ja sillä siisti. Sinuna laittaisin vielä tekstarin "X:n vaatekoko on tällä hetkellä xxx, jos haluatte hankkia uuden mekon. Vanha mekko kelpaa tytölle oikein hyvin."
että se elatusmaksu ei ole mikään ylimääräinen raha, jolla voi ostella lapselle kaikenlaista ylimääräistä kivaa, vaan sillä katetaan osa lapsen kuluista. Kyllä yksi mekko riittää ja tuolle 20n ex on kyllä valinnut "ihanan" uuden eukon itselleen.
Näistä em. ja tuhansista muista syistä en itse ole ollut missään tekemisissä miehen lasten äidin kanssa. Hoitavat asiat ja järjestelyt keskenänsä.
Jaksamista itse kullekin nyxien ja exien kanssa!
omalta osaltani lopetta tekstittelyn tähän (tiedän, millaiseksi jankuttamiseksi se voi ex-miehen kanssa mennä) ja vain pakata sen olemassaolevan mekon tytön mukaan.
että lapsilla on meillä vaatteet ja tarvikkeet. Ihan jo senkin vuoksi, että ei tarvitse roudata kasseja ja pusseja mukana.
Toisaalta myös siksi, että miehe exän ei tarvitse valittaa siitä, että lapsi palaa isän luota likapyykkikassin kanssa. Näinhän käy väistämättä, jos lapsi kulkee kassien kanssa edestakaisin.
Enkä urputa kitupiikkiäidistä lapselle enkä meillä muutenkaan arvostella miehen exää vaikka pää onkin nestettä täynnä; ei ole lapsen vika.
Ap:lle sanoisin, että laita fiksu viesti sekä exälle että tämän nyxälle: Tytöllä on todellakin vain tuo yksi juhlamekko ja hän tarvitsee uusia syksy- sekä talvivaatteita, joten katson viisaammaksi sijoittaa elatusmaksut näihin vaatteisiin, siltä osin kuin muilta kuluilta, esim ruoka, jää jäljelle. Laitan tuon juhlamekon kuitenkin tytölle mukaan juhlia varten. Toivottavasti teillä on siellä mukavaa.
ettei lähde mukaan jankkaamiseen. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa. Itse en varmaan pystyisi olemaan hiljaa, vaan heittäisin laskelmat siitä, mitä kuukaudessa menee mihinkin. Elatusmaksujahan ei makseta miksikään huvittelurahaksi, vaan elämiseen.
Jos et vastaa mitään, tulee seuraavan kerran sitten txt että miksi ei ollut mekkoa ostettu jne. jne. Pidä oma kantasi ja puolusta sitä kohteliaasti ja aikuismaisesti.