Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä päiväkodeissa tarjotaan AAMUPALAKSI? Lapsen tarhassa

Vierailija
22.09.2009 |

aika hiilihydraattipitoista ruokaa; puuroa ja näkkäriä, ei juuri mitään proteiinia (pl. maito), mikä ei ole diabeetikon kannalta kovin hyvä juttu...

Kertokaa muiden päiväkotien aamupaloista ja siitä, oletteko voineet valikoimaan mitenkään vaikuttaa!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta olen jankuttanut, että meidän tyttö kun eis itä syö niin ei syö ja asia piste. Saa sitten jonkun kämäsen käkkärin palan.. Eikö voi lapsi saada vaikka:hedelmän, muroja, leipää tai jugurtin..? Ja minä vielä maksan siitä eikä lapsi saa edes mahaansa täyteen...

Meillä ei syödä puuroja, ja sitä on turha enää 3,5 vuotiaale yrittää opettaa...

Vierailija
22/23 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miks niille lapsille pitää syöttää pelkkää hiilihydraattia. Meillä kotona on aamupalaksi yleensä esim. munakasta, hedelmiä, marjoja yms. Kotona ei koskaan tehdä puuroa, hyvin harvoin ostetaan edes leipää jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovat ja nielemättä purevat KAIKEN - kunhan se on luettu jostain karppi-sivustolta tai kuultu toisen karppaajan suusta? En tajua. Itselläni pysyivät aivot ihan normaalitoiminnassa vaikka jossain vaiheessa toisen vauvan koliikin aikaan jätinkin kaiken sokerin, valkoiset jauhot ja hiivan pois... Huoh.

Tämä kaurapuuro on ihan klassikko... Ja paljon virheellisempää ei voisi karppaajien kommenointi olla. Jos ei oma google toimi, niin tässä olkaa hyvät:

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=153&lang=fi

Kuten huomaatte, kaurahiutaeleissa on SOKERIA 1,3g. Tärkkely EI OLE sokeria, vaikka karppaajat aina yrittävät niin vakuuttaa. SOkeria on mm. glukoosi ja fruktoosi. Ei tärkkelyt. Hiilihydraattia se toki on, missä sinänsä e ole mitään pahaa.

Kaurahiutaleissa on oikeasti PALJON proteiinia verrattuna moneen muuhun ruoka-aineeseen: jopa 14,5%! Lisäksi niissä on 10% kuitua, mikä osaltaan tasaa verensokeria. SOkerina pohjalla kaurahiutaleet sisältävät älyttömän hyviä rasvahappoja ja vielä riittävän paljon.

Kaurapuuro on siis oikeasti ravintokoostumukseltaan yksi parhaimmista ruoista, mitä on olemassa. Ja niin helppo valmistaa!

Tiede-lehdessä kysyttiin tuossa taannoin eäältä ravitsemustieteen asiantuntijalta, mikä olisi sellainen yksittäinen ruoka, jolla ihminen parhaiten pärjäisi ja eläisi mahdollisimman pitkään - jos siis saisi syödä vain yhtä ainoaa ruokaa.

Vastaus oli - yllätys, yllätys - KAURAPUURO! Joko osittain maitoon keitettynä tai maidon kanssa tarjottuna.

Pitäkää siis aivopestyt karpit nyt virheelliset tietonne edes omissa piireissänne, jos se hiilihydraattien paheksunta on teille NIIN tärkeää...

P.S. Minäkin olen laihtunut 10kg viimeisen 5kk aikana. SYön edelleen terveellistä sekaruokaa (hiilihydraatteineen päivineen), kuten ennenkin, mutta olen aloittanut säännöllisen juoksuharjoittelun. Ja kappas vaan, paino putoaa... (Oikeasti ihmisen energia-aineenvaihdunta on ihan pelkkää matematiikka, sanoivatpa karppitoverisi mitä hyvänsä.) Ja sanomattakin on selvää, että voin LOISTAVASTI!

ja vihanneksia, niitä ajattelin tarjota. Ja maitoa juomaksi, en kaakaota enkä mehuja. Ehkä hedelmänpala lisäksi, varsinkin jos salaattia tms. ei ole valmiina vaan pilkon vain vihanneksia. Itsekin syön näin. (Olen ollut vähähiiluhydraattisella puolitoista vuotta ja laihtunut kymmenen kiloa. Voin myös paljon paremmin kuin ennen.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän