Juodaanko teilla Valion vai Arlan maitoa ja oletteko huomanneet niiden hintaeron?
Meidän kaupassa:
Valion kevytmaito (suomalaista), 1L, 0,88 euroa
Arlan kevytmaito (ruotsalaista), 1L, 0,75 euroa
Eroa 13 senttiä litralta!
Kommentit (97)
ostan aina, en kyllä ole edes katsonut hintaa. Taitaa olla jotain yli euron?
siis onko teidän mielestä 13 senttiä sit paljon...? meillä ostetaan aina Valion maitoa, en katso hintaa
Jos maitoa kuluu 10 litraa viikossa. Ajattele, jos joka tuotteessa olisi 13 sentin hintaero siihen halvempaan nähden.
Mutta meillä tosin ei juoda kuin kotimaista maitoa. Pirkkaa yleensä. Siinä purkissa lukee Pirkka ja siinä on lehmän kuva :) Ja sitä saa citymarketeista ja joistain isoista supermarketeista ainakin. S-kaupoista ostetaan sitten sitä kallista valiota.
purkki on ruotsalaista maitoa. Jos suomalaista haluaa suosia niin kaikista yksinkertaisin homma on katsoa onko siinä purkisssa joutsenlippu!
meillä ostetaan aina Valion maitoa, en katso hintaa
joten joo, se 13 senttiä on paljon kun sen kertoo noilla määrillä :)
kaupoissa on harvoin valinnan varaa, vain yhtä merkkiä myynnissä ja sitähän sitten ostetaan kun ei muutakaan voi...
kuten kaikissa muissakin tuotteissa. Tosin laadusta tinkimättä, eli ostan mm. euron kalliimpaa jauhelihaa :) jne
Jos maitoa kuluu 10 litraa viikossa.
Miksi ihmeessä juotte niin paljon maitoa? Mitä järkeä siinä on?
eli noista kahdesta arlaa. Se on tosin aika usein loppu ainakin Jumbon Citymarketissa. Eikä sitä lähtökohtaisesti siellä edes ole mitään suurta määrää.
pirkka 83 snt
valio 86 snt
jos olen prismassa niin ostan ruotsalaista, muuten lähinnä pirkkaa juuri hinnan takia.
Ei me sitä kaikkea juomalla juoda. Mutta eilenkin lohikeittoon meni maitoa, makaronilaatikkoon menee maitoa, leipomiseen, puuroihin yms. Tehdään kuitenkin aika paljon itse. Ehkä nyt ei ihan 10 litraa joka viikko, mutta suurinpiirtein.
se on n. 1,5 l päivässä, sehän kuluu meillä ihan huomaamatta jo
a) kolmen lapsen ruokajuomana
b) äidin ja isän kahvimaitona
c) arkiruoanlaitossa (puurot, letut, makaronilaatikot, pannarit, sämpylät, pullat jne)
mutta suomalaista maitoa ostetaan, en näe järkeä siinä, että Suomeen tuodaan maito muualta.
kuluu 15-17l maitoa viikossa vaikka on vain kaksi aikuista ja kaksi lasta. Ei juoda kaikkea mutta tehdään esim. mannapuuroa jne. Eipä sen puoleen ei tarvitse hintoja kytätä eikä maksaa ahneen kaupan katteita kun otetaan tissilämmintä lypsykannuun ja laitetaan sähköseparaattori pyörimään! :)
ei ole todellakaan paljon edes!!!
Ei me sitä kaikkea juomalla juoda. Mutta eilenkin lohikeittoon meni maitoa, makaronilaatikkoon menee maitoa, leipomiseen, puuroihin yms. Tehdään kuitenkin aika paljon itse. Ehkä nyt ei ihan 10 litraa joka viikko, mutta suurinpiirtein.
Koska itse teen puurot veteen, lohikeittoon lorautan vasta ihan lopuksi kermaa, makaronilaatikon teen lihaliemeen jne. Ilmeisesti niihin saa aika paljon kulumaan.
Itse en anna lapsille ruoan kanssa maitoa, koska se estää raudan imeytymistä. Maitoa on tarjolla aamupalalla, välipalalla ja iltaisin, mutta ruokajuoma on vesi.
siksi koska se on suomalaista. Eipä kai tuolta lähikaupasta muuta saisikaan, mutta valmistusmaa on kyllä aika merkittävässä roolissa monessakin valinnassa. Osassa toki painaa makukin :)
Ja meidän 5henkisessä perheessä menee myös n.10l maitoa viikossa ja pari litraa piimää. Maito on ruokajuomana, koska varsinkin kasvavat lapset tarvitsevat maidon kalsiumin. Ei oo ollu ongelmaa hb:n kanssa, puurot syödään puolukan kanssa, ni rautakin imeytyy paremmin..
olen niin kauan kuin muistan juonut useamman lasillisen maitoa päivässä ja hb oli 6vkoa synnytyksen jälkeen 145 ilman lisärautaa..
meillä ostetaan aina Valion maitoa, en katso hintaa