Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastatkaa rehellisesti, sattuuko kierukan laitto?

Vierailija
26.05.2008 |

Olen miettinyt hormonikierukan laittoa runsaiden vuotojen vuoksi. Mietityttää sattuuko asettaminen, onko Mirena oikeasti hyvä, että kannattaa sellainen hankkia?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä määrin, että lähti taju ja sain lähetteen humautukseen jossa kierukka laitetaan paikalleen. ( on jäänyt menemättä) Ja normisti kestän kipua todella hyvin. En ole synnyttänyt normisti vaan kaksi sectiota takana. Kaikki mikä liittyy navan alapuolelle mitenkään tuntuu aiheuttavan mulle ongelmia. Kuten viestiketjusta huomaa, toisilla tuntuu toisilla ei...

Vierailija
22/44 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sen laitto sattunut ollenkaan. Ei tuntunut erilaisemmalta kuin papa-kokeen otto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päällepäätteeksi tuli vielä inhottava pahoinvointi.

Enemmän kumminkin sattuisi kolmannen lapsen synnyttäminen.

Vierailija
24/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa puuduteta kohdunkaulaa? Mina pelkäsin etukäteen, mutta ihan helposti meni, koko juttu kesti alle vartin.

Vierailija
25/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt hormonikierukan laittoa runsaiden vuotojen vuoksi. Mietityttää sattuuko asettaminen, onko Mirena oikeasti hyvä, että kannattaa sellainen hankkia?

hei.minulle laitettiin vuonna 2000 kuparikierukka ja otin sen pois 2007 ja nyt odotan 3.tta lastani.ei sattunut laitto tai poisto.laita toki mutta hormonikierukasta olen kuullut ristiriitaista tietoa,mutta hyvä lähes 100% raskaussuoja. t.bike

Vierailija
26/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä nipisti ihan pienen hetken.

Vierailija
27/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa puuduteta kohdunkaulaa? .

Ei puuduteta, jos ei ole tarvetta. Eikä puudutettu Britanniassakaan, jossa sain edellisen kierukan

Vierailija
28/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettaminen ei sattunut, vähän ikävältä tunnahti se kun otettiin kohdunkaulasta kiinni mutta itse asennus oli ohi ennen kuin huomasinkaan. Asennuksen jälkeen oli sitten menkkakipumaista särkyä jonkin aikaa.

Vierailija
29/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan se sattui kun ennen asennusta kokeiltiin jollain topsyn tapaisella kohdunkaulaa ( ? ), itse asennus ei yhtään! Miinuksia kuparikierukasta on kuukatiset joissa vuotaminen kestää lähes viikon, muuten olen tyytyväinen kun voin elää ilman hormoneja! Nyt vuoden ollut kierukka

Vierailija
30/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan minulla. Kuparikierukka laitettiin kolme kuukautta synnytyksestä ja sattumalta mulla alkoi menkat juuri samana päivänä, lääkärin mukaan tämä hyvä. En ehtinyt edes kunnolla jännittää kun lääkärisetä jo totesi, että paikallaan on. Hormonikierukasta ei siis kokemuksia, kuparikierukasta miinuksena sama kun joku tuossa aiemminkin sanoi, että menkat kestää "kauan" (viikon) ja itsellä suurinpiirtein kierron puolivälissä kovat vatsakivut (gyne selitti, että tämä melko tavallista ja joillekin kierukkalaisille jää pysyväksi vaivaksi).

Vierailija
31/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattu se laittaminen ihan kohtalaisesti, mutta eipä se haitannut kun nopea toimenpide oli. Tosi kovat supistukset kestivätkin sitten 6 päivää.

Vierailija
32/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitto ei sattunut lainkaa. Tuntui mutta ei kipuna. Jonkin verran oli parina seuraavana päivänä pientä supistelua. Tähän asti kaikki hyvin...

No sitten tuli se mahdoton puolivuotinen eli vuotoa tuli ja meni milloin sattui 2-3krt/kk ei kuitenkaan yhtäpaljon kuin ennen mirena-kierukkaa. Kierukka aiheutti mulla muutaman erittäin kivuliaan kystan joista yhde3n puhkeamisen aiheuttaman kivun takia reissu ampulanssilla päivystykseen.

Kun tästä puolesta vuodesta selvittiin alkoi tämän ihana aika eli ei vuotoja lainkaan! Viimeiseen vuoteen mahtuu pari päivää joissa aavistuksen ruskeaa vuotoa muuten ei mitään.

Alun vaikeuksista huolimatta olen erittäin tyytyväinen kierukkaan enkä muuta vaihtoehtoa enää ajattelisi.

Vierailija
33/44 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen kidutus aikakaudella me elämme? Minä vaadin pudutuspiiin ja sain . Oi kuin hyttysen pisto se pieni piikki ja kierukan laitto ei sattunut lainkaan. Kumma kun ihmisiä ei palvella tässä asiassa hyvin. 

Vierailija
34/44 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikin saisi paremmin asetettua kun ei tule väistöliikettä jos sattuu, ei kai se piikki niin kallis voi olla, johan hammaslääkäreillä saa nykyään pikku puudutuksen. 

Vierailija
35/44 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu, mutta kyllä aikuinen nainen sen kestää.

Vierailija
36/44 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui enemmän kuin synnytys, huomattavasti enemmän vaikka synnytyksessäkin lähes lähti taju kivusta. Olin yhden synnyttänyt alakautta. Oleellisinta on että olisi kuukautiset laittohetkellä, silloin kai ei satu juurikaan. Mulla oli jo kk:t loppu joten kipu saatanallista.

Vierailija
37/44 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen sattuminen riippuu ihmisestä. Minulle ei oitu laittaa kuukautisetn aikana ( kun niitä ei ollut. pitkä tarina) ja varsinainen laitto ei kovin sattunut. Mutta sen jälkeen kipu oli eka päivän niin kova,, että jouduin lähtemään töistä kotiin. Viikon kesti kovat menkkamaiset kivut. Mutta sen jälkeen kipuja eikä kuukausia ole ollut, ja koko ehkäisyasian on voinut unohtaa. Eli mielestäni lyllä kannatti se viikko kärsiä, verrattuna jatkuviin ongelmiin.

Vierailija
38/44 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen sattuminen riippuu ihmisestä. Minulle ei oitu laittaa kuukautisetn aikana ( kun niitä ei ollut. pitkä tarina) ja varsinainen laitto ei kovin sattunut. Mutta sen jälkeen kipu oli eka päivän niin kova,, että jouduin lähtemään töistä kotiin. Viikon kesti kovat menkkamaiset kivut. Mutta sen jälkeen kipuja eikä kuukausia ole ollut, ja koko ehkäisyasian on voinut unohtaa. Eli mielestäni lyllä kannatti se viikko kärsiä, verrattuna jatkuviin ongelmiin.

Vierailija
39/44 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sattunut, vähän kuin papa-koe. Oli yksi alatiesynnytys takana.

Toimi, eli ehkäisi, ja vuodotkin jäi pois ekan vuoden jälkeen. Samalla meni seksihalutkin, joten heti kun oli ikää tarpeeksi hain sterilisaatiota. Oma kierto palautui nopsaan ja tunsin itseni hiukan aktiivisemmaksi kuin mummokautenani.

Sterilisaatio sattui sitten tosi huolella kun yritettiin implantteja ampua kierukan ohi. Ei onnistunut, kierukan poiston jälkeen kyllä. Jalat makaronia kun kotiin läksin.

Vierailija
40/44 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sattunut, vähän kuin papa-koe. Oli yksi alatiesynnytys takana.

Toimi, eli ehkäisi, ja vuodotkin jäi pois ekan vuoden jälkeen. Samalla meni seksihalutkin, joten heti kun oli ikää tarpeeksi hain sterilisaatiota. Oma kierto palautui nopsaan ja tunsin itseni hiukan aktiivisemmaksi kuin mummokautenani.

Sterilisaatio sattui sitten tosi huolella kun yritettiin implantteja ampua kierukan ohi. Ei onnistunut, kierukan poiston jälkeen kyllä. Jalat makaronia kun kotiin läksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan