Facebookiin kuulumattomuus karkoittanut ystävät
en olisi tällaista ilmiötä uskonut 10 vuotta sitten...
Minulla oli 2 ihanaa ystävää, joihin tutustuin jo peruskoulussa.
Tapasimme ahkerasti ja soittelimme joskus, kunnes pari vuotta sitten tapahtui jotain outoa.
Tuli facebook ja mese, joihin ystävänikin menivät innoissaan mukaan.
Sain toki itsekin heti kutsuja fb:iin sekä meseen, mutta en oikein lämpene kummastakaan.
Asumme samassa kaupungissa, joten tapaamisia ei ole vaikea järjestää, sitäpaitsi RAKASTAN viinilasillisen tai kahvikupposen ääressä jutustelua.
Nyt nämä ystäväni, aikuiset naiset ja äidit hoitavat ystävyyssuhteitaan tietokoneen välityksellä. Kun soitan ja ehdotan tapaamista, yleensä vastaus kuuluu, että tule meseen, siellä jutellaan.
Voi plääh.. tätäkö tämä sosiaalinen kanssakäyminen on?
Olen kai vanhanaikainen jäärä, mutta en lämpene tällaisille foorumeille yhtään. Tahdon tavata ihmisiä "elävinä"!
Kommentit (57)
Facebook:issa voi olla mukana niin, että profiilisi ei ole julkinen, joten et saa kaveripyyntöjä puolitutuilta, vaan itse päätät, ketä kutsut kavereiksi (korkeintaa kavereittesi kaverit voivat nähdä profiilisi, mutta se ei ole iso haitta.)
Mulla on tiukka linja fb:ssä, vain ystäväni pääsevät frendeiksi, eivät samassa koulussa olleet tai työkaverit esim. Ehkä olen sitten suututtanut jonkun, mutta en olisi muutenkaan noiden vuonaan 1 ja 2 samassa koulussa olleiden kanssa tekemisissä. Työkaverit ovat ymmärtäneet, kun sanon, että fb on yksityiselämääni varten.
Fb:ssa ei muakaan näy, eikä tule näkymään, muutakin elämää kuin tietokone on hyvä pitää =) Mese taas o aina auki, kun olen kotona. Käytän sitä tekstarin sijasta, henkevien keskusteluun jos ei jaksa tai pääse minnekään lähtemään ja kuvien jakamiseen.....
kummallisine periaatteineen, että eipä ihme, että kaverit kaikkoaa. Jääräpäisyydelläsi edellytät, että ystäväsi tekevät erityisjärjestelyjä vuoksesi. Joten, get with the program, liity siihen saakelin facebookiin ja lopeta toi ruikutus.
Vastustan facebookia periaatteestä, ällöttää ja vituttaa se kaveruuksien "kaupustelu" ja facebook friendseillä rehentely. EI YSTÄVYYS OLE TEHTY TUOLLAISTA VARTEN. OIKEA YSTÄVYYS ON AITOA.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä!!
kokeilleensa FB:tä ja tympääntyneensä, kun sai tiedot jokaisen kaverinsa työvuoroista ja vessassakäymisestä jne. No, kuten joku tuossa alussa totesi, pölöt pysyvät pölöinä olivat he FB:ssä tai ei. Jos sun kaverit eivät kykene tuon kummempaan viestintään, niin aika ankeita kavereita sulla.
että olen "löytänyt" takaisin monta sellaista kaveria joihin ei tullut vuosikausiin pidettyä yhteyttä, mutta jotka sitten Facebook toi takaisin elämään ja olen siitä tosi iloinen. Yhteydenpito on kevyttä kommentointia statuksiin tai valokuviin, välillä viestittelyä privaatimmin.
Mullakin on yksi kaveri, joka kokoajan olisi järkkäämässä jotain tapaamisia ja syömisiä ja kahviteluja ja konsertteja ja kun ei niihin ole aikaa, niin ei tule sitten kauheasti pidettyä yhteyttä. Hävettää sanoa aina ei, mutta kun ei vaan aika riitä lähteä pitkän kaavan mukaan syömään ja konsertiin jne. Hän ei periaatteen vuoksi halua Facebookiin.
Mulla on just noita "esiteinejä" ja toisin kuin pienten lasten vanhemmat usein luulevat, heidän touhuihinsa menee kauheasti aikaa ja se aika on yleensä sellaista että ollaan poissa kotoa, esim. harrastuksiin kuskaamista, kaikenmaailman vanhempainiltoja koulussa ja harrastuksissa, kisamatkoja, leirejä yms. Vauvojen ja pienten kanssa oli helppoa järkätä kahvittelut ja leikit kotiin.
Mun mielestä on kummallinen ajatus etä Facebook jotenkin veisi aikaa tai koukuttaisi notkumaan siellä. Itseasiassa tää av on paaaljon pahempi aikasyöppö kuin Facebook. Itse päivitän statustani silloin kun siltä tuntuu - se voi olla kerran kahteen viikkoon tai kahdesti päivässä jos jotain hauskaa tapahtuu. Vilkaisen FB:n etusivun läpi ehkä kerran päivässä jo siksi, että joudun käyttämään Facebookia myös työssäni. Vie saman verran aikaa kuin vilkaista nettilehtien otsikot.
kummallisine periaatteineen, että eipä ihme, että kaverit kaikkoaa. Jääräpäisyydelläsi edellytät, että ystäväsi tekevät erityisjärjestelyjä vuoksesi. Joten, get with the program, liity siihen saakelin facebookiin ja lopeta toi ruikutus.
Vastustan facebookia periaatteestä, ällöttää ja vituttaa se kaveruuksien "kaupustelu" ja facebook friendseillä rehentely. EI YSTÄVYYS OLE TEHTY TUOLLAISTA VARTEN. OIKEA YSTÄVYYS ON AITOA.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä!!
jos sen takia ystävä unohdetaan ettei ole facebookissa, niin huh-huh... Onneksi itselleni ei ole käynyt näin. Kiitos tästä ystävilleni!!!!!!!
Mitä kauemmin pysyt poissa, sitä enemmän menetät ystäviäsi. Et kohta saa kutsua enää mihinkään ja sit voit yksinäsi anonyymien kanssa chattailla täällä av:lla. Onko se sitten parempi? Facebook on tullut jäädäkseen ja korvaa mesen, puhelimen, tekstiviestit, sähköpostit ja chatit.
jos joku ystävyyssuhde loppuu sen vuoksi etten ole facebookissa, niin se ystävyyssuhde saa mennäkin
-ohis
En usko, että salausasetukset ovat aina voimassa, voi tulla joku kämmi (ja on tullutkin) ja siellä olisin kaiken kansan nähtävillä netissä. Ei kiitos. Jos ei ole aikaa laittaa sähköpostia, niin olkoon.
oletteko te antaneet oikean syntymäaikanne kun kirjauduitte facebookiin? Minulle jo se on sellainen kynnys, että en halua liittyä. En siis halua antaa syntymäaikaani. Valehdellakaan en halua.
mutta liityin kuitenkin kun pari kaveria väittä,että se on niiiiin helppoa ja kätevää jne jne
Alkujaankin laitoin asetukset niin,että vain minä voin hakea kavereita,minua ei voi "hakea" ja pyytää kaveriksi.
Toisekseen erittelin eri ryhmiin suvun,hyvät kaverit ja sitten ne muutaman kaverin jotka halusinkin fb kavereiksi mutta joiden ei tarvitse nähdä jokaista kertomaani asiaa.
Lisäksi en käy FB:ssä päivittäin. Näkeehän sen s.postista jos joku on minulle kommentoinut/kirjoittanut.
Käyn noin kerran pari viikossa.
Olen huomannut,että sukulaisiini olen saanut läheisemmät välit,he kun tykkäävät katsoa perheemme uusimmat kuvat jne. Siitä plussaa. Muuten heihin ei aina tule niin säännöllisesti pidettyä yhteyttä.
jotka saivat neljä eri päivitystä tehtyä samasta pesukoneellisesta pyykkiä ja työvuorolistat selvitettiin kuluvalta päivältä + parilta edelliseltä + parilta tulevalta päivältä - ja tämä joka päivä. Sitten oli toinen ryhmä ihan aikuisia ihmisiä, jotka saattoivat kolmessa eri viestissä hehkuttaa vaikka tyyliin, vitsit että on jännää, jännittää vieläkin, edelleen jännittää. Sit kun joku kysyy, niin "enpä kerro". Kolmas ryhmä pelaa niin paljon, että kaikki kommentit hukkuu sinne sekaan ja sit loput ei kirjoita mitään, tai ilmeisesti kirjoittavat vain yksityisesti, mikä nyt tuskin on sähköpostia älyttömän paljon helpompaa noin niinkuin teknisesti.
Ja surullisinta on se, että nekin ihmiset, joita pidin ihan normaaleina, muuttuivat tosi ääliöiksi.
kumpi on renki ja kumpi isäntä, käyttäjä vai facebook. Se, että on facebookissa ei tarkoita sitä, että pitää istus kaikki päivät netissä, raportoida sinne joka pihahdus, levittää noloja valokuvia, keräillä kavereita ja leveillä niillä. Facebookia voi käyttää sen verran kuin haluaa niin kuin haluaa, piste.
Itselleni naamakirjan tärkein ominaisuus on tiedottaminen: jos meillä ollaan sairaana, postaan siitä jonkun infon, niin että kaverit voivat katsoa että "jaahas, enpä soitakkaan xxx:lle, että voidaanko mennä kylään".
Lisäksi työkavereiden kanssa infotaan työhommista, suunnitellaan tulevia, vaihdellaan vuoroja jne. Minulla on myös iso perhe, joka asuu jokseenkin hajallaan ja Facebookin ansiosta monet synttärit ja joulut ovat hoituneet huomattavasti helpommin, kun on voinut sopia tarjottavista, lahjoista, aikatauluista yms. ryhmäkeskusteluna ja vieläpä niin että siitä jää kirjoitettua faktaa josta jokainen voi unohtaessaan käydä katsomassa että mistä oikein puhuttiin.
Eli yksinkertaisesti Facebook helpotta minun arkeani suunnattomasti. Ehkä se tosiaan soveltuu parhaiten niille, joilla on valmiiksi jo vilkas sosiaalinen elämä jonka verkostot ulottuvat moniin suuntiin.
Mutta silti mietin asiaa.
Enkä kyllä valittanut mistään yhtään! Taisit tulkita väärin..