Facebookiin kuulumattomuus karkoittanut ystävät
en olisi tällaista ilmiötä uskonut 10 vuotta sitten...
Minulla oli 2 ihanaa ystävää, joihin tutustuin jo peruskoulussa.
Tapasimme ahkerasti ja soittelimme joskus, kunnes pari vuotta sitten tapahtui jotain outoa.
Tuli facebook ja mese, joihin ystävänikin menivät innoissaan mukaan.
Sain toki itsekin heti kutsuja fb:iin sekä meseen, mutta en oikein lämpene kummastakaan.
Asumme samassa kaupungissa, joten tapaamisia ei ole vaikea järjestää, sitäpaitsi RAKASTAN viinilasillisen tai kahvikupposen ääressä jutustelua.
Nyt nämä ystäväni, aikuiset naiset ja äidit hoitavat ystävyyssuhteitaan tietokoneen välityksellä. Kun soitan ja ehdotan tapaamista, yleensä vastaus kuuluu, että tule meseen, siellä jutellaan.
Voi plääh.. tätäkö tämä sosiaalinen kanssakäyminen on?
Olen kai vanhanaikainen jäärä, mutta en lämpene tällaisille foorumeille yhtään. Tahdon tavata ihmisiä "elävinä"!
Kommentit (57)
Lapseton ei ehkä aina tajua, ettei sitä noin vain lähdetä viinilasillisen ääreen jutustelemaan. Sen sijaan fb:ssa voi vaihtaa kuulumiset vaivattomammin.
Kas kun, minulla on pieniä lapsia, mutta näiden ystävieni lapset ovat jo esiteini- ikäisiä.
Minulla, jolla on pieniä lapsia olisin valmis tapaamaan näitä ystäviäni, joka kutsumalla heidät luokseni tai pääsemällä itse valmiiseen kahvipöytään heidän kotonaan.
t. ap.
niin lastensynttäreistä kuin muistakin tapaamisista kulkee Facebookissa. Jos ei siihen kuulu, niin saattaa mennä tyttöjenilta ohi, kun järkkääjä ei muista lähettää erilliskutsua sellaiselle, joka ei ole F-bookissa. Elämä on - jos tekee tuon kaltaisia periaatepäätöksiä, niin sitten täytyy elää myös sen kanssa, ettei ole enää kaiken infon tavoitettavissa.
kummallisine periaatteineen, että eipä ihme, että kaverit kaikkoaa. Jääräpäisyydelläsi edellytät, että ystäväsi tekevät erityisjärjestelyjä vuoksesi. Joten, get with the program, liity siihen saakelin facebookiin ja lopeta toi ruikutus.
sä voit tehdä sitä samalla kun oot lasten kanssa, teet ruokaa jne. Jos juoruat puhelimessa, sä oot vain siinä puhelin korvalla: Et voi oikein kommunikoida tai tehdä mitään mitä voi kaksin käsin tehdä jne.
MUTTA: Ei se kyl mitenkään korvaa tapaamista kahvikupposen äärellä :)
kummallisine periaatteineen, että eipä ihme, että kaverit kaikkoaa. Jääräpäisyydelläsi edellytät, että ystäväsi tekevät erityisjärjestelyjä vuoksesi. Joten, get with the program, liity siihen saakelin facebookiin ja lopeta toi ruikutus.
Vastustan facebookia periaatteestä, ällöttää ja vituttaa se kaveruuksien "kaupustelu" ja facebook friendseillä rehentely. EI YSTÄVYYS OLE TEHTY TUOLLAISTA VARTEN. OIKEA YSTÄVYYS ON AITOA.
ihmisiä joita en olisi muuten enää kohdannutkaan tässä elämässä. Sit siellä kuulee ainakin aktiivikäyttäjän kuulumiset on-line ja jos ei ole niin sit jää vähän ulkopuolisksi varmasti. Ei se niin kauheaa ole. Kannattaa kokeilla.
Mitä kauemmin pysyt poissa, sitä enemmän menetät ystäviäsi. Et kohta saa kutsua enää mihinkään ja sit voit yksinäsi anonyymien kanssa chattailla täällä av:lla. Onko se sitten parempi?
Facebook on tullut jäädäkseen ja korvaa mesen, puhelimen, tekstiviestit, sähköpostit ja chatit.
Paljon vähemmän merkitsemätöntä aikaa aikuisilla.
"aitoa ystävyyttä". Ystävyys pysyy Facebookissakin, siellä voi löytää vanhoja ystävyyssuhteita tai sitten vain muodostaa kontakteja vanhoihin kavereihin ilman sen kummempaa. En oikein ymmärrä, mikä sosiaalisessa yhteisössä on pahaa - totta kai urpot ovat urpoja Facebookissakin eli esinm. tapaukset, jotka rehentelevät Facebookissa 10 kertaa päivässä hienolla elämällään 1000 ystävälleen. Mutta eipä Facebook näitä pahenna. Eli idiootit ovat idiootteja FAcebookissakin ja fiksut fiksuja sielläkin.
Vastustan facebookia periaatteestä, ällöttää ja vituttaa se kaveruuksien "kaupustelu" ja facebook friendseillä rehentely. EI YSTÄVYYS OLE TEHTY TUOLLAISTA VARTEN. OIKEA YSTÄVYYS ON AITOA.
pysyneet. Vaikka kerrotaan kuulumisia fb:ssakin.
on lasten kanssa tai tekee ruokaa jos istuu tietokoneella?
Ei lasten kanssa olemiseen kuulu tietokoneella istuminen!!!
Olen yksi jääräpää, enkä vielä FB:ssa... :)
Isoin ongelma ja este sinne liittymiseen on, että en välttämättä haluaisi sinne kaiken maailman hyvän päivän tuttuja ja kaverin kavereita, vaan oikeasti ihmisiä, joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä.
No, entäs, jos saan kutsun joltakulta ei niin tutulta, ja kieltäydyn? Mietin kieltäytymisen seuraamuksia, ja siksi en ole liittynyt. Uskokaa tai älkää.
Miten te muut asian ratkaisette?
Lisäksi olen sitä mieltä, että haluan elää oikeassa maailmassa, en virtuaalisellaisessa!
Silti on hyvät välit ystävien kanssa. Mutta karsin näin pois turhat ihmiset elämästäni kun en kuulu mihinkään naamakirjaan.
Monella on jo tämä villitys alkanut mennä jo ohitse. Jossain vaiheessa se on vanhanaikaista ja ihmiset ihmettelevät, miten hurahtivat niin avoimesti kertomaan netistä itsestään kaiken.
Paljon kuulen kyllä näitä ihmisten facebook-avautumisia, vaikka en kuulukaan sinne:)
Ei ihmiset turpaansa osaa kiinni pitää. Nyt vain nauravat ja juoruilevat toisten salaisuuksista, mitä kerrotaan vain niiiiiin luottamuksella netissä.
Kaikotkoot kaverit, mä uskon että ystävyys ei ole facebookista kiinni.
Mä vierastan ajatustani että kaikista tekemisistä jää merkintä jonnekin palvelimelle.
Facebookiin ja selvitä, miten se toimii. Voit laittaa sellaiset asetukset sinne, ettei sua mitkään hyvänpäiväntutut edes löydä, tai sitten ottaa ne ystäväksi ja estää niitä kuitenkaan näkemästä sun tietoja.
Useimmiten nää ihme "ongelmat" on juuri niillä, jotka ei facebookissa edes ole. Sitä kuvitellaan kaikkea (livetapaamiset katoavat, pitää leveillä kaverimäärillä tai kaikki näkevät kaiken jne jne)ilman, että tietää aiheesta yhtään mitään.
Voihan sielä naamakirjasta poistua, jos ei tykkää. Turha siitä on valittaa jossain palstalla, kun ei ole edes kokeillut.
Huh. Avauduimpa huolella. Helpotti :)
Olen yksi jääräpää, enkä vielä FB:ssa... :)
Isoin ongelma ja este sinne liittymiseen on, että en välttämättä haluaisi sinne kaiken maailman hyvän päivän tuttuja ja kaverin kavereita, vaan oikeasti ihmisiä, joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä.
No, entäs, jos saan kutsun joltakulta ei niin tutulta, ja kieltäydyn? Mietin kieltäytymisen seuraamuksia, ja siksi en ole liittynyt. Uskokaa tai älkää.
Miten te muut asian ratkaisette?
että pikkuhiljaa sitä jää ulos porukasta jos jääräpäisesti pitää kiinni "fb-kielteisyydestänsä". Sitä kautta tosiaan tulee nykyään kaikki kutsut kekekreihin ja itsekin olen unohtanut pari kertaa kutsua illanistujaisiin tyttökaverini jotka ei ole fb:ssä.
Siellä yhteydenpito on ensinnäkin halvempaa, lisäksi helpompaa ja tulee pidettyä yhteyttä myös sellaisiin ystäviin joita ei ihan niin usein näe.
Voit todellakin rohkeasti blogata sellaiset ihmiset keitä et halua ystäväksesi. Minä olen ainakin ottanut kaveriksi vain ne todelliset ystävät ja ehkä joitakin vanhoja ystäviä, mutta en ketään ylimääräistä. Eikä kukaan ole mulle vielä siitä loukkaantunut! Että rohkeasti mukaan vaan! Lisäksi voit ottaa ystäväksi kavereita ja luoda heille eri oikeudet katsoa tietojasi...eli joku "kaverisi" välttämättä pääse katsomaan kuviasi eikä tietojasi.
Ette vain ymmärrä sitä, että FB korvaa sähköpostin sekä tekstiviestit ja osittain myös puhelut.
Ihan yhtä paljon tapaan livenä ystäviäni kuin ennenkin, nyt vaan pidämme vielä enemmän yhteyttä, sillä FB:ssä voi jutustella vaikka päivittäin. Ja puhelinlaskut on ihan olemattomat. :)