Päiväkodin henkilöstöstä.
Jos seuraat päivän "tarhatädin" (tai sedän) toimintaa tietämättä minkä koulutuksen saanut tämä on, et pysty sanomaan onko hän lto vai lh. Tämä on totuus. Aivan yhtä hyvin ja ammattitaidolla tekevät töitä molemmat. Päiväkodeissa on ihan turha kukkoilla niin opettajien kuin hoitajienkin. Unohtakaa valtataistelu ja keskittykää työhön.
Kommentit (47)
mutta joka koki pöytien pyyhkimisen, lattioiden lakaisun, kurahousujen pesun yms. tehtävät aivan liian kauaksi omasta perustehtävästään. Minusta sellaisiin tehtäviin pitäisi olla hoitoapulaisia, kuten ennevanhaan kuulemma oli joka paikassa. Olen kohta valmis luokanopettaja, ja tiedän, että vaikka lo:n homma ei ole mitenkään erityisen helppoa, en joudu esim. siivoamaan päivittäin. Lastentarhanopettajan paikkoja on tällä hetkellä runsaasti avoinna. Koulutuspaikoillekin on otettu runsaasti opiskelijoita varasijoilta. Eli jokin mättää!
Mutta aika monet kyllä. Mutta niin tekevät monet lh:t myös.En ymmärrä mitään valtataistelua työpaikalla. päivähoitaja
Kaikkien työ on yhtä arvokasta ja tärkeää, mutta työnkuvissa on/pitäisi olla eroa koulutukseen perustuen.
ei tarvita ylempää korkeakoulututkintoa, tai oikeastaan minkäänlaista korkeakoulututkintoa? Olenko naivi kun kuvittelen että kyse on koulutuksen sijaan enemmänkin kiinnostuksen kohteista ja sosiaalisesta lahjakkuudesta?
Itse olen kyllä akateeminen, mutta niin paljon kuin omalla alallani koulutusta arvostankin, en jotenkin osaa yhdistää sitä maailmaa lastenhoitoon. Toivoisin että lapsiani hoitaisivat lapsirakkaat ja maalaisjärkiset henkilöt, koulutuksesta viis. Niinhän kotiäiditkin ovat koulutukseltaan mitä sattuu (tai ei mitään), mutta heidän kykyynsä kasvattaa lapsia silti uskotaan siksi että motivaatio on kohdallaan.
En ymmärrä miksi minun pitää olla vastuussa ryhmästä ja suunnitella ja toteuttaa tuokioita, joilta vaaditaan samaa tasoa kuin lto:n samoilta. Alle 3-vuotiaiden ryhmässä olisi eri asia, mutta kyllä isommilla saisi sen paremmin palkattu ja siihen tehtävään varsinaisesti koulutettu ottaa kokonaisvastuun toiminnasta. päivähoitaja
oletko naivi? en tiedä kun en ole akateeminen että mitä tarkoittaa naivi, mutta naiivi olet kyllä..
t:ihan tavallinen lh
meidän päiväkodin lastentarhanopettajien kukkoilevan kenellekään. En sitten tiedä, pitääkö röökilläjuoksevia lähihoitajia joskus pitää vähän silmällä.