uskaltaisitko tehdä lapsen 40v?
Kommentit (60)
Meillä lapset valvottaneet ensimmäisen vuoden ja olleet muutenkin melko haastavia. Ei tämän ikäisenä jaksa valvoa kuten 20-vuotiaana.
20 v ei riittänyt yöuni 12 h, nyt voi valvoo yön jos toisenkin ilman että ei pahemmin väsytä.
ikää 40 v, kaksi lasta ja nyt kolmas aivan aluilla. Hoidoilla kaikki alkuun. Ihanaa tuo lääketiede.
Olen 43 v. ja lapset 4 v. ja 10 kk :-) Terveitä molemmat :-)
kaikki yli 40v ei ole mummon näköisiä. Mulla ei ole rypyn ryppyä eikä koskaan ole ihmetelty sitä että mulla on 7v tytär. Se herättää paljon enemmän kummastelua että mulla on 28v poika:D Kaikki luulee että olen ollut teiniäiti vaikka olin jo 21v kun hän syntyi...
Huomasin juuri ekan luokan vanhempainillassa etten edes ollut vanhin äideistä!
t 49
Kyllä varmaan uskallat jos olet vaan terve ja
hyvässä kunnossa. Itse tulin raskaaksi 45-vuotiaana ja ihana tyttö syntyi kun olin täyttänyt 46-vuotta! Koko odotuksen ajan verenpaineeni oli mitä parhain, urheilijaan verrattavissa, juuri verenpainetta lääkärit seurasivat hyvin paljon. Paino nousi vain 7 kg ja tyttö painoi 4 kg, olen parhaimmassa kunnossa kuin koko elämäni aikana. Ei muutakun yrittämään
jos siltä tuntuu.
joten jos olisin perusterve norminainen 40-v, niin voisin, mutta näillä ominaisuuksillani en todellakaan, viimeksi jouduin itse elvytykseen ja lapsi hätäsektioitiin, tämä riitti kiitti minulle
minusta on kiva olla isompien äiti. Sen takia en nyt enää 40 v haluaisi vauvaa, koska koko ajan se varmaan tulisi vaikeammaksi jaksaa. Meidän vauvoja on esim pitänyt kantaa tosi paljon, eikä selkäni taitaisi enää kestää - eikä yövalvominenkaan houkuta.
Siihen tosin on 10 vuotta aikaa. Ja toivon että lapset on tehty sitö ennen.
Kun oli 20 v niin 40 v tuntui ikälopulta. Nyt kun on tuossa iässä niin ei tämä nyt siltä vanhuudelta tunnu.2 vuotta sitten tuli vauva ja nyt vielä toinen tulossa. Uusioperheessä ensimmäiset lapset tehty silloin kun oli itse 20 v. Nyt on rennompi ja osaavampi lasten kanssa, turha kiukkuaminen ja stressi poissa ja osaa nauttia näistä pienistä.
äitinikin uskalsi.
Ja joku täällä sanoi, että 60 vee ei enää ole virtaa. No, isäni voitti juuri viime viikonloppuna SM-hopeaa. Laji oli yösuunnistus. Hän siis viipotti metsässä siinä myrskysäässä pelkän otsalampun valossa ja etsi rasteja metsästä.
Ei ehkä niin pelota, että olisin 60 vee kovin ikäloppu...
Naine 44 vee, lapset 14 ja 10 kk
varmaan pelottaisi. Mutta jos vaihtoehdot olisivat lapsettomuus tai äidiksi 4-kymppisenä, niin tietysti jälkimmäinen. Täytyy sanoa että olen todella onnellinen ja onnekas, että sain lapset alle 3-kymppisenä.
mitalisti ollut nuori isä. Jos nyt 60v ja lapsi 44v.
toki uskallan, esikoisen sain 23 vuotiaana ja silloin tosiaanajattelin, että kaikki lapset on tehtävä ennen, kun 30 on täynnä, koska olin varma, että sen jälkeen ollaan vanhoja toooosi vanhoja.. heh..
No nyt 41 vuotiaana, juuri täytin;) saan n. 4 viikon päästä seitsemännen lapsen :).
Joten ei todellakaan pelota. oma isäni oli 50 kun mää synnyin ja hoiti vielä meidän 2 ekaa mukulaakin kun tarvitsin lasten hoitajaa. Ei todellakaan ollut edes 80 vuotiaana mikään "vanhus", valitettavasti kuoli autokolarissa 82 vuotiaana, kun rekka ajoi kylkeen.
sain kuopuksen, kun olin kuukausi aiemmmin täyttänyt 40v. Esikoinen syntyi ollessani 37v. Nyt lapset 4v ja 6v ja hyvin tunnen jaksavani. Mies on muutaman vuoden nuorempi, joten eiköhän tässä pärjätä :)
mitalisti ollut nuori isä. Jos nyt 60v ja lapsi 44v.
Joku tässä ketjussa puhui, että 60 vee on ikäloppu. Tarkoitin, että tuskin olen tuossa iässä ihan kanttuvei, kun oma faija ravaa SM-hopealle 84-vuotiaana.
täytin 42v kuukauden päästä synnytyksestä.
En pitänyt sitä minään "kauhena maata muullistavana ihmeenä". En pidä itseäni mummona. Olen jaksanut todella hyvin - miksen jaksaisi, jaksanhan minä täyspäiväisesti töissäkin.
Ja tuo iän ikuinen "kuolema". Eikös me kaikki kuolla - ennemmin tai myöhemmin. Serkkuni sairastui syöpään 18-vuotiaana - eli ei ne sairaudet ikää katso.
Jos tässä maailmassa pelkää kaikkea, niin parempi sitten olla vaan omissa oloissaan, olla tekemättä lapsia jne.
HURRAA kaikille, jotka uskaltaa 40v ja ylikin tehdä lapsia. Ja kuten kirjoitettu, niin ei tämä päälle 40v:nä synnyttäminen mikään nykyajan ihme ole - ennenkin on synnytetty.
Olen nyt 38 ja odotan kuudetta lasta, raskaus on sujunut hyvin tähän asti ihan niinkuin sekin ensimmäinen 21-v. ja tässä näiden välissä olleet: on matala verenpaine, maltillinen painonnousu, hyvät veriarvot, ei ole sokerit eikä valkuaiset koholla ja mielikin on tyyni.
Eiköhän tuo jaksaminen ole hyvinkin yksilökohtaista, ihan niinkuin kaikki muukin jaksaminen ja viitsiminen sekä ylipäätään asennoituminen asioihin.
Äitini odotti kolmatta 35-vuotiaana ja on todennut myöhemmin, että olisi jättänyt tekemättä, jos olisi etukäteen tiennyt kuinka väsyttävää se vauva-aika oli.