Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet laittanut heippalappuja metelistä naapurille, miten kävi?

Vierailija
27.09.2023 |

Mietin tässä miten voisi muotoilla "hienovaraista" heippalappua yläkerran naapurille joka meinaa tulla melkein katosta läpi. En jaksa enää olla vastamelukuulokkeet päässä 24/7 kotona. Kellään kokemusta paheniko meteli huomautuksen jälkeen vai ymmärsivätkö yhtään rauhoittua?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään heippalapuilla käsittele asiaa vaan silloin kun melua ollut niin soittanut ovikelloa ja kertonut että kuuluu omaan asuntoon.

Silloin toisella osapuolellakin on mahdollisuus sanoa sanottavansa toisin kuin lapuilla.

Vierailija
2/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään lapuista, suorista puheista tai isännöitsijälle ilmoittamisista ei välttämättä ole mitään apua.

Haluaisin mielelläni kuulla, jos jollakulla on kokemusta siitä, että joku häiritsijä todella muuttaisi tapansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kokemus, jossa häiritsijä muutti tapansa. Nimittäin minä itse. 

Alakerran naapuri tuli ovelle ja kertoi ystävälliseen sävyyn asunnostani kuuluvista äänistä. En ollut itse ymmärtänyt niiden kuuluvan alakertaan niin häiritsevästi kun eivät kuulosta kovalta omassa asunnossani. Ilmeisesti rakenteet tai lattia jotenkin kaiuttaa ääntä niin että se kuulostaa pahemmalta alakerrassa. 

Pahoittelin, kiitin ilmoituksesta ja olin jatkossa tarkempi. 

Vierailija
4/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri kävi pahoittelemassa, kun oli metelöinyt. Itse en sitä oikein edes huomannut, mutta toinen naapurimme oli käynyt huomauttamassa. Ei heippalapulla vaan ihan reippaasti kasvotusten. Sittemmin on ollut hiljaista.

Vierailija
5/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En millään heippalapuilla käsittele asiaa vaan silloin kun melua ollut niin soittanut ovikelloa ja kertonut että kuuluu omaan asuntoon.

Silloin toisella osapuolellakin on mahdollisuus sanoa sanottavansa toisin kuin lapuilla.

Tämä. Suurin osa ongelmista ratkeaisi hyvin nopeasti ja helposti ihan vaan puhumalla asiasta silloin kun se on ajankohtainen, ei kyräilemällä ja selän takana juonimisella, v*ttuilevilla nimettömillä heippalapuilla ja somessa asian kailottamisella.

Eli sinne naapurin ovelle kun melua kuuluu ja ihan ystävällismielinen keskustelunavaus. Hei, asunnostasi kuulu tällä hetkellä musiikki todella kovaa alakertaan, olisiko mitenkään mahdollista jos voisit laskea volyymia?

Vierailija
6/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonostihan siinä kävi.

Vierailija
7/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonostihan siinä kävi.

Niinhän tuollaisille säätäjille yleensä käy... Eikö teillä ole omaa elämää.

Vierailija
8/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita mitään. Teet itsestäsi vain idiootin. Tee suora valitus jos häiritsee.

Vierailija
9/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden naapurin koira kärsi pahasta eroahdistuksesta. Minä työskentelen kotona ja kuulin, miten aina naapurin lähdettyä koira alkoi ulvoa. Jätin ystävällisen lapun (omalla nimellä ja osoitteella) ja kerroin asiasta. Sain ystävällisen vastauksen kiitoksella, hän oli kuvitellut, että ongelma oli jo ratkennut, kun odotti hetken oven ulkopuolella ennen lähtöään ja koira oli hiljaa. Koirapa aloittikin vasta, kun omistaja poistui koko rakennuksesta. Koulutus auttoi ja koira rauhoittui, naapuri oli mukava ja tykkäsin myös koirasta.

Luulen, että nimettömät laput ovat helposti enemmän lietsomassa riitaa.

Vierailija
10/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut poliisit klo 22 jälkeen ja valittanut isännöitsijälle. Yöllinen jumputus loppui siihen.

Vierailija
11/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan sekopäinen alakerran naapuri .väitti että kaivan jotakin vessassa ja kertoi ilmoittaneensa asian poliisille ja isännöitsijälle.on sitä mahtanut ihmetellä poliisi ja isännöitsijäkin mutta eipä minuun kukaan ottanut yhteyttä.oon yrittänyt miettiä että mitä siellä vessassa voi kaivaa ,mutta asia ei ole ratkennut vaikka tästä on jo aikaa lähes 20 vuotta

Vierailija
12/12 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain heippalapun aikoinaan ja kyllä hävetti, en tajunnut itsekään mikä meteli minusta lähti. Ei kaikki naapurit tahallaan sitä meteliä pidä, toki joukossa on aina myös niitä välinpitämättömiä omaa napaansa tuijottavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi