Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vapaasti teidän tokaluokkalaiset pojat saa mennä

Vierailija
19.09.2009 |

kavereiden kanssa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin "kiltti tyttö2 eli en koskaan SAANUT mennä mihinkään, tehdä mitään... 16v pistinkin sitten kampoihin ja siitä alkoi armoton ryyppääminen ja naiskentelu. Nyt omien lasten kanssa yritän noudattaa sallivampaa ja keskustelevampaa linjaa.

Vierailija
22/26 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltava ihan tiukahkot rajat ja pyydettävä lupa eri asioihin. Teini-iässä voi sitten pikkuhiljaa höllätä, mutta kyllä silloinkin vanhempien pitää tietää missä lapsi liikkuu! Esim. kotiintuloajat pitää kyllä vielä 16v:llakin olla, toki ne on myöhemmät kuin 10v, mutta on kuitenkin.

Itse olin "kiltti tyttö2 eli en koskaan SAANUT mennä mihinkään, tehdä mitään... 16v pistinkin sitten kampoihin ja siitä alkoi armoton ryyppääminen ja naiskentelu. Nyt omien lasten kanssa yritän noudattaa sallivampaa ja keskustelevampaa linjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ei ole tarvinnut rajoittaa mitenkään, sillä poika leikkii naapuristossa. Aina lähtiessään kertoo mihin menee ja kysyy milloin pitää tulla. Jos en ole kotona (olen hoitovapaalla) pojan tullessa koulusta, hän soittaa välittömästi ja ilmoittaa tulleensa kotiin.

Hänelle näyttää varsin hyvin riittävän pikkusisarusten seura ja naapuriston lapset. Kaumpana asuvien luokkakavereiden kanssa tapaamiset edelleen järjestetään. Lisäksi poika tapaa kavereitaan harastusten parissa, sinne kuljetetaan, koska matkaa on 10 km.

Ehkä rajoittaminentulee eteen parin vuoden sisällä kun pojan oma kiinnostus ns. ulkomaailmaan kasvaa. Niin kauan kun hän on tyytyväinen tähän, en aio tuputtaa reviirin laajennusta!

Vierailija
24/26 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v. pitää saada liikkua jo laajemmalla reviirillä, kuin oma piha tai että ei edes saa mennä ulos.

Ei voi ymmärtää, kun että asuisi Helsingissä, kun siellä on noita kahjoja teidän joukossa.

Joillakin noudatetaan 4v. lapsen kehityksen tasoa, ei hyvä.

Täällä 8v. lapset käy kirjastossa ja kaupassa ja lähiympäristössä( metsikössä).

Miten 8v. ei saa ylittää katua, kun menee koulumatkan kuitenkin yksin.

Meillä 8v. täyttävä kehitysvammainen lapsi, joka osaa rivitalon pihalla ulkoilla yksin ja ei karkaile.

5v. poika ulkoilee rivitalon piha-alueella ja sen viereisessä metsässä rakentavat majoja.

Meillä kyllä jo 5v. osaa ylittää tien ja hän hoitaa aina tien ylitykset, kun on kanssani ja minä seuraan ja ohjaan. Tosin poika hoitaa sen niin hienosti, ettei siihen tarvi puuttua.

Ymmärrän niitä, jotka asuvat kaupungin keskustassa, mutta muuten en.

Lasta täytyy opettaa ja ohjata elämää varten, niin varmasti pärjää.

Ylisuojeltuja lapsia ei ilmeisesti viitsitä ohjata ja opettaa, kun ovat niin avuttomia.

Vierailija
25/26 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asu kavereita naapurissa, niinpä nelosluokkalainen poikakin kysyy aina saako mennä kaverille ja soittaa ensin, onko kaveri kotona. Saa käydä kavereiden luona, uimassa, kirjastossa, kaupassa jne., mutta tiedän missä lapseni on, koska hän ilmoittaa aina ensin. Johtuu tietysti siitäkin että olen kotiäiti.

Vierailija
26/26 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan samanlaiset rajat, kuten KAIKILLA naapureillakin. Emme tosin asu Suomessa...

(Luin muuten suu auki alkupään viestejä).

Me ollaan sitten varmaan TOSI niuhoja!

10- ja 8-vuotiaat pojat saavat olla vain sisällä (omakotitalossa) silloin kun me emme ole kotona eikä ovea avata vieraille.

Meidän ollessamme kotona saavat olla vapaasti omalla pihalla. Kauemmas lähtemiseen (siis esim. tuohon omalle tielle pyöräilemään tai naapureiden pihoille) pitää pyytää lupa. Kauemmas eivät ole koskaan edes halunneet omatoimisesti lähteä.