Kaikki muut tytöt kutsuttiin eskarista synttäreille paitsi minun tyttöni
Tyttöni on ollut asiasta erittäin harmissaan ja ihmeissään, miksi juuri hänet jätettiin kutsumatta. Tyttöni kertoo, että leikkii eniten ja joka päivä tämän tytön kanssa eskarissa. Mitä voisin sanoa lapselleni. Voiko sanoa, että mielestäni tuollainen on lapsellista, joka tuhrustaa itkua asiasta.
Kyseessä on täysin uusi ryhmä, koulun eskari, jossa lähes kaikki lapset ovat toisilleen tuntemattomia.
Tyttöni synttärit on kohta, teenkö ikävästi jos jätämme tämän tytön kutsumatta.
Kommentit (50)
Se on ok kutsua vain osa, mutta ei ole ok kutsua kaikki paitsi YHTÄTätä nykyajan meininkiä et KAIKKI kutsutaan.Kaikki kutsutaan eskarista ja sitten koululuokalta...Miksi!!!!!!! Mun synttäreille kutsuttiin aikoinaan mun ystävät.Siis ne kenen kanssa leikin ja joista pidin eikä melkein vieraita ihmisiä.Ehän se nyt luojan tähden ole mitään kiusaamista tai syrjimistä jos ei kutsu kotiinsa ihmisiä joiden kanssa ei välttämättä ole ees sen kummemmin tekemisissä.Tuskin te "kaikki on kutsuttava ettei tuu paha mieli" äiditkään kutsutte omille synttäreillenne muuta kuin läheiset.Eiks niin.
Ei tarvitsekaan kutsua kaikkia. Mutta aika tökeröä on kutsua kaikki muut paitsi yksi. Sitä vastoin ok kutsua osa ja jättää osa kutsumatta.
sinä olisit ainut jota ei työpaikaltasi kutsuttaisi jonkun kotiin tupaantuliaisiin? Siis jos yksiköstäsi/tiimistä kaikki paitsi juuri sinut?
että yksi ryhmän tyttö unohtui kutsua lapseni synttäreille. Huomasin asian vasta synttäreiden jälkeisenä päivänä itse.
Tyttöni 5v. luetteli ryhmästään tytöt, jotka haluaa kutsua mukaan, ja ne kutsuttiin. Tämä yksi tyttö unohtui, koska minä en tiennyt hänen olemassaolostaan ryhmässä = minulle outo lapsi. Enkä tajunnut ennen synttäreitä, että tyttö tuli kutsuneeksi ryhmästään kaikki muut tytöt, luulin että ulkopuolelle jäi monta muuta tyttöä. (ryhmässä siis 21 lasta ja kutsuttiin yhteensä 9 tyttöä).Joten homma voi käydä ihan vahingossakin!
kerran kaikki on ryhmässä toisilleen entuudestaan vieraita, niin onko kaikkien nimiä muistettu kutsuja kirjoittaessa.
Mä ite en ainakaan muista lapseni eskariryhmästä vielä kuin muutaman lapsen nimet. Tuskin lapsikaan niitä kaikkia vielä muistaisi lueteltaessa sanoa.
Ei kukaan aikuisten oikeasti niin julma voi olla, että kutsuisi kaikki paitsi yhden.
Miksi muuten sinä olet kutsumassa vieraita lapsesi synttäreille?
Meillä lapsi kutsuu ihan itse.
Pyydä lastasi kysymään toiselta, miksi ei ole kutsuttu. Ei tässä sinua ole loukattu, joskus elämä on vaan julmaa.
jos vanhemmat sanovat, että tyttö ei halunnut kutsua tytärtäsi, tilanne on toinen. silloin sinulla on kaksi vaihtoehtoa: parempi vaihtoehto on että kutsut silti tämän tytön synttäreille, että tapaus unohtuisi ja tytöistä tulisi taas ystäviä. huonompi vaihtoehto on että et kutsu ja vihanpito ja kostokierre jatkuu.
Meillän oli tarharyhmän kanssa juurikin tilanne, että sieltä kutsuttiin, ketä haluttiin. Meillä ei lähdetty tuohon vanhempien masinoimaan vastakutsukierteeseen, kyllä niitä juhlia riitti siltikin ihan riittävästi.
ja pienten muisti on välillä vähän niin ja näin, joku hyväkin kaveri voi unohtua.
Itse olen pyytänyt päiväkodista listan lapsista, ja olemme sitten sen perusteella tehneet kutsut. Ei siis välttämättä kutsuttu kaikkia, mutta olen luetellut niment ja lapsi saa päättää onko "hyvä kaveri" vai ei. Ja silloin huomaa, jos joku jää ainoana kutsumatta. Nykyään vain meidänkään päiväkodista ei automaattisesti saa listaa mukaansa, toimistossa käyvät yksitellen lapsia läpi, ketkä ovat antaneet luvan tietojensa antamiseen ja ketkä eivät... Yleensä lupa annetaan, joten ihmettelen miksi eivät tee valmiiksi "synttärilistaa", jonka voi antaa pyytäjille - itse en kuitenkaan ole ainoa pyytäjä. Sitten tilanne on hankalampi, jos ryhmässä on lapsi, jonka tietoja ei saa antaa, miten hänet tietäisi kutsua,jos lapsi ei muista mainita. Naulakoiden nimilapuistako vanhempien pitää käydä katsomassa, keitä siellä on... Itse pidän tuosta nimilistasta siinäkin mielessä, että tuleepahan lasten nimet oikein kirjoitettua. Päiväkodissamme on varsin kansainvälistä porukkaa, joten osaan nimistä en mitenkään keksisi oikeaa kirjoitusasua ja naulakoiden nimistä ei useinkaan voi päätellä lapsen sukupuolta (jos siis haluaa kutsua vaikka kaikki tytöt, tai varmistaa, ettei kukaan jää kutsumatta ainoana).
että yksi ryhmän tyttö unohtui kutsua lapseni synttäreille. Huomasin asian vasta synttäreiden jälkeisenä päivänä itse. Tyttöni 5v. luetteli ryhmästään tytöt, jotka haluaa kutsua mukaan, ja ne kutsuttiin. Tämä yksi tyttö unohtui, koska minä en tiennyt hänen olemassaolostaan ryhmässä = minulle outo lapsi. Enkä tajunnut ennen synttäreitä, että tyttö tuli kutsuneeksi ryhmästään kaikki muut tytöt, luulin että ulkopuolelle jäi monta muuta tyttöä. (ryhmässä siis 21 lasta ja kutsuttiin yhteensä 9 tyttöä).Joten homma voi käydä ihan vahingossakin!
Meille kävi ihan samalla tavalla; Tyttö itki ja valitti, että kaikki muut on kutsuttu. Tyttö oli kysynyt vielä itse sankarilta (omasta aloitteestaan) onko häntä kutsuttu, sankari sanoi, joo olen kutsunut kaikki!
Iloinen tyttö saapui kotiin ilman kutsua. Soitin tytön äidille, pyysin anteeksi, että kysyn: kyllä kaikki on kutsuttu, kutsu oli vain hävinnyt postiin!!!!
Naapuri toi sen seuraavana päivänä, jolloin olisimme olleet myöhässä....
Naapurin pojan kutsu taas oli hävinnyt bittiavaruuteen, kutsut oli lähetetty s.postilla!
Tarkistaisin asian äidiltä.
Kysyisin tytön vanhemmilta, miksi ovat toimineet näin.
Vanhempien pitää näitä asioita hoitaa?
Tämä on nyt sitä curlausta.
Nämä Korvan lestaperheen lapset kiusasivat minua sitten jälkeenpäin koulussa, väittivät että minua ei ollut kutsuttu ja että olin muka mennyt kutsumatta.
No, jos minua ei ollut kutsuttu, niin harmi ettei Korvilla ollut munaa kertoa sitä heti ulko-ovella. Mielin kielin ottivat vieraat vastaan ja vasta jälkeenpäin aloittivat tuon sonnanpuhumisen.
Pthyi!
Sinuna kysyisin suoraan äidiltä. Jos tarkoituksella jätetty kutsumatta, niin takana varmasti syy, joka on syytä selvittää (riitaa tyttöjen välillä tms.). Todella lapsellista alkaa joku kostonkierre ilman että selvittää asiaa aikuismaisesti.
jollei ole kiusaava häirikkö. Kukaan ei halua pilata juhliaan sellaisten takia.
minäkään en halua liiaan suuri juhlia joten ensisijaisesti kutsun ne jotka ovat kutsuneet oman lapseni. Jos jollain on "paketiin kuuluvia pikkusisaruksia" rajaan ne myös ulkopuolelle. Sekä ne jotka eivät voi tulla ilman äitiä, koska haluan mielummin juhliin kavereita kuin äitejä ja sisaruksia.
Eikös se ollut, että sopiva määrä vieraita on lapsen ikä + 1
Itse muistelen itku silmässä vieläkin sitä, ettei mua koskaan kutsuttu luokkani suosituimman tytön synttäreille.
On todella epäoikeudenmukaista, jos vain yksi tyttö jätetään ryhmän ulkopuolelle. Mielestäni lähentelee jo jonkinlaista kiusaamista tai syrjimistä.
Minä soittaisin tytön äidille ja kertoisin tilanteen. Kysyisin, että miksi kaikki muut tytöt on kutsuttu, paitsi sinun tyttö. Kerro, miten surullinen tyttösi on.
Sinuna kysyisin suoraan äidiltä. Jos tarkoituksella jätetty kutsumatta, niin takana varmasti syy, joka on syytä selvittää (riitaa tyttöjen välillä tms.). Todella lapsellista alkaa joku kostonkierre ilman että selvittää asiaa aikuismaisesti.
että ihan uudessa ryhmässä tuollainen käytös on väärin. Kyllä pikkutytöt voivat olla toisilleen julmia!
Onneksi en itse enää ole lapsi. Minulla on vielä edessä lasten synttärirumba, tyttö menee ensi vuonna eskariin. Ahdistaa jo valmiiksi. Minun tyttö on tosi sievä ja herttainen, mutta kovin ujo ja helposti hän jää ulkopuolelle.
Aika inhottavasti tytön vanhemmilta tehty kun on jätetty yksi lapsi kutsumatta. Oikein annetaan ne aseet kiusaamiseen lapsille.
En muutenkaan ihan kaikkia lapsen kertomuksia purematta niele
Oli pakko vastata, kun omalle pojalle kävi samoin. Kaikki muut pojat pienestä ryhmiksestä oli kutsuttu syntymäpäiville mutta ei poikaani.
Oli yksi äitiyden vaikeimmista hetkistä kun poikani seurasi ikkunasta naapuriin saapuvia hoitokavereita ja rupesi pukemaan takkia, että kyllä hänenkin täytyisi olla juhlissa. Paha oli selittää ettei kutsumatta voi mennä kenenkään juhliin.
Itse keskustelimme suoraan pojan vanhempien kanssa asiasta, joiden mielestä heidän lapsellaan oli oikeus syntymäpäivilleen keitä haluaa...toivotimme heille hyvää jatkoa elämässä eteenpäin ja kiitimme ymmärtämyksestä yms
Mielestäni vanhemmat toimivat esimerkkinä lapsilleen, omassa lapsuudessani ei tällaista ilmiötä ollut.
lapsen omiin juhliin, jos hän on lapsen paras ystävä eskarissa. Voihan olla, että sinun lapsesi on jäänyt kutsumatta jotenkin epähuomiossa (tieto lapselta ei ole mennyt vanhemmille jne.). Vaihtoehtojahan on.
lapsesi todella jätetty kutsumatta vai onko kortti hukkunut jonnekin.
Kuulostaa nimittäin aika oudolta, että se paras leikkikaveri jätettäisiin kutsuitta. Lisäksi olisi outoa, jos vain 1 tyttö jäisi koko ryhmästä kutsuitta. Ei kuulosta tarkoitukselliselta.