Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haa! Nyt tiedän millainen on TÄYDELLINEN äiti!

Vierailija
18.09.2009 |

Seurattuani av:n keskusteluja jo jonkin aikaa olen viimeinkin valaistunut: Tiedän, miten jokaisen naispuolisen ihmisyksilön tulisi käyttää elämänsä hedelmälliset vuodet.

1. Täydellinen äiti (myöhemmin TÄ) ei hanki lapsia liian aikaisin (=alle 25-vuotiaana). TEINIÄITI on varmasti tullut raskaaksi aina vahingossa, selittipä hän mitä tahansa.

2. TÄ opiskelee jonkin akateemisen tutkinnon ennen lasten saamista. Eihän pidä olla KOULUTTAMATON ja JUNTTI.

3. TÄ saa myös vakituisen työn tai viran, koska TYÖTÖN äiti on laiska ja saamaton ja pahimmillaan myös KOULUTTAMATON. ILTA- ja PÄTKÄTÖIDEN tekijät ovat jotenkin epäilyttäviä.

4. TÄ saa (ei siis "tee" tai "hanki") esikoisensa ollessaan 25-35 vuotta. Sitä myöhemmin esikoisensa saaneet ovat MUMMOÄITEJÄ, jollaisena oleminen on paheksuttavaa, koska he ovat itsekkäästi laittaneet URANSA etusijalle niin pitkäksi aikaa. HUOM! Lapsettomuus tässä tilanteessa ei ole uskottava selitys. Myös VAPAAEHTOISESTI LAPSETTOMAT ovat itsekkäitä ja epäilyttäviä.

5. TÄ synnyttää luomusti ja alakautta. SECTIOON tai EPIDURAALIIN päätyminen on epäonnistumisen merkki, koska silloin synnytyskokemus ei ole tarpeeksi kokonaisvaltainen ja täydellinen. Vaikka SECTION saaneet muuta väittävätkin, SECTIO on mitä varmimmin ollut SUUNNITELTU.

6. TÄ täysimettää 6kk. Piste. KORVIKE, tai mikä pahempaa, KAUPAN PURKKIRUOKA turmelee lapsen. Jos lapsi saa pisarankin KORVIKETTA, on imetys epäonnistunut. Maidon ehtyminen rinnoista ei ole mikään syy, koska niin ei voi tapahtua, jos vaan haluaa tarpeeksi imettää.

7. TÄ jää kotiin äitiysloman päättymisen jälkeen. Kaikki mielenkiinto kodin ulkopuoliseen elämään, omiin harrastuksiin tai TYÖELÄMÄÄN on täydellisellä äidillä lakannut tyystin saadessaan pienen nyytin rinnallensa. Tiukka taloudellinen tilanne ei ole mikään selitys, sillä kotihoidontuella pärjää mainiosti, ja jos ei pärjää, niin mies jää kotiin. TÄ kokee kotona olemisen rentouttavaksi, virkistäväksi ja kaikki älylliset tarpeet tyydyttäväksi.

8. TÄ saa lapsia kahden vuoden ikäeroilla. Tyttöjä ja poikia, mieluiten vuorotellen. Hänen ei tarvitse laittaa yhtäkään lasta hoitoon VIERAILLE AIKUISILLE, koska kotihoidontuki ei lakkaa, kun koko ajan on helmoissa alle 3-vuotiaita. Huom! Liian monen lapsen saaminen on epäilyttävää, joku voi luulla LESTADIOLAISEKSI!

9. TÄ hankkii ylimääräisiä tuloja perheelleen vain seuraavilla hyväksyttävillä tavoilla: Myymällä laadukkaita lastenvaatteita Huutonetissä tai kirpputorilla, perustamalla oman kotona toimivan yrityksen tai työskentelemällä etänä. Ilta- ja viikonlopputyöt ovat edelleen epäilyttäviä.

10. TÄ palaa virkaansa saateltuaan kaikki lapsensa turvallisesti koulutielle. Kuitenkin hän tarkkailee, analysoi ja kommentoi tunnollisesti lastensa OPETTAJIEN opetusmetodeja, kirjallista, verbaalista ja non-verbaalista viestintää ja pitää nämä ajantasalla omista havainnoistaan.

Kuinka täydellisiä äitejä te olette? Minä sain 4/10 pistettä :)

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti menetät pisteen juuri tuon mummoäitipykälän nojalla. Hyväksyttävä esikoisensaanti-ikähaarukkahan oli 25-35. Kaksi vuotta olet mummoäitiyden puolella. Ja päiväkotiinlaittamisestakin menee yksi piste; Täydellinen äiti ei välitä taloushuolista: jos tarpeeksi haluaa, voi elää vaikka pulloja keräämällä. Taloushuolet ovat vain järjestelykysymys, voithan myydä tavaroitasi huutonetissä (yksi sallituista ansaitsemismuodoista)

ystävällisin terveisin, ap :)

Vierailija
22/85 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes täydellinen äiti täällä, 9/10:

Lapset syntyneet alakautta ja imetetty täysin 6kk.

Synnytitkö tosiaan kaikki lapset täysin luomuna? Sitähän TÄn on täytynyt tehdä tuosta pisteen saadakseen. Hurjuutta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai, kyllä sinne kouluikään, tai ainakin eskariin asti olisi pitänyt odotella. Olihan nuorimmaisesi kuitenkin puolipäiväisenä? Se voisi lieventää tilannetta ja hieman kiillottaa täydellisen äidin kruunuasi :)

ap

Vierailija
24/85 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(riippuu vähän laskutavasta, kun lapsia on kahdessa sarjassa).

Yllättävän hyvä tulos! =)

Hauska testi...

Vierailija
25/85 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/10 ei sinänsä olisi paha, mutta kun sain ne pisteet noista 5 ensimmäisestä... Eli synnytyksiin asti meni hyvin, mutta niiden jälkeen ei mikään ole mennyt oikein.

ESIT: Ja lisätään, että se viideskään piste ei ole ansaittu. Luulen, että TÄ synnyttää kyllä luomuna, mutta hänen synnytyksensä ovat kivuliaita ja kestävät kaksi vuorokautta kipale. Minun parin-kolmen tunnin plomps- ja plomps-synnytyksiäni ei varmaankaan lasketa, koska ne olivat luomuja lähinnä siksi, että ne eivät pahemmin sattuneet ja ne olivat niin nopeita... Niillä ei paljon kruunua kirkasteta.

Vierailija
26/85 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heruisiko edes hieman säälipisteitä, täällä on kaikki muut niin hyviä äityleitä että huolitaanko mua kohta ollenkaan leikkiin mukaan? :D

1. Sain esikoisen 24,5 vuotiaana - onhan se melkein 25? :D

5. Synnytin alateitse mutta koska lapsi oli hieman väärässä tarjonnassa (vauvan pää otti kiinni häpyluuhun ja teetti lisätöitä) niin eikö tuo epiduraali olisi ollut sallittu tässä "poikkeustapauksessa"?

9. Työskentelen mieheni yrityksessä "etänä" saadaksemme lisätuloja ja auttaakseni miehen firmaa, eikö tästä heruisi vaikka puolikas piste?

Aikamoisia superäitejä täällä. Loistava aloitus.

Vierailija
27/85 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta senhän tiesin jo muutenkin, kun olen tätä palstaa jonkin aikaa seurannut :/

Vierailija
28/85 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa SEKÄ teiniäiti ETTÄ mummoäiti. Voi jestas, minä olen vielä saanut neljä onnetonta lasta, jotka joutuvat kestämään tämän epätäydellisyyden.

Vierailija
29/85 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai, kyllä sinne kouluikään, tai ainakin eskariin asti olisi pitänyt odotella. Olihan nuorimmaisesi kuitenkin puolipäiväisenä? Se voisi lieventää tilannetta ja hieman kiillottaa täydellisen äidin kruunuasi :)

ap

jos joku on hoitanut itse lapsiaan vaikka eskariin asti ja on synnyttänyt luomuna ja mitä muuta siinä sinun listassasi olikaan. En jaksanut kaikkea lukea.

Miksi nykyään tuntuu olevan käänteisesti hienoa, että on mahtavaa olla mamma, joka vetää tupakkaa ja vei lapsen hoitoon 9 kuisena ja on antanut korviketta heti pariviikkoisesta yms.

Vierailija
30/85 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin siitä, että olen kaikki kolme muksua synnyttänyt alakautta ja luomuna (tosin pakosta, joten lähteekö tuo ainokainen piste siitä?) =D

Vierailija
31/85 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää!

Ekasta kolmesta sain pisteet. Sain lapseni 32- ja 35-vuotiaana eli en ollut teiniäiti. Minulla oli akateeminen tutkinto ja vakituinen työ ennen lasten hankkimista. Siitä siis KOLME pistettä!

Sitten alkaakin alamäki: nelosesta tulisi muuten piste, mutta kun ne molemmat lapseni on tosiaan hankittu lapsettomuushoidoilla ja se ei kai ollut uskottava selitys, vai?

Epiduraalin sain molempiin synnytyksiin ja jälkimmäinen päätyi vielä hätäsektioon.

Ekaa lasta täysimetin 6 kk ja tein muuten itse soseetkin, mutta tokaa en täysimettänyt päivääkään. :(

7-10, en keksi mitään puolusteltavaa.

Kiitos hauskasta ketjusta!

Vierailija
32/85 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä -joka en ole äiti ollenkaan!!- totean, että olet tehnyt av:n hengestä loistavia havaintoja, ja niistä hienon yhteenvedon!

...ja ihmettelyyn siitä, mitä hel****iä teen tällä palstalla, vastaan, että täältä löytyy välillä koukuttavia keskusteluja ;). Ja hieman myös siitä syystä, että lapsiin liittyvät aiheet sivuavat työtäni.

Pyydän kuitenkin anteeksi niiltä, joiden mielestä palstan pääsyvaatimuksena on äitiys.

Vierailija
33/85 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas muuten palstalaisten äitiyden taso laskenut vuodesta 2009... :) Siis jos vertaa "testistä" saatuja pistemääriä.

Vierailija
34/85 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali...,se epiduraali.

Virka tosin ei ole odottamassa koska jain aitiyslomalle yksityiselta sektorilta, mutta oma yritys on viritteilla. Silti aion seurata opettajien touhuja. Aktiivisesti!

Vierailija
35/85 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen tutkinto ja tyttölapset.

Vierailija
36/85 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks on täydelliset lapset, ne kykenee tällaista luuseria rakastamaan :)

Vierailija
37/85 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista!  Tsekataan, onko äitiyden taso laskenut entuudestaan ;)

Vierailija
38/85 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/10, kuopus on syntynyt kun olin jo täyttänyt 36v, muuten ois tullut 4/10.

Vierailija
39/85 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on hävinnyt keskustelu kestovaipoista ja reimateceistä?! Muuten aikas kattava lista... ja rokotukset, älä unohda rokotuksia, ne ovat saatanasta.

Vierailija
40/85 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/10 ja pisteet tulivat vain oikeasta iästä.