Mitö mieltä? Ylireagoinko? Mies lähdössä ryyppäämään, minä rv 38
Siis tilanne tämä. Minä olen rv38. Miehellä on saunailta kosteissa merkeissä. Mulla ollut supisteluja jonkin verran ja paikat pehmentyneet, eli synnytys voi mahdollisesti käynnistyä milloin tahansa. Henkilö joka oli lupautunut tulemaan tarvittaessa katsomaan lapsia (2kpl.) onkin lähdössä reissuun. Nyt huoli siitä, että kuka hoitaa lapsia, jos lähtö tulee ja siitä, etteihän tuleva isä kännissä voi synytykseen tulla. Paha mieli on siitä, että tuo saunailta tuntuu olevan tärkeämpi mitään, vaikka tilanne näin lähellä.
Ei kuulemma käy mikään muu ajankohta. Itellä tuli suunnaton vitutus, ku tuntuu et se oma napa on tärkein. aattelin tuossa, etten halua häntä synnytykseen missään tapauksessa, kun asia ei kerta ton enempää kiinnosta.
Ylireagoinko vai mitä ootte mieltä?
Kommentit (52)
ei tuossa vaiheessa enää lähtisi viettämään kosteaa iltaa. Autolla voisi lähteä ja ottaa yhden saunakaljan, jotta olisi ajokunnossa. Hieman kyllä ihmettelen isää, jolla on kaksi lasta ilman tiedossa olevaa hoitajaa synnytyksen ajaksi ja vaimo viimeisillään raskaana ja tämä lähtee ryyppäämään.
Siis kyse siitä, että rv 38, jolloin synnytys todellakin saattaa alkaa JUURI SILLOIN kun mies siellä saunaillassa on, ja lapsille ei ole hoitajaa!! Ei tässä mielestäni näytä kyse olevan siitä, että mies ei koskaan saisi missään käydä. Haloo.
Ap, voimia sinulle. Ymmärrän täysin, että tuntuu pahalta. Viimeisinä viikkoina on muutenkin tunteet ja pelot pinnalla, saati sitten tilanne, että jotain tapahtuukin, ja olet jumissa lasten kanssa kotona kun ei ole hoitajaa.
Ihan oikeesti, joskus ei ole aikaa odotella tuntikaupalla. Jos jollakin täällä on ollut niitä vuorokauden synnytyksiä, se ei tarkoita sitä, että kaikilla olisi. Varsinkin kun ap synnyttää ilmeisesti jo kolmatta lastaan! Se voi tulla sellaisella syöksyllä, ettei siinä ehdi känninen mies saunasta edes pukeutua.
Käsittämättömiä kommentteja täällä. Jotkut ilmeisesti pelkäävät niin paljon sitä, että mies ahdistuu heidän seurassaan, etteivät ole halukkaita pyytämään näiltä mitään. Neuvoja en sinänsä osaa sanoa, koska me aikoinaan sovittiin miehen kanssa jo alkuraskausaikoina, että loppuajat on sen verran kunnossa, että pystyy olemaan tilanteessa avuksi. Hän teki sen enemmän kuin mielellään. Eipä ollut kovin suuri uhraus häneltä pitää se 4 viikkoa aikataulua sellaisena, ettei mennyt yön yli juhliin tai ottanut bileissä niin paljon. Se on lyhyt aika. Sen jälkeen on kyllä ehtinyt riittämiin käydä, samoin kun minäkin :) Mies ei ole koskaan tätä kokenut vaatimisena tai sitomisena, vaikka hän muuten onkin paljon kodin ulkopuolella mielellään puuhaava tyyppi. Omien lasten syntymässä hän kuitenin ihan oikein koki, että se on VÄHINTÄ mitä hän voi tehdä, kun minä kuitenkin kannan, synnytän ja olen symbioosissa vauvan kanssa.
Minäkään en kyllä kännistä miestä olisi synnäriin mukaani ottanut, ja luulen, että siinä pistäisi jo hoitohenkilökuntakin hanttiin. Onko miehesi miettinyt sitä? Että siis oikeasti oman lapsen syntymä jäisi väliin saunaillan takia? Kumpi on toistettavissa oleva tapahtuma elämässä?
Lapset syntyi rv.38 ja nopeasti, varoittamatta. Esikoinen 4,5 tunnissa, kuopus 2,5tunnissa. Aamuyöllä olisi ollut hankala saada ketään nopeasti esikoista hoitamaan. Jos mies olisi kännissä kotona, niin jättäisin esikoisen hänen hoitoon, nukkuvat kuitenkin molemmat aamuun. Itse menisin taksilla synnärille, eli ei hätää..... Mutta eipä ole mies haikaillut ryyppäämään, etenkin kun tiesimme että kuopuskin voi syntyä etuajassa.
Miksi kirjoitella tänne kun voisi puhua suoraan miehelle? En ymmärrä.
Mielestäni hieman ylireagoit, mutta silti sinuna laittaisin suhteen HETI poikki ja yh-anomuksen vetämään.
Heti vaan ajanvaraus parisuhdeneuvontaan ja asiat halki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä vastata 9 vuotta vanhaan avaukseen.
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitella 8 vuotta vanhaan aloitukseen, vaikka ei ole mitään sanottavaa?
Aloittajalta kysyisin, miten on mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vauva on miehenkin, ja jos vaimo voi olla ryyppäämättä 9kk on se jännä jos mies ei voi olla viimisiä, kriittisiä viikkoja ajokunnossa. Oma mieheni ei olisi edes tuollaista ehdottanut, ajokunnossa on oltava jos L.A. noin lähellä.
hu huh, ei oo kyse siitä että ap haluaisi 'rajoittaa miehensä elämää', odottaa vaan mieheltä vastuullisuutta.
Oma mieheni ei vikoilka viikoilla käynyt edes itselleen tärkeissä bänditreeneissä, koska treenitilassa ei ollut lainkaan kenttää. Eli en olisi saanut miestä kiinni jos jotain olisi tapahtunut.
Ja tämän siis mies päätti itse, en ollut itse edes ajatellut koko asiaa ennenkuin ilmoitti, ettei käy nyt enää vikan raskauskuukauden aikana treeneissä.
Jos ei lapsille saada muualta hoitajaa, jos ja kun synnytät, niin sossusta tulevat ja hakevat lapset tilapäiseen sijoitukseen sairaalassaolosi ajaksi. Ottavat toki selvää missä isä, ja siinäpä miehelläsi sitten selittämistä. Voi sitten miettiä oliko sen arvoinen ryypyyreissu.
Ehkä lapsi on jo syntynyt, avaus vuodelta 2009.
Rva38, en olisi sinuna huolissasi.
Mun mieheni otti kerran viikossa 1 saunakaljan ja sano, ettei juominen kiinnosta ilman mua, kertaakaan lähtenyt kavereiden kaa kahville ja omiin pikkujouluihin lähti autolla, päätti ihan itse, ettei juo ilman mua. Rv 37 loppui sen yhdenkin saunakaljan ottaminen kuin seinään. Tälläisen miehen olen itselleni valinnut, eikä tarvitse pohtia ja itkeä. Olisin kyl tod vihainen , jos se juoksis kaupungissa ja baareissa ilman mua. Sellainen mies on hyvä mies mun lapsille, eikä se kuka vaihtaa perheen viinaan. Tää lapsi on molempien päätös, miks kärsisin yksin? Voi juhlia myöhemminkin yhdessä.