Mitö mieltä? Ylireagoinko? Mies lähdössä ryyppäämään, minä rv 38
Siis tilanne tämä. Minä olen rv38. Miehellä on saunailta kosteissa merkeissä. Mulla ollut supisteluja jonkin verran ja paikat pehmentyneet, eli synnytys voi mahdollisesti käynnistyä milloin tahansa. Henkilö joka oli lupautunut tulemaan tarvittaessa katsomaan lapsia (2kpl.) onkin lähdössä reissuun. Nyt huoli siitä, että kuka hoitaa lapsia, jos lähtö tulee ja siitä, etteihän tuleva isä kännissä voi synytykseen tulla. Paha mieli on siitä, että tuo saunailta tuntuu olevan tärkeämpi mitään, vaikka tilanne näin lähellä.
Ei kuulemma käy mikään muu ajankohta. Itellä tuli suunnaton vitutus, ku tuntuu et se oma napa on tärkein. aattelin tuossa, etten halua häntä synnytykseen missään tapauksessa, kun asia ei kerta ton enempää kiinnosta.
Ylireagoinko vai mitä ootte mieltä?
Kommentit (52)
4 tuntia ensimmäisistä supistuksista ja lapsi ollut maailmassa
Mies ei ole rv 34 jälkeen poistunut luotani kun töihin ja sillonkin mulla oli priva puhelin miehelle. Kenelläkään muulla ei ollut sitä numeroa
edes sanoa. Pysyttelee nytkin ajokunnossa, ottaa max yhden oluen illassa viikonloppuna.
Viikot vasta 37. Mielestäni et ylireagoi, mutta kyllä aikuisen miehen luulisi tuon verran ymmärtävän, varsinkin jos olet jo supistellut...
passissa synnytyksen takia. Useimmitenhan se synnytys aukeamisineen kestää helposti parikin päivää + sitä ennen on pitkän aikaa suppareita ja hidasta pehmenemistä.
Itsekin raskaana...
ajattelu, että kun mies ei nyt kyttää tätäkin iltaa kotona kanssani lapsemme syntymää, ei hän välitä' lapsesta yhtään eikä ole kiinnostunut blaa blaa. Ei yksi sauna-ilta poissulje sitä etteikö tuleva isä ole lapsestaan kiinnostunut.
ei tuossa vaiheessa enää lähtisi viettämään kosteaa iltaa. Autolla voisi lähteä ja ottaa yhden saunakaljan, jotta olisi ajokunnossa. Hieman kyllä ihmettelen isää, jolla on kaksi lasta ilman tiedossa olevaa hoitajaa synnytyksen ajaksi ja vaimo viimeisillään raskaana ja tämä lähtee ryyppäämään.
on vielä, että millaisia nämä kosteat saunaillat noin yleensä ovat olleet? Jos ottaa muutaman oluen saunomisen lomassa ja palaa taksilla kotiin yöllä, niin sehän ihan ok. Eri asia kaatokännien ottaminen ja krapulassa koko viikonlopun makaaminen. Sitä en hyväksyisi kyllä minäkään.
ilmoita sinäkin ottavasi viinapullo ja 2 askia röökiä. ELi miehellä ei ole asiaa pullolle jos et ota sinäkään sehän on vain reilua. Ja luonnollisesti kun lapsi syntyy niin alkoholi jätetään kokonaan pois kuvioista. Läträtä kerkeää sitten myöhemminkin.
on vielä, että millaisia nämä kosteat saunaillat noin yleensä ovat olleet? Jos ottaa muutaman oluen saunomisen lomassa ja palaa taksilla kotiin yöllä, niin sehän ihan ok. Eri asia kaatokännien ottaminen ja krapulassa koko viikonlopun makaaminen. Sitä en hyväksyisi kyllä minäkään.
Tuo on todellakin aika oleellinen kysymys kuten myös se, että millä viikoilla aikaisemmat lapsesi ovat syntyneet ja ovatko synnytykset olleet nopeita? Itselläni kun on ilmeisesti taipumusta hyvin nopeaan toimintaan niin mieheni ymmärtää ihan oma-aloitteisesti olla saapuvilla rv 38 jälkeen.
ilmoita sinäkin ottavasi viinapullo ja 2 askia röökiä. ELi miehellä ei ole asiaa pullolle jos et ota sinäkään sehän on vain reilua. Ja luonnollisesti kun lapsi syntyy niin alkoholi jätetään kokonaan pois kuvioista. Läträtä kerkeää sitten myöhemminkin.
Mitäs pahaa muutamassa lasillisessa viiniä on ruoan kanssa?
Kyllä se vauva on miehenkin, ja jos vaimo voi olla ryyppäämättä 9kk on se jännä jos mies ei voi olla viimisiä, kriittisiä viikkoja ajokunnossa. Oma mieheni ei olisi edes tuollaista ehdottanut, ajokunnossa on oltava jos L.A. noin lähellä.
hu huh, ei oo kyse siitä että ap haluaisi 'rajoittaa miehensä elämää', odottaa vaan mieheltä vastuullisuutta.
..ja nainen nähtävästi täällä alistuu. Omituisia äijiä teillä.
Ei ollut mitään merkkejä sitä ennen, vedet vaan meni niin, että poksahti ja tuli äkkilähtö. Fiksu mies kyllä lukee alan kirjallisuutta ja tietää, että näinkin voi käydä. Kyllä minusta kertoo hyvin paljon miehen arvomaailmasta se, mitä ryyppäämisen suhteen raskauden loppuvaiheessa... Miksi yksi saunailta olisi niin helevetin tärkeä?
Eikö ryypätä voi vaikka tuhat kertaa sitten joskus myöhemmin?
Minun mieheni oli kaverimme synttäreitä viettämässä kun esikoisemme synnytys käynnistyi.
Soitin tietysti miehelleni, mutta hän oli niin kännissä, että ilmoitin vain että vauva on syntymässä ja löin luurin korvaan. Kyllä vitutti..
Menin sitten yksin taksilla sairaalaan ja ilmoitin miehelle teksiviestillä että tänne et kännissä tule.
Miestä kyllä harmitti jälkeenpäin kun olisi halunnut olla mukana synnytyksessä.
Mutta oma vika oli.
Minulla oli ollut sinä päivänä jo kovia supistuksia ja kerroin miehelleni ennen hänen lähtöään, että luulen että vauva syntyy ensi yönä.
Mutta silti piti päästä..
Miehet on joskus typeriä.
Samoin kuin naiset jotka näiden typerien miesten kanssa lapsia hankkii :)
Sanoisin olevani aika liberaali tällaisissa asioissa ja aika monesta olen ilman miestänikin selviytynyt, mm. esikoisemme synnytyksestä.
Silti en pitäisi lähimainkaan kohtuullisena jos mieheni lähtisi ns. vetämään perseet ollessani rv 38 - saunailta sinänsä ja muutama olutkin siellä ihan ok.
Mutta mulla nyt on sellainen tausta, että kaikki lapset ovat syntyneet ennen viikkoa 39 ja pisinkin kolmesta synnytyksestä on kestänyt 5 h. Esikoinen syntyi kolmessa tunnissa ensimmäisestä supistuksesta viikolla 37+6 enkä edes ehtinyt saada miestäni kiinni ennen kuin lapsi köllötteli mahani päällä. Kolmosemme meinasi syntyä ensiapuun ja olisi syntynytkin jos ei olisi ollut salia vapaana.
Että kyllä ne lapset ihan oikeasti voivat ja ehtivät syntyä ihan saunaillan aikanakin.
sitä pitää kiskoa kaksin käsin? Meillä jopa pidettiin illanistujaisia ollessani kummallakin kerralla raskaana; kukaan ei ollut kännissä, viiniä juotiin ruoan kanssa ja parit saunaoluet (minä en tietenkään). Meillä mies osaa juoda "parit" ja tulla kotiin täysissä järjissä
arvoista. Meillä ei kyllä tulisi kuuloonkaan ja koen että kysymys on nimenomaan kunnioituksesta ja oikeasta arvojärjestyksestä. Olisin erittäin loukkaantunut ja pahoillani jos mieheni tuossa vaiheessa haluaisi lähteä kosteaan saunailtaan.
Jos taas se on molemmille ok ja on tyypillistä, että kumpikin saa melko vapaasti mennä, niin ei kai siinä sitten mitään...
mulla oli ihan samatilanne parikuukautta sitten. Miehellä olisi ollut jotkut työpippalot kun olin rv39.
Mua pelotti jo etukäteen, että mitä jos synnytysalkaa juuri sinä yönä... en kuitenkaan alkanut miestä vaatia jättämään juhlia väliin. Olisi varmaan kyllä jättänyt, jos ollut jotain tuntemuksia että saattaisi syntyä. Edellinen meni viikon yli, joten mies oli varma että tämäkin menee.
Onneksi synnytys käynnistyi juhlia edeltävänä yönä :) kaikki meni hyvin ja isä pääsi seuraavana päivänä juhliinsa, vietti samalla varpajaiset joten ei tarvinnut montaa kertaa ryypätä!
et ylireagoi.. meillä oli sama tilanne tosin rv 37.. loppujen lopuksi mies ei lähteny mihinkään. lapsi syntyi vasta rv 41+3. :)
ei mun mielestä ole ollenkaan ok että tuleva isä lähtee ryyppäämään kun vaimo on viimeisillään raskaana. rv 38 on vauva jo ihan täysiaikainen ja voi syntyä vaikka muutamassa tunnissa.
ei kaikilla synnytykset kestä montaa päivää!!!
Kyllähän sinne synnyttämään pääsee taksilla ja lapsille voi soittaa hoitajan. Mutta onko sitten kiva että vaimo joutuu yksin kestämään ja hoitamaan kaiken, kun mies on juhlimassa?
supistelut ja itse synnytys on jännittäviä ja jopa pelottavia ja ahdistavia kokemuksia. Kyllä mies voi sen verran suoraselkäinen olla, että pari viikkoa pidättäytyy juhlimasta.
Itse ainankin koin todella ahdistavaksi olla loppuraskaudesta yksin yöllä kotona. Mitä jos jokin menee vikaan kun synnytys alkaa...
EI mua sitten vauvan synnyttyä haittaa jos mies käy saunaillassa tms. kyllä mä sen vauvan kanssa pärjään :)
mulla mies suunnitteli toiselle paikkakunnalle noin vuorokauden reissuun (eräs heidän työpaikan järjestämä tapahtuma, mihin olisi kuulunut myös juomingit) lähtöä sille aikaa, kun olen rv 37+2 ja kun kerroin hälle että mua pelottaa et jos synnytys vaikka käynnistyykin sillon, niin hän päätti jättää sen reissun väliin ja olla lähempänä mua, kotona :) onneksi, sain mielenrauhan koska en olisi tiennyt, miten hän sieltä olisi takasin tullut kesken kaiken kun matka olis mennyt tilausajobussilla... kun eihän sitä tosiaan tiedä, millon se vauva sieltä päättää maailmaan tulla, tuolloin noilla viikooilla se alkaa kuitenkin olemaan lähes tätysiaikainen joten ei ois mahdotonta että synytys sillon ja tosiaan, ei kaikilla se synnytys varmasti vuorokautta kestä..
Meillä on kolme lasta, ja mies on kyllä ihan oma-aloitteisesti peruuttanut kaikki ryyppymenonsa, kun rv 37 on tullut täyteen! Ikinä ei ole mitään tarvinnut sanoa, mies on ilman muuta olettanut, että noilla viikoilla on syytä olla jo ajokunnossa. Jälkeenpäin on sitten pitänyt varpajaisia, jos on huvittanut.
Esikoinen syntyi rv 37+0, seuraava 38+0 ja kolmonen 39+5.