Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöt eivät uskoneet odottavien äitien osastolla, että supistukseni ovat alkaneet..

Vierailija
29.12.2008 |

Olin jo täysin auki, kun ensimmäisen kerran suostuivat vilkaisemaan kohdunsuun tilanteen. Sitä ennen kohauttelivat olkiaan, kun kivuissani itku kurkussa pyysin heitä katsomaan, mikä tilanne on. Kun kerroin painontunteesta alapäässä, käskivät mennä vessaan. 45min ennen synnystä, kun pyysin apua, sain vastauksen, että heillä on aamuraportti meneillään.."mene vaikka suihkuun". Nyt jäänyt trauma synnytyksestä, onko joku kokenut vastaavaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi synnyttyjänä itselläni tuli 2 supistusta jo 5 minuutin sisään, kun soitin synnärille. Sanoivat vaan, että tule sitten, kun tuntuu ettet voi kotona olla. Noh, lapsi ois syntynyt kotiin, jos mies ei ois pakottanut lähtemään sairaalaan. Puol tuntii sairaalassa ehittiin olla, kun tyttö syntyi. Näin jälkeen päin olen alkanut ihmettelemään, että miksi mun olisi vielä kotona pitänyt olla. Synnytys kesti loppujen lopuksi 2,5 h.

Vierailija
22/27 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytä supistuksia, jos vyötäröllä on paksu rasvakerros. Pitääkö paikkansa?

Tai siis voi pitää, mutta mulla BMI 22, eli en mitenkään järkky tankki. Ja oma lääkäri näki ja tunsi supistukset kädellä, mutta kone ei näyttänyt kummassakaan synnytyksessä mitään.

Luulivat siis että huijaan :(

16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttämässä neljättä lastani, rv 37, lapsivedet olivat menneet kotona ja lähdimme miehen kanssa saman tien sairaalaan, kun supistukset alkoivat välittömästi ja olivat tiheät ja säännölliset (ja kipeät). Naistenklinikalla pääsin jotakuinkin heti synnytyssaliin, sain pyytämäni epiduraalin ja kätilö kuunteli koko ajan ja tutki tilannetta, otti toisin sanoen minut huomioon yksilönä. Synnytys meni kaikkinensa hyvin, n. 3 tuntia kesti ja kohtelu oli erinomaista.

Vierailija
24/27 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonetoveri oli kauhean kipeä suppareista. Rukoili melkein hoitajia viemään hänet alas ,mut ei kun vain käyrää käyrän perään.

Eivät vilkissetkaan alapäähän.

Lopulta kun huonetoveri huusi et antakaa mun paperit niin menen itse ala niin suostuivat päästämään synnärille.

Siinävaiheessa synnytys oli jo iin pitkällä ettei enään voinut antaa epiduraalia vaan antoivat jonkun muun jota leikkauksissakin käytetään. Muistaakseni lapsi oli syntynyt ½h päästä siitä kun tämä tyttö oli päässyt synnytysosastolle.

Hoitsut sitten vaan seuravana päivänä tälle tuoreelle äidille et ei me uskottu et se synnytys oli jo noin pitkällä.

Vähän ajan päästä se lapsi ois syntynyt vuodeosastolle.

Mulle jäi siitä pelko et en kai vaoin itse joudu kokemaan samaa...

Olin silloin sairaalassa sokerin vuorokausikäyrällä.

Sitten kun oma vuoro tuli synnyttää jouduin kauhukseni synnyttämättömien vuodeosastolle,koska lapsivedet meni kotona ja supistuksia ei ollut.

ONNEKSI kun supistukset iltapäivällä alkoivat pääsin nopsasti alas synnyttämään. Käyrän ottivat ja tovin miettivät tutkivatko kohdunsuun tilanteen vai pääsenkö alas.

Onneksi pääsin heti alas ja ehdin viime tipassa saada epiduraalin sillä pian sain luvan synnytttää.

Noi synnyttämättömien vuodeosastot on todella hirveitä paikkoja. Jouduin sinne takas synnytksen jälkeen. Siinä sitten ravasin lasten tehon ja oman osaston välillä. Hoitajat aina omalla osatolla niskassa.

Vierailija
25/27 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytti taas hyvin supistukset. Olin avautumisvaiheen siinä laitteessa kiinni. Avautumisvaihe kesti reilu puolituntia ja synnytyksen jälkeen kätilö katsoi käyrältä synnytyksen keston.

Vierailija
26/27 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletteko te päänne sisällä vai miten ette saa niitä ymmärtämään?

Tarpeeksi vaikeita kuunnellaan aina koska ne saadaan vain tottelemalla hiljaisiksi...

Vierailija
27/27 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 synnytystä eikä kummassakaan ole kone näyttänyt supistuksia. Supistukset ovat tuntuneet vain selässä ja ihan loppuvaiheessa vasta mahassa eikä minulla ikinä maha ole supistunut / kovettunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme