syön n.1100kcal/pvä. voiko vauva olla väsynyt sen takia? siis maidonlaatu..
ei vaa oo ruokahalua, sen 1100kcal pakotan itteni syömään vauvan takia. muuten olisin varmaan syömättä kokonaan.
vauva (2kk) on ollut parina päivänä väsyneempi ja nukkunut todella paljon (tänäänkin ollut vain tunnin hereillä). herää syömään 3-5 tunnin välein.
Kommentit (28)
mutta ei kyllä hyvää tee imetysaikan sydä noin vähän. kyllä se maidon laatuun tai ainankin määrään vaikuttaa
Maitoon menee kyllä ravintoaineet mutta sinä alat "näivettyä" tuolla tahdilla.
maito nimittäin otetaan pitkälti sinun varastoistasi. Luustostasi yms. Mitä vähemmän syöt, sitä huonommin voit ja sitä huomompi ruokahalu. Koita syödä ja levätä, niin ruokahalukin parantuu.
ne rasvat ja sokerit syömättä ja söisit normaalia ja terveellistä ruokaa? Vauva säälittää nyt, ja vielä enemmän säälittää kun se kasvaa, ja äidillä on noin sairas suhde ruokaan :(((. Voi pientä. Tuo se tänne minulle.
mieti nyt järjelläkin: imetys vie ainakin sen 500kcal.
jos et viitsi itse syödä kunnolla, anna sille vauvalle korviketta!
Lapsi on jo heikentynyt koska äiti ei pysty ruokkimaan? Eikä nähtävästi kauheasti kiinnostakaan?
siis syön kasviksia, broileria, keittoja, näkkileipää, raejuustoa jne.
en vaa jaksa syödä enempää. alkaa oksettaa ja yökättää enempi ruoka. en tiedä miks tulen täyteen niin nopeasti
ei mulla mitään hätää ole ku on ylimääräsiä kiloja raskauden jäljiltä, olen nyt 168/74.
-ap
anna korviketta vauvalle! onko sen pituus ja paino kehittyneet tasaisesti?
enhän mä tiedä että vauva on "heikentynyt", kysyin sen takia koska vauva on nyt nukkunut enemmän kuin ennen.
-ap
anna korviketta vauvalle! onko sen pituus ja paino kehittyneet tasaisesti?
vauvan synymäpaino oli 3490g ja painaa nyt yli 5kg. eli kasvaa ihan hyvin
-ap
ja jos vauva kerran kasvaa niin ei sun vauvasta tarvi olla huolissasi mutta itsestäsi kyllä.
Vauvalla saattaa olla jokin flunssanpoikanen, joka ryydyttää. Se, että sinä et syö tarpeeksi, vaikuttaa sinuun, koska ihan kuten raskausaikana vauva kyllä repii irti kaiken tarpeellisen varastoista. Se jos ei syö/juo saattaa johtaa maidon vähenemiseen, mutta jos vauva kasvaa hyvin omalla käyrällään ja on tyytyväinen niin ei kai siitäkään ole hätää.
siis syön kasviksia, broileria, keittoja, näkkileipää, raejuustoa jne. en vaa jaksa syödä enempää. alkaa oksettaa ja yökättää enempi ruoka. en tiedä miks tulen täyteen niin nopeasti ei mulla mitään hätää ole ku on ylimääräsiä kiloja raskauden jäljiltä, olen nyt 168/74. -ap
katsomassa, että itselläsi on kaikki ok, eli ei mitään sairautta/kasvainta tms. vatsassa.
Ja sillä välin juoda reilusti, muuten maidon tulo loppuu.
Outoa ensinnäkin sen takia, että oikein laskeskelet kaloreita noin tarkkaan. Sinun pitäisi syödä lähemmäs 2000 kaloria jos liikut normaalisti. Huono ravinto aiheuttaa esim. osteoporoosia jo muutamassa kuukaudessa. Kehitysmaissa tehdyissä tutkimuksissa äidin ravitsemus vaikuttaa kyllä maidon laatuun. Koeta syödä vaikkapa paljon energiaa sisältäviä kasviksia, kuten avokadoa tai maissia ja papuja sekä terveellistä rasvaa sisältävää lohta. Ulkoile paljon, että ruokahalu heräisi.
Muista että masennuksen eräs oire on syömättömyys, ja on varsin tavallista että synnyttänyt äiti masentuu. Älä epäröi hakea apua neuvolasta tai suoraan lääkäriltä.
kuin, että sinun rasvakudoksen "sulaessa" sieltä voi vapautua rasvakudokseen varastoituneita raskasmetalleja, toki pieniä määriä.
Imettäessä riittävän kalorinsaannin voi laskea kaavasta 100 kJ/kg/vrk x 1,6 + 2 MJ/vrk
kJ:t saa muutettua kaloreiksi kertomalla 0,24:llä
Maidon muodostus imetyksen aikana kuluttaa n.480-720 kcal/vrk, joten aika vähillä kaloreilla imetät.
pienessä tilassa. Rusinat ja mantelit maistuu tosi hyvältä yhdessä ja niissäkin on takuulla aika lailla energiaa.
Tuo että tiedät ruokasi kalorit noin tarkkaan ja kommenttisi rasvasta ja sokerista pistää miettimään, onko taustalla syömishäiriö. Tai sitten tosiaan masennusta. Suosittelen minäkin hakemaan apua, jokin tuossa kyllä nyt mättää.
tuohon ruuan kontrollointiin,
joko paha masennus tai syömishäiriö
Lapsiparka