Vantaa / virikehoito tilastotietoa
http://www.vantaa.fi/i_listasivu.asp?path=1;220;4720;2417&voucher=9339B…
Voisko joku linkittää joka osaa? Kiitos.
Kommentit (41)
kunnalle kuin päiväkoti??? Siis verratan tilannetta esim. - 3,5 v lapseni on nyt 2 pv viikossa 5 h päiväkodissa = 10 h - joudun ottamaan pois kun Espoo-lisä lähtee muuten: hän menee kerhoon ja on siellä 2 pv viikossa 3 h = 6 h Onko tuo ylimääräinen 4 h viikossa nyt siis se "rikollinen" kohta täällä?? Entä jos lyhennän hoitoajan 4h:iin / pv, eli 8 h viikossa? Meillä pv-koti on ihan lähellä, se on ennestään tuttu paikka ajalta jolloin olin töissä. Kerhoon on 2 km matka (ja bussit ei kulje kunnolla sinne). On aika tuskaa alkaa sitten viemään tuota uhmaikäistä kerhoon vauvan kanssa (joka ei edes "jaksa" kävellä vielä... eikä mulla ole kun risa seisomalauta, ja uutta ei ole varaa ostaa). Sitten kävelen takaisin, ehdin riisua vauvan, ehkä tunnin tehdä jotain, ja lädhen taas hakemaan sitä uhmista takaisin. Ihmettelen, että miten se kerho voi kunnalle olla parempi vaihtoehto, sillä nythän ne joutuu perustamaan erikseen niitä kerhopaikkoja ja esim. Espoossa uusimaan puistotiloja, kun avoimet pv-kodit lopetetaan (joissa kerhot ennen oli). Eli sekin säästö menee puistotilojen uusintaan. (Ihan järjetöntä!) Pv-kodeissa on tilat jne. valmiina, ja jos vaikka muutama osa-aikalapsi voisi jakaa viikon tunnit eli yhden kokopvpaikan, niin luulisi että se on kunnalle edullisempaakin kuin ylläpitää erillisiä kerhoja.
sen mukaan, että jos lapsi on joskus yli 5h, niin ei tartte kellon kanssa juosta. Eli maksan vähän vajaa 100 eur kuussa. (Täysi maksu ja siitä vähennykset kun puoli päivää ja vain 2 pv viikossa.)
Oishan se kerhopaikka meille toki halvempi, mutta tosiaan niin paljon enemmän vaivaa; lisäksi pv-kodissa saa ruoan.
kunnalle kuin päiväkoti???
Siis verratan tilannetta esim.
- 3,5 v lapseni on nyt 2 pv viikossa 5 h päiväkodissa = 10 h
- joudun ottamaan pois kun Espoo-lisä lähtee muuten: hän menee kerhoon ja on siellä 2 pv viikossa 3 h = 6 hOnko tuo ylimääräinen 4 h viikossa nyt siis se "rikollinen" kohta täällä?? Entä jos lyhennän hoitoajan 4h:iin / pv, eli 8 h viikossa?
Meillä pv-koti on ihan lähellä, se on ennestään tuttu paikka ajalta jolloin olin töissä.
Kerhoon on 2 km matka (ja bussit ei kulje kunnolla sinne).
On aika tuskaa alkaa sitten viemään tuota uhmaikäistä kerhoon vauvan kanssa (joka ei edes "jaksa" kävellä vielä... eikä mulla ole kun risa seisomalauta, ja uutta ei ole varaa ostaa).Sitten kävelen takaisin, ehdin riisua vauvan, ehkä tunnin tehdä jotain, ja lädhen taas hakemaan sitä uhmista takaisin.
Ihmettelen, että miten se kerho voi kunnalle olla parempi vaihtoehto, sillä nythän ne joutuu perustamaan erikseen niitä kerhopaikkoja ja esim. Espoossa uusimaan puistotiloja, kun avoimet pv-kodit lopetetaan (joissa kerhot ennen oli).
Eli sekin säästö menee puistotilojen uusintaan. (Ihan järjetöntä!)Pv-kodeissa on tilat jne. valmiina, ja jos vaikka muutama osa-aikalapsi voisi jakaa viikon tunnit eli yhden kokopvpaikan, niin luulisi että se on kunnalle edullisempaakin kuin ylläpitää erillisiä kerhoja.
Jo on taas selitys, muuten ihan hyvä kirjoituksesi meni pilalle tuon asian esille ottamisessa.
Helsingissä kaksi kertaa viikossa 2,5h kerrallaan maksaa yhden lukuvuoden aikana 50e. Siis 3-4kk ja 50 e. Päivähoito maksaa kummasti enemmän ellet ole nolla luokassa.
Neljä kertaa viikossa oleva kerho, joka on 3h kerrallaan maksaa 95e lukukausi, joten halvemmaksi sekin tulee.
Voit ostaa vaikka sen seisomalaudan sillä hinnalla mitä säästät tossa hoidossa.
Mun vastustus ei ole toi hoidon aika, onhan se nyt oikeesti ihan sama onko lapsi hoidossa 6 vai 10h, mutta se mikä risoo on että viedään kuitenkin kokoaikaisen lapsen paikka päiväkodista. Tiesitkö sinä sen??
Ne jotka tarvitsevat lapselleen oikeasti hoitopaikan, eivät sitä saa kun näitä virikelapsia on tarhat pullollaan.
Sitten on eriasia taas nämä jotka pitävät pientä kokopäiväisenä hoidossa, vaikka itse kotona, niistä en sano mitään nyt, tässä keskustelussa.
heh heh
Luuletko, että virikehoito -sanaa käyttää vain yksi ihminen tällä palstalla? Ai joo, sehän on toi "vierailija"
Kyllä aika paljon saa olla vaivaa kerhoon viemisestä ettei ilmainen raha kelpaa.
Elo-joulukuu maksais noin 500e päiväkoddissa, kerhossa 50e.
Siinä sitten laske kumpi tulee sulle halvemmaks, vaikka esikoinen ei ruokaa saisikaan muuten kuin kotona....
nyt oli just semmosta av-tyylistä liioittelua :).
Toki mulla olisi todella tarvitessa VARAA ostaa se lauta, mutta koska rahaa ei ole ylimääräistä, niin en enää viitsisi ostaa noin isolle lapselle uutta seisomalautaa, kun toivon että alkaisi kävelemään.
(Ja talvella ne laudat kulkee kuitenkin huonosti jos lunta.)
Mutta olipa halpoja nuo Hki:n kerhot ja pv-hoitopaikat!!! Tuossa jo edellä vastasinkin mitä meillä maksaa.
Eli tosiaan on kiikun kaakun että mulla on varaa pitää lasta hoidossa - mutta pian siis otankin pois kun kuntalisää mulla ei ole varaa menettää.
Toinen syy miksi olen pitänyt lasta hoidossa, on ollut se, että hoitopaikka säilyisi pv-kodissa, eli olisi paremmat mahdollisuudet saada jatkaa samassa pv-kodissa kokopäiväisenä taas tarpeen tullen, kuin jos on otettu kokonaan pois.
Täällä kun siis ei sitä hoitotakuuta ole, eli nyt kun joudun ottamaan lapsen pois niin tuon paikan menetän varmaan :(. Tosi ikävää.
Käsittääkseni lapsi ei vie kenenkään kokopäiväisen paikkaa suoraan, kun ryhmässä on useita puolipv-lapsia ja vähän eri aikoihin. Olen tästä joskus kysynyt.
Kyllä aika paljon saa olla vaivaa kerhoon viemisestä ettei ilmainen raha kelpaa. Elo-joulukuu maksais noin 500e päiväkoddissa, kerhossa 50e. Siinä sitten laske kumpi tulee sulle halvemmaks, vaikka esikoinen ei ruokaa saisikaan muuten kuin kotona....
Siis kirjoitin jo että täällä se kerho 2 x 3h / vk maksaa n. 50 eur KUUSSA!!! Eli jos maksan joku 46 eur kuussa enemmän, on elämämme paljon helpompaa ja lapsi saa aamupalan ja lounaan pv-kotipäivinä (ja vielä välipalankin jos jää vähän pidemmäksi kuin 5h).
Mä olen kyllä laskenut nämä tarkkaan excelillä, että mihin meillä on varaa ja toisaalta mitä arvostan mitenkin paljon.
Esim. tää meidän pv-koti on niin huippupaikka ja lapsi on viihtynyt siellä, että on todella surun paikka kun joudun hänet vuoden vaihteessa viimeistään sieltä sitten poist ottamaan :(.
Etenkin kun kerhopaikoista ei ole tietoa, kun niitäkin lakkautetaan / siirretään täällä Espoossa. (eli ei ainakaan lähemmäksi ole tulossa kerhoa).
kun emme kuulu srk:hon. Srk:hon kuuluvat ovat tietty etusijalla.
Käsitykseni mukaan srk kerhoa ei muutenkaan ole tässä ihan lähellä.
Sinähän voisit viedä lapsen kerhoon, työssä käyvä perhe tarvitsee tuon pk-paikan.
nyt oli just semmosta av-tyylistä liioittelua :). Toki mulla olisi todella tarvitessa VARAA ostaa se lauta, mutta koska rahaa ei ole ylimääräistä, niin en enää viitsisi ostaa noin isolle lapselle uutta seisomalautaa, kun toivon että alkaisi kävelemään. (Ja talvella ne laudat kulkee kuitenkin huonosti jos lunta.) Mutta olipa halpoja nuo Hki:n kerhot ja pv-hoitopaikat!!! Tuossa jo edellä vastasinkin mitä meillä maksaa. Eli tosiaan on kiikun kaakun että mulla on varaa pitää lasta hoidossa - mutta pian siis otankin pois kun kuntalisää mulla ei ole varaa menettää. Toinen syy miksi olen pitänyt lasta hoidossa, on ollut se, että hoitopaikka säilyisi pv-kodissa, eli olisi paremmat mahdollisuudet saada jatkaa samassa pv-kodissa kokopäiväisenä taas tarpeen tullen, kuin jos on otettu kokonaan pois. Täällä kun siis ei sitä hoitotakuuta ole, eli nyt kun joudun ottamaan lapsen pois niin tuon paikan menetän varmaan :(. Tosi ikävää. Käsittääkseni lapsi ei vie kenenkään kokopäiväisen paikkaa suoraan, kun ryhmässä on useita puolipv-lapsia ja vähän eri aikoihin. Olen tästä joskus kysynyt.
2*viikossa 2,5h kerrallaa on 50 e lukukaudessa.
3*viikossa 3h kerrallaan on 70 e lukukaudessa
4* viikossa 3h kerrallaan on 95e lukukaudessa.
Helsingissä näin, että ihan ilmaista touhua verrattuna päiväkoteihin, ja siksi en ymmärrä miksi vanhemmat eivät näitä käytä.
Kerhoja meidän alueelta suljettiin 2 kpl 3-5 vuotiaiden ryhmiä kun ei ollut tulijoita, mutta päiväkodit alueella ovat kantokykynsä ylittäneet jo ajat sitten.
Tuskin espoonkaan seurakunnan kerhot ihan kamalasti maksaa... Jokaisessa kunnassa tietty on omat maksunsa, mutta tässä nyt helsinkiläisille vähän informatiota.
Että jokainen puolipäiväinen vie yhden kokonaisen lapsen paikan. Eli eivät voi ottaa niin että esim. Kalle tulee ma-ke ja Liisa to-pe.
En tiedä miksi, mutta näin meille sanottiin.
Niin ei vie lastaan niihin kerhoihin, ja valitettavasti niitä muita kerhoja on aika vähän...
moninkertainen määrä verrattuna Espooseen. Siellä reilu 10 kerhoa (en tiedä oliko niissäkin jo yksityiset mukana), ja vissiin niitäkin nyt joudutaan supistamaan.
Rekola-Asola akselilla ei ole tietääkseni yhtään kerhoa. Kaikki Koivukylä-Korso alueen kerhot on Korsossa. Helpompi viedä lähipäiväkotiin, kuin monen kilometrin päähän kerhoon. Olen itse töissä, joten asia ei minua koske, mutta tällanen tilanne on mun asuinalueella, ja oli 2 vuotta sitten kun olisin lapselle kerhoa tarvinnut.
rahaa siihen seisomalautaan.
Vai onko päiväkotipaikka ilmainen?
Kerhoon on 2 km matka (ja bussit ei kulje kunnolla sinne). On aika tuskaa alkaa sitten viemään tuota uhmaikäistä kerhoon vauvan kanssa (joka ei edes "jaksa" kävellä vielä... eikä mulla ole kun risa seisomalauta, ja uutta ei ole varaa ostaa).
moninkertainen määrä verrattuna Espooseen. Siellä reilu 10 kerhoa (en tiedä oliko niissäkin jo yksityiset mukana), ja vissiin niitäkin nyt joudutaan supistamaan.
KERHOT
Espoon keskus
Kalajärvi-Niipperi
Juvanpuiston lastentalo
Pisarapolun kerhot 3-5-vuotiaille
Kerhopäivä: ti (1 kerta/viikko) klo 9-12 ja 13-16
Juvanpuistonkuja 3
PL 2535, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8165 6116
Muurala
Huvikummun kerhot
Kerhopäivät: ma, ke, pe klo 9-12,
ma, ke, pe klo 13-16
Lanttikatu 7, PL 2520, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8164 3092
Koulumestarin päiväkoti
Kahden päivän kerhot yli 3-vuotiaille
Kerhopäivät: ti-to ja ke-pe klo 9-11.30
Muuralanpiha 3,
PL 77207, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8168 2563
Suvela
Pienten Lasten taidetalo Laulun Taika ry.
Kerhopäivät: ke, ja pe klo 9-12
- Muskarikerhoja: viulu, piano ja kantele
- Kuvataideryhmä
- Leikkiä, laulua ja hauskaa puuhastelua
- 1h, 2h ja 3h kerhot
- 3-6-vuotiaiden tanssia torstaisin klo 10-12
Reviisorinkatu 3
02770 Espoo
050-341 6381
www.lauluntaika.fi
arja.salo@lauluntaika.fi
Espoonlahti
Kaitaa-Soukka
Kaitaanniityn kerho toimii Kaitaanniityn päiväkodissa.
Kerhopäivät: ma, ti, to klo 10-13
Sammentie 8
PL 26206, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8164 6279
Latokaski-Nöykkiö
Latokasken asukaspuisto
Lehtikaskentie 7
PL 34205, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8168 3358
Suomenoja
Pisan asukaspuisto
Kerhopäivät: ma-pe klo 9-12
Vanha Pisantie 17
PL 28205, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8168 3358
Leppävaara
Etelä-Leppävaara
Säterinmetsän kerho
Impilahdentie 3, 02600 Espoo
Kerhopäivät ti - pe klo9-12
esimies Tarja Pudas
Säterinmetsän päiväkoti
PL 60202, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8165 6059 johtaja
Karakallio
Karamäen kerho toimii Karamäen päiväkodissa.
Kerhopäivät: ti-pe 9-12
Kalasääksenkuja 4
PL 62202, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8163 6200
Leppävaara
Åbergin kerho toimii Åbergin lastentalossa, 3-5 -vuotiaille
Aamupäiväkerho: ma-to klo 8.30-11.30
Iltapäiväkerho: ma-to klo 12.30-15.30
Ajurinkuja 4
PL 65202, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8163 6222
Matinkylä-Olari
Avoin päiväkoti Avokas
2-vuotiaiden kerho pe klo 9-12
Yli 2,5 vuotiaiden kerhot:
ma ja ke aamupäivä klo 9-12
ti ja to aamupäivä klo klo 9-11.30 / iltapäivä klo 12.30-15.30
Matinraitti 5
02230 Espoo
PL 23207
02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh: (09) 816 82312, 046-877 2209
Tapiola
Haukilahti
Avoin päiväkoti Kaislikko
2-3 vuotiaiden kerho ti ja to klo 9-12
yli 3-vuotiaiden kerho ma ja ke klo 9-12
Toppelundintie 11
PL 17204, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8165 7460
Kanta-Tapiola
Avoin päiväkoti Karhunpesä
2-3 vuotiaiden kerho ti ja to klo 9-11.30
3-5-vuotiaiden kerho ma ja ke klo 9-11.30
Kelohongantie 6
PL 12203, 02070 ESPOON KAUPUNKI
Puh. (09) 8164 7656
Asukaspuistot asuinalueilla:
Espoon keskus
Juvanpuiston lastentalon
asukaspuisto
Kylätalo Palttinan asukaspuisto
Suvelan asukaspuisto
Espoonlahti
Kivenlahden asukaspuisto
Latokasken asukaspuisto
Pisan asukaspuisto
Soukan asukaspuisto
Leppävaara
Karakallion asukaspuisto
Leppävaaran asukaspuisto
Perkkaan asukaspuisto
Viherkallion asukaspuisto
Matinkylä-Olari
Matinkylän asukaspuisto
Olarin asukaspuisto
Tapiola
Mankkaan asukaspuisto
Tapiolan asukaspuisto
Avoimet päiväkodit asuinalueilla:
Espoon keskus
Huvikummun avoin päiväkoti
Juvanpuiston lastentalon avoin päiväkoti
Suvelan lastentalon avoin päiväkoti
Suviniityn avon päiväkoti
Espoonlahti
Soukan avoin päiväkoti
Aamuruskon avoin päiväkoti, toimii Kivenlahden asukaspuistossa
Leppävaara
Avoin päiväkoti Åbergin lehto
Kilonpuiston lastentalon avoin päiväkoti
Matinkylä-Olari
Avoin päiväkoti Avokas
Tapiola
Metsolan avoin päiväkoti Karhunpesä
Haukilahden avoin päiväkoti Kaislikko
Puistotädit
Espoossa toimivat yksityiset puistotädit.
Toiminnasta ja maksuista saa lisätietoa soittamalla puistotädille. Kyseessä on ulkotiloissa tapahtuvasta pienten lasten lyhytaikaisesta hoidosta (2-3 h kerrallaan).
Espoon keskuksen alue
Hösmärinniityn leikkipuisto
ke, to, pe 9-11.30
Puistotäti Tiina Jokela / Espoon Minijellonat ry
Puh. 040-838 7837
Järvenperän leikkipuisto
ke, to, pe 9-11.30
Puistotäti Jutta Vaine / Espoon Minijellonat ry
Puh. 040-510 9332
Espoonlahden alue
Laurinlahden leikkipuisto, Ankkuripohjan puisto
Puisto sijaitsee Kourakujan läheisyydessä Espoonlahden keskuksessa.
Puistotäti Seija Poikonen
Puh. (09) 803 9220, 050-544 7432
Martinniityn puisto
Puisto sijaitsee Eestinmalmin alueella
Puistotäti Terhi Ruuhonen
puh. 041-440 7350
Soukan leikkipuisto
Yläkartanon päiväkodin vieressä
Ke, to, pe 9-11.30
Puistotäti Teija Siekkinen / Espoon Minijellonat ry
puh. 044-946 1546
Leppävaaran alue
Etelä-Leppävaaran puistotädit
Puisto sijaitsee Etelä-Leppävaarassa, Huvilinnanaukion leikkipaikalla
(Huvilinnanaukio 1)
Ti ja pe klo 9.30 - 11.15
Puistotäti Larissa Strodel-Paananen
http://www.hoitopaikka.net/puisto
Laaksolahden leikkipuisto
Kuttulammen puistossa
ke, to, pe klo 9-11.30
Puistotäti Katja Huotari / Espoon Minijellonat ry
puh. 041-522 5686
Matinkylä-Olarin alue
Koukkuniemen leikkipuisto
Koukkuniemi, Rantametsä
Puistotäti Henni Sirkiä
ke, to, pe klo 9-11.30
puh. 040-723 3834
Matinkylän leikkipuisto
Matinraitti
Puistotäti Ilona Kaila
Puh. (09) 803 3945
Sammalkallion leikkipuisto
Puisto sijaitsee Sammalkallionpolun ja Ruomelanraitin välissä
Puistotäti Eija Liikanen-Aarnio
Puh. 050-575 2405
Tapiolan alue
Hakalehdon puisto
Puisto sijaitsee Hakarinteen eteläpuolella
ma-pe klo 8.15-11.30
0 - 6 vuotiaille
2 ohjaajaa
Puistotäti Helena Antikainen
Puh. (09) 050-500 4278
Kimmeltien puisto
Menninkäisentie, Tapiolan päiväkodin vieressä
ma-to klo 9.15-12.00
Puistotäti Jenni Rousi
Puh. 040 556 8821
Kirpunpuiston puistotäti, Laajalahti
Kurkijoentie 24
ke-pe klo 9-11
Puistotäti Sanna Tiitta / Espoon Minijellonat ry
Puh. 050-409 8108
Lukupuron puisto
Lukupurontie
ma-pe klo 9-12
Puistotäti Outi Haapanen
Puh. 050-598 6153
Mankkaan puisto
Vanha Mankkaankuja, Mankkaan pk:n läheisyydessä
Puistotäti Merja Järvinen
Puh. 040-744 1214
Pohjois-Tapiolan puisto
Sepontie, Sepon koulun vieressä
ma-pe klo 9-12
Puistotäti Marita Tiirikainen
Puh. 040-510 9264
Toppelundinportin puisto
Toppelundinportti
ma-pe klo 9-12
Puistotäti Tuula Ingman
Puh. 0500-702 450
Laajalahden puisto
kirjaston edessä
ke, to, pe klo 9-11.30
Puistotäti Heida Rantamaa / Espoon Minijellonat ry
Puh 040-838 1212
Tontunmäen leikkipuisto (Pöllöpuisto)
Puistotoiminta alkaa 1.9.2008
Yhteydenotot espoo@minijellonat.fi / Espoon Minijellonat
puolipäiväiset ovat eri päivinä hoidossa.
Toinen esim. ma, ti ja ke ja toinen to ja pe.
Puolipäiväinen ei siis todellakaan vie kokopäiväpaikkaa!
Että jokainen puolipäiväinen vie yhden kokonaisen lapsen paikan. Eli eivät voi ottaa niin että esim. Kalle tulee ma-ke ja Liisa to-pe.
En tiedä miksi, mutta näin meille sanottiin.
Mutta ei siihen loppupäivään voi enää toista lasta ottaa. Siksi vie kokopäiväpaikan.
Ei sillä päivällä ole väliä, maanantaina puoli päivää on ihan yhtä lyhyt kuin perjantainakin.
Se on hyvä jos onnistuu, että ei jää ns tyhjiä paikkoja joillekin päiville, eli juuri Matti ma ja ke, Maija ti, to, pe tyyliin.
puolipäiväiset ovat eri päivinä hoidossa. Toinen esim. ma, ti ja ke ja toinen to ja pe. Puolipäiväinen ei siis todellakaan vie kokopäiväpaikkaa!
Että jokainen puolipäiväinen vie yhden kokonaisen lapsen paikan. Eli eivät voi ottaa niin että esim. Kalle tulee ma-ke ja Liisa to-pe. En tiedä miksi, mutta näin meille sanottiin.
Jo on taas selitys, muuten ihan hyvä kirjoituksesi meni pilalle tuon asian esille ottamisessa.
Helsingissä kaksi kertaa viikossa 2,5h kerrallaan maksaa yhden lukuvuoden aikana 50e. Siis 3-4kk ja 50 e. Päivähoito maksaa kummasti enemmän ellet ole nolla luokassa.
Neljä kertaa viikossa oleva kerho, joka on 3h kerrallaan maksaa 95e lukukausi, joten halvemmaksi sekin tulee.
Voit ostaa vaikka sen seisomalaudan sillä hinnalla mitä säästät tossa hoidossa.
Mun vastustus ei ole toi hoidon aika, onhan se nyt oikeesti ihan sama onko lapsi hoidossa 6 vai 10h, mutta se mikä risoo on että viedään kuitenkin kokoaikaisen lapsen paikka päiväkodista. Tiesitkö sinä sen??
Ne jotka tarvitsevat lapselleen oikeasti hoitopaikan, eivät sitä saa kun näitä virikelapsia on tarhat pullollaan.
Sitten on eriasia taas nämä jotka pitävät pientä kokopäiväisenä hoidossa, vaikka itse kotona, niistä en sano mitään nyt, tässä keskustelussa.