PINO kaikille jotka eivät aio missään tapauksessa erota kirkosta
Minä aloitan. Miksi eroaisin, koska koko perhe saa sieltä jotain ja tuttujakin on sitä kautta aivan valtavasti.
Kommentit (39)
tätä Luther-säätiön jengiä ei saada kuriin.
Ei ole mitään syytä erota. Tunnen muutaman ihmisen, jotka ovat eronneet kirkosta, mutta lapset käyvät SRK:n kerhoissa.
Siis minä ja mieheni. Itse opiskelen kirkollista alaa ja toivottavasti sinne työllistyn vielä jonain päivänä..
olen saanut seurakunnan kautta monia tuttuja itselleni ja lasteni ristiäiset ovat onnistuneet loistavasti seurakunnan tarjoamissa tiloissa, samoin ovat tarjonneet toimintaa lapsilleni ja itselleni. Eikä tarvitse olla mikään friikki, vaikka käyttää seurakunnan palveluja.
En ole vielä eronnut, koska kirkossa ja kirkon lähetysjärjestöissä on kuitenkin vielä paljon hyviä uskovia pappeja ja koska uskon Hilja Aaltosen profetiaan siitä, että viimeinen herätys lähtee liikkeelle isosta kirkosta.
Lähinnä ero voisi tulla ajankohtaiseksi, jos homoliittoja aletaan siunaamaan.
Lapset toki saattavat aikuistuttuaan erota. Emme ole erityisen uskonnollisia, mutta "kannatamme" luterilaista kirkkoa ehdottomasti. Ja jos nyt niin omituisesti kävisi, että jonkinlaista vetoa uskonasioiden suuntaan nykyistä voimakkaammin alkaisi tuntua, enköhän ainakin itse lähtisi etsimään ihan kotiseurakunnasta tai korkeintaan körttiläisyyden suunnalta.
Maksan mielelläni kirkollisveroa, kun tiedän, että raha menee hyvään tarkoitukseen. Mielestäni evankelis-luterilainen kirkko tarjoaa paljon hyviä palveluita (kerhot, diakonipalvelut yms.) ja haluan tukea tällaista toimintaa.
Niin ja toivon, että Jumala on olemassa, vaikka välillä epäilyttää.
Olen saanut kristillisen kasvatuksen ja uskon Jumalaan.
Arvostan kirkon toimintaa; nuorisotyötä, perhetyötä, diakoniatyötä, jumalanpalveluksia, seurakunnan lapsityötä, musiikkitoimintaa, kehitysyhteistyötä ulkomailla ym. Olisin valmis maksamaan vaikka enemmänkin siitä, että kirkon toiminta voisi jatkua. Uskon Jumalaan ja uskon siihen, että me ihmiset voimme tehdä paljon toistemme hyväksi.
että jos välttyisit kirkolliveron maksamiselta, niin et olisi niin varma käyttäisitkö itse säätyneitä rahoja hyvään tarkoitukseen.
Kuulostaa omituiselta, tai suoremmin sanottuna vastuuntunnottomalta käytökseltä.
Maksan mielelläni kirkollisveroa, kun tiedän, että raha menee hyvään tarkoitukseen. Mielestäni evankelis-luterilainen kirkko tarjoaa paljon hyviä palveluita (kerhot, diakonipalvelut yms.) ja haluan tukea tällaista toimintaa.
Tai no luultavasti sitten jos kirkko alkaa vihkiä homoja ja lesboja.
sanokaa suoraan vaan.
Tai no luultavasti sitten jos kirkko alkaa vihkiä homoja ja lesboja.
hyvyyden tai inhimillisyyden kanssa. Toimisipa uskovaiset niin kuin saarnaavat. Juuri tämä erilaisuuden halveksunta on käsittämätöntä. Täytyy olla samanlainen kuin muut jotta tulee hyväksytyksi. Sopii ihmisille jotka eivät halua ajatella itse tai kantaa vastuuta teoistaan. Jumala pelastaa kyllä ja jumala armahtaa kyllä.
hyvyyden tai inhimillisyyden kanssa. Toimisipa uskovaiset niin kuin saarnaavat. Juuri tämä erilaisuuden halveksunta on käsittämätöntä. Täytyy olla samanlainen kuin muut jotta tulee hyväksytyksi. Sopii ihmisille jotka eivät halua ajatella itse tai kantaa vastuuta teoistaan. Jumala pelastaa kyllä ja jumala armahtaa kyllä.
Valitettavasti luterilainen kirkko on kovin maallistunut ja jos meno jatkuu, saatan vaihtaa vaikka Nokia Missioon. Mieskään ei eroa. Eikä lähisuku:)
Itse ajattelen ihan samalla tavalla. Kuinka moni näistä kirkosta eronneista laittaa säästyneitä rahojaan hyväntekeväisyyteen? Itse elän niin pienillä kuukausituloilla, että jonkin summan erottaminen siitä varta vasten hyvään tarkoitukseen tuntuisi tosi hankalalta, nyt se menee ikään kuin automaattisesti.
että jos välttyisit kirkolliveron maksamiselta, niin et olisi niin varma käyttäisitkö itse säätyneitä rahoja hyvään tarkoitukseen.
Kuulostaa omituiselta, tai suoremmin sanottuna vastuuntunnottomalta käytökseltä.
Siis minä ja mieheni. Lasten puolesta en osaa sanoa mitään eli he tekevät päätöksensä sitten aikanaan.