Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vellin aloitus

Vierailija
15.09.2009 |

meinasin aloittaa antamaan velliä siis.Olisiko vinkkejä mikä velli olisi parasta ja mikä sopii useimmille? Mites,annetaanko ensin pieniä määriä maidon sekaan laitettuna vai pelkkää velliä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(peruna, porkkana, maissi jne.). Lisäksi sai korviketta. Ei koskaan velliä, puuron aloitin suositusten mukaan, bamixilla laitoin hiutaleet jauhoksi.

Vierailija
2/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivisinkin kiukkuinen ja haluaa ruokaa yhtä usein kuin yöllä eikä juuri syötyäänkään ole tyytyväinen :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mitään vellejä tarvitse antaa! puuroa suoraan!

esikoiselle kokeilin velliä, kun joku mamma suositteli että nukkuisi paremmin, no ei todellakaan ollut mitään vaikutusta! hei haloo, se vellihän on vain maustettu maitoa! (siis ne kaupan vellit)

Vierailija
4/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se muutakin kuin maustetta. Niissä on kauraa, vehnää ,riisiä, porkkanaa, maitoa jne...

Mitä puurossa on? Kauraa vettä tai maitoa...

Puuro muuttu vatsassa velliksi? Tiesikö sitä?

Vierailija
5/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että miksi näillä keskustelu foorumeilla aina menee nämä keskustelut siihen että toisia mollataan ja kyseenalaistetaan toisten kasvatus asioita..? Jos halutaan kysyä vellin aloituksesta niin voi kertoa ihan asiallisesti,jos kokemusta on ja jättää omat erimielisyydet väliin. Ei kait sitä kohta kukaan viitti kysyä mitään foorumeilta, kun käytös täällä niin uskomatonta.. :(

Vierailija
6/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alotettiin velli neljän kuukauden iässä,vadelmavellillä.Annetaan sitä illalla maidon joukossa.Meillä ei puuro vienyt nälkää,toi velli kylläkin.

Nyt olen koittanut vauvalle uudestaan sitä puuroa mutta siitä tuli vatsavaivoja.

Vierailija
7/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloitin riisivellillä.

Vierailija
8/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla antaa? ajattelin jos antaisin aina illalla ennen nukkumaan menoa kun lapsi heräilee useita kertoa yössä jospa tuolla vellillä tulisi muutos siihen, ap

Vierailija
9/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ymmärtänyt vellien ideaa...

Vierailija
10/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla antaa? ajattelin jos antaisin aina illalla ennen nukkumaan menoa kun lapsi heräilee useita kertoa yössä jospa tuolla vellillä tulisi muutos siihen, ap

Ekana iltana taisin antaa 20ml velliä sotkettuna 20ml maitoa. Toisena sitten hieman enemmän velliä, ja aika nopeasti annoin kyllä ihan pelkkää velliä, kun ei tullut mitään ongelmia.

2

Vierailija
11/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro pitää nälän paljon paremmin pois.

Vierailija
12/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nim. kolme lasta ruokkinut, enkä koskaan ole antanut kenellekkään velliä.

Vierailija
13/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä siinä iässä minä aloitin vellin.

2

Vierailija
14/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamaito on riittävää ravintoa 6kk saakka.

Sillä siinä iässä minä aloitin vellin.

2

Vierailija
15/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja velleissä on vähän sitä viljaa korvikkeen seassa. Eli mun mielestä silloin vellien aloitusikä on 5kk ja sen ikäiselle voi jo ne puurotkin aloittaa. Eli velli on maailman turhin juttu. Mutta jos sun pitää sitä vähän antaa niin siitä vaan, annat ensin vaikka 10 ml ja katsot onko sillä huonoja vaikutuksia. Maitoon tuskin kannattaa sekoittaa, sillä sehän on jo niin liirua silläänkin.

Vierailija
16/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

velliä pari kertaa ennen sitä.

Vierailija
17/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku kaikilta ei sitä niin ihanaa mahtavaa rintamaitoa tule riittävästi!onko imetys inotilioiden tultava pilaamaan tämä ketju jossa kysytään neuvoa vellin aloittamiseen? voiko puuroa antaa mistä iästä alkaen?

Vierailija
18/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamaito on riittävää ravintoa 6kk saakka.

Sillä siinä iässä minä aloitin vellin. 2

Se taitaa riippua siitä paljonko sitä tulee... Minä annoin 5kk iässä jo puolet tuttelia kun ei sitä maitoa vaan tullut tarpeeksi vaikka kuinka koitti syödä. Tuota vararavintoakaan kun ei minulla ihan hirveästi ollut. Ja ei sitä vaan kaikilla niin paljon tule. 4kk asti oli täysimetyksellä, mutta sitten alkoi maidontulo heikentyä minulla ja kun vauva muutenkin oli alakäyrillä niin kyllä minä mielummin annan lapselle tuttelia ja velliä kun pidän sitä nälässä!

2

Vierailija
19/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellit on helppo tapa opettaa vauvalle viljoja. Aloita turvallisella riisivellillä ja siitä sitten kauravelliin. Velleissä on pienelle vauvalle riittävästi kuitua ja imettävänä ruokana helppo syöttää.

Kun on aika totutella lusikkaan voi vellin jättää pois ja siiryä puuroihin.

Vierailija
20/32 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kuinka paljon erilaisia?Millaista puuroa kannattaa siis antaa ensimmäiseksi?ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi