Ihminen joka soittaa kerta toisensa jälkeen tuntemattomasta numerosta, mutta ei osaa laittaa tekstiviestiä
Inhoan näitä. Puhelin soi mutta minä en vastaa ellei ole tuttu numero. Mutta tämä vaan yrittää kerta toisensa jälkeen. Lopulta paljastuu että oli sukulainen, joka oli vaihtanut numeroa, mutta ei sen vertaa järki sano että laittaisi viestin että minä täällä, numeroni on vaihtunut.. Ehei, soittaa vaan härkäpäisesti ja minä en vastaa jos en tunne.
Kommentit (27)
Oletko syntynyt ennen kännykkäaikaa? Minun lapsuudessani 1980-luvulla meidät lapsetkin opetettiin vastaamaan reippaasti puhelimeen, vaikka ei ollut mitään keinoa tietää etukäteen, kuka soittaja on. Hyvin selvittiin ja yhä osaan vastata myös tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin. Mitään pahaa ei ole koskaan tapahtunut, mutta monta tärkeää asiaa olisi mennyt ohi ellen olisi vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulle voisi tapahtua, jos vastaisit?
Suurin osa itselleni tulevista puheluista on huijareita ja puhelinmyyjiä. Jos on asiaa, laittaa viestin.
/eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa itselleni tulevista puheluista on huijareita ja puhelinmyyjiä. Jos on asiaa, laittaa viestin.
/eri
Melkoinen selvänäkijä olet, mistäs tiedät mitä ne puhelut oli kun et vastannut?
En halua vastata, koska en pidä yllätyksistä. Haluan tietää kuka soittaa ja sillä selvä. Tähän minulla on täysi oikeus. Jos tekstiviestin laittaa että täällä se ja se, niin sitten asia on kunnossa. Mutta mihinkään yllärinumeroihin en ala vastailemaan. Turha rullata siihen puhelimeen vimmalla, en vastaa. Itsekin laitan mieluummin viestin jos on otettava yhteyttä johonkin vieraaseen, enkä ala suin päin soittelemaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/eri
Olen eri, mutta minulla puhelin ilmoittaa spämmipuheluista ja google yleensä varmistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/eri
Sen numeron voi Googlettaa jälkikäteen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/eri
Siitä, että tarkastan numeron yleensä myöhemmin..? Mikäli numeroa ei löydy num. palvelusta, on todennäköistä että kyseessä on microsoft-huijari tai vastaava. Nämä tulevat myös aalloissa, eivät silloin tällöin yksitellen. Ja toki huijarin erottaa monesti ihan siitäkin, että soittavat ulkomaisesta numerosta.
En edes tiennyt että tapana on joku häläri-soitto, missä puhelin annetaan hälyyttää juuri sen verran että se puhelu tulee luuriin ja hälyyttää ja sit poikkastaan!? Tarkoituksena saada toinen soittamaan takaisin!? Jumankauta!
Olin töissä ja työpuhelimeen joku tolvana veivaa monta päivää näitä pikku-pirahduksia. Ei viestiä, ei vastaajaan sanaakaan, ei soittopyyntöä meilillä, ei keskuksen kautta. Sinne jäi odottelemaan.
Kuulin samalla työpaikalla pihiltä työkaverilta, että heillä vaimo soittaa hälärin työpuhelimeem ja sitten ukko palaa asiaan firman laskuun. Esim myös silloin kun lapsi on sairastunut tsi jotain muuta akuttia on tapahtunut.
Voi olla kyse hätätilanteesta, jos tuntemattomasta numerosta yritetään soittaa monta kertaa lyhyen ajan sisällä. Tiedän näin tapahtuneen elvytystilanteessa, kun olisi tarvittu lähiomaiselta tietoa elvytettävän perussairauksista, lääkityksestä sekä lääkeallergioista.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kyse hätätilanteesta, jos tuntemattomasta numerosta yritetään soittaa monta kertaa lyhyen ajan sisällä. Tiedän näin tapahtuneen elvytystilanteessa, kun olisi tarvittu lähiomaiselta tietoa elvytettävän perussairauksista, lääkityksestä sekä lääkeallergioista.
No nopeammin ne laittaa elvytettävän tiedot koneelle ja katsoo sieltä. Ei voi pelastushenkilökunta laittaa vastuuta mummon veljen kaimalle, että ei elvytyksestä tuu mitään, jos ei vastaa puhelimeen kun sattuu olemaan saunassa justiinsa.
Vierailija kirjoitti:
En halua vastata, koska en pidä yllätyksistä. Haluan tietää kuka soittaa ja sillä selvä. Tähän minulla on täysi oikeus. Jos tekstiviestin laittaa että täällä se ja se, niin sitten asia on kunnossa. Mutta mihinkään yllärinumeroihin en ala vastailemaan. Turha rullata siihen puhelimeen vimmalla, en vastaa. Itsekin laitan mieluummin viestin jos on otettava yhteyttä johonkin vieraaseen, enkä ala suin päin soittelemaan.
ap
En pidä yllätyksistä 😂
Kaikkea te hönöt itsellenne uskottelette!
Elämässäsi taitaa tapahtua perin vähän, jos yksi puhelu saa sinut noin tolaltasi.
Vaikka soittaja olisikin puhelinmyyjä tai Microsoft-huijari, kuinka vaikeaa on sanoa ei kiitos ja katkaista puhelu? Lyökö pulssi liian lujaa koko loppupäivän? Alkaako pelottaa, että nyt kyllä tapahtuu jotakin hurjaa?
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt että tapana on joku häläri-soitto, missä puhelin annetaan hälyyttää juuri sen verran että se puhelu tulee luuriin ja hälyyttää ja sit poikkastaan!? Tarkoituksena saada toinen soittamaan takaisin!? Jumankauta!
Olin töissä ja työpuhelimeen joku tolvana veivaa monta päivää näitä pikku-pirahduksia. Ei viestiä, ei vastaajaan sanaakaan, ei soittopyyntöä meilillä, ei keskuksen kautta. Sinne jäi odottelemaan.
Kuulin samalla työpaikalla pihiltä työkaverilta, että heillä vaimo soittaa hälärin työpuhelimeem ja sitten ukko palaa asiaan firman laskuun. Esim myös silloin kun lapsi on sairastunut tsi jotain muuta akuttia on tapahtunut.
Ehkä puhut jostain vanhojen aikojen tavoista? Kaikilla tuntemillani ihmisillä on liittymä, jossa saa soittaa kuukauden aikana niin moneen kotimaiseen numeroon kuin ehtii, ja hinta on aina sama. Tuo häläri voi olla kotona olevan tapa ilmoittaa työssä olevalle, että heti kun töiltäsi ehdit, soita minulle. Eihän hän voi tietää, jos toisella on kiireinen työtehtävä meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nopeammin ne laittaa elvytettävän tiedot koneelle ja katsoo sieltä. Ei voi pelastushenkilökunta laittaa vastuuta mummon veljen kaimalle, että ei elvytyksestä tuu mitään, jos ei vastaa puhelimeen kun sattuu olemaan saunassa justiinsa.
Kävikö edes mielessä, että elvytettävä on usein tajuton, joten hän ei voi vastata ensipelastajien kysymyksiin, ja elvytettävällä ei välttämättä edes ole henkilöllisyystodistusta mukanaan, mahdollisesti vain puhelin, josta löytyviin yhteystietoihin yritetään soittaa elvytyksen aikana tietojen saamiseksi?
Minä vastaan jos puhelin soi -problem solved. Ei VOI olla noi vaikeaa.
Kun on telemarkkinointikielto ja osoitteen luovutuskiellot maistraatissa kunnossa niin hyvin harvoin tulee asiattomia puheluita.
Niin, avaan myös oven jos ovikello soi.
Minä en vastaa edes tuttujen soittoihin, vaan ainoastaan viesteihin.
Olen minimoinut stressin sillä, että koska töissä puhun koko ajan, vapaalla ollessa puhun vain nokakkain, enkä puhelimessa ollenkaan.
Tuntemattomiin vastaan vain jos on soittoaika lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan jos puhelin soi -problem solved. Ei VOI olla noi vaikeaa.
Kun on telemarkkinointikielto ja osoitteen luovutuskiellot maistraatissa kunnossa niin hyvin harvoin tulee asiattomia puheluita.
Niin, avaan myös oven jos ovikello soi.
No sun puhelin varmaan ei kovin usein sitten soikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastaa edes tuttujen soittoihin, vaan ainoastaan viesteihin.
Olen minimoinut stressin sillä, että koska töissä puhun koko ajan, vapaalla ollessa puhun vain nokakkain, enkä puhelimessa ollenkaan.
Tuntemattomiin vastaan vain jos on soittoaika lääkärille.
Mikä nykyihmisiä vaivaa, jos puhelimessa puhuminenkin aiheuttaa stressiä?
Mikset voi vastata?