¤¤¤¤ TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ¤¤¤¤
Kommentit (189)
hei kaikki toukat!!
plussatesti tehty jo pari viikkoa sitten ja LA 8.5. toinen tulossa. Ensimmäinen poika 01/07 ja ihanaa olisi saada kevätvauva.
Olen täällä jo alusta saakka taustaillut ja lukenut teidän torinoita, mutta varovaisesti uskaltaudun mukaan.
Mulla tää 5 raskaus, kun ennen synnytystä tuulimuna ja 10/08 ja 03/09 keskenmeno. Varhaisultraan en jaksaisi taas mennä, kun edellinenkin meni kesken ja olin jo niin varma, että raskaus onnistuu.
Jospa sitten np-ultraan jo 10+ viikolla.
Ihanaa kun meitä on aikas hyvänkokoinen porukka! Onnea vielä hurjasti kaikille :))
Synnäri olisi sitten taas Jorvi.
Oireet ovat olleet selkeät ja vahvat, joten toivon et tämä hyvä merkki :) rinnat älyttömän kipeät ja väsymys kova...mutta ihanaa näin.
Turistellaan lisää, nyt täytyy mennä poikien kanssa aamupalalle.
Mykis 6+0
Tervetuloa mukaan Mykerinos! Lisäilinkin sut jo listaan. Saakos udella, missä vaiheessa olit viimeksi varhaisultrassa ja löytyikö silloin syke ja meni myöhemmin kesken vai miten kävi?
Munkin tekis kauheesti mieli mennä varh.ultraan, mutta taidan yrittää jaksaa odotella nt-ultraan ja varata sen just tuonne rv kympille. On tää vaan niin tuskaa tää epätietoisuus ja odottelu..
Lumine 4+6 (jee, huomenna sentään päästään vitosluvulle..)
Siitä edellisestä en ehtinyt ultraan, meni kesken jo 7 viikolla. Mut sitten tosta 03/09 olin jotain rv 6+4. Kaikki oli hyvin ja syke näkyi. Rv 9 aloin epäillä, ettei kaikki kohillaan ja alkoi rusehtava vuoto, joka yltyi parin päivän tiputtelun jälkeen veriseksi vuodoksi vkolla 10. Pääsin ultraan ja sykettä ei enää ollut ja olin aika paljon siihen mennessä vuotanut. Pillerityhjennys auttoi sitten tyhjennykseen.
Aika harvinaista, että sykkeen löytymisen jälkeen menee kesken, mutta toki mahdollista....odotan nyt mieluummin sinne varmemmille viikoille, jos vaikka vko 10 pääsee np-ultraan =)
pidetään meille kaikille peukkuja, että toukat jaksavat pysyä matkassa!!
mykis
Varovainen hiippaileminen O-puolelle: kolmas toiveissa ja aluillaan, rv 4+6, edelliset 5 ja 7 vuotiaat ja vauvatoiveet oli jo haudattu jonnekkin tosi syvälle kunnes sitten yllättäen kevään korvalla alettiinkin tosissaan toivoa pientä..
Ihant raskaus oireet tuli jo viikko ennen testaus päivää ja siis viikkoa ennen tätin lakselmoitua tuloa ja varsin selkeän plussan testi sitten näyttikin, nyt uskaltaa jo tunnustaa että pissattaa, janottaa, etoo ja väsyttää, kikit on kyllä kipiämmät kuin ikunansa, mutta antaapa niitten olla. Kovasti pelottaa, kaksi murua ilman ongelmia loppuun asti saaneet masussa asua, et voiko kolmaskin, mutta olkoon se korkiammassa kädessä.
mietin tuota alkuraskauden ultraa, millä viikoilla ootte käyneet ja tekeekö sen ihan naistentautien ell yksityisellä puolella, siis sama täti joka on ultrannu kierukan asennot ja munasarjat yms..
Sitte pukkas jo hiki jotta pitääkö nyt jo varata aikaa neuvolaan, nuosta edellisistä on käyty joskus 10 vkolla vasta eka kerran neuvolan tätiä kattomas ja np on ollu sitte joku 12-14.. onko nuo muuttunu oleellisesti vai oonko hassu jos soittelen jo terkkarille? No olipas tämä ihan hankalaa ja olo on ku ensi synnyttäjällä (hihi)
GibboGabbo la 17.5.2010
Eli Mykerinos ja Gibbotar, kiva kun porukka kasvaa :) Ja Mykerinokselle jaksamista, varmasti noiden keskenmenojen jälkeen pelottaa... Ja kaikkia muitakin (minä mukaan lukien) jännittää, pidetään peukkuja siis :)
Gibbotar, np-ultra tehdään nykyään muistaakseni 10+-viikolla (siihen kuuluvien seerumiseulojen takia siis, niihinhän ei ole pakko osallistua ja sillon kai ei ole niin kiire?), joten sitä ennen pitäis olla yhteydessä neuvolaan. Riippuu kai paikasta, että pitääkö käydä neuvolassa tuota ennen saamassa lähete vai voiko itse soittaa ja varata ultran. Mä varasin neuvola-ajan samalla kun esikoisen neuvolaa varasin (ajattelin, etten jaksa monta kertaa soitella sinne) ja 7+-viikolla tuli aika.
Alkuraskauden ultrasta en tiiä, kun ei oltu viimeksi eikä varmaan olla menossa nytkään... Ajateltiin, että se on kuitenkin iso menoerä, kun mun tulot on sitä kotihoidontukea vaan. Np:tä odotellessa siis...
Taidanpas alkaa tässä syömään, esikoinen on päiväunilla ja näin viikonloppuna saa viettää sitten aikaa ihan miehen kanssa kaksin :)
Korka 5+1
Mukavaa, että meitä tulee lisää! Ja kiitos esittelylistan laatijalle, mulla on tuo ultra tiistaina ja eiköhän se la sitten tarkennu, saat sitten päivitellä listankin. Niin tietysti jos kaikki on kunnossa... Mullakin yksi keskenmeno takana ja tiedän hyvin, että mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Oireita kyllä piisaa, kaamea kuvotus koko ajan, mutta onneksi tiedän, että se ei jatku enää montaa viikkoa. Silloin kun sain keskenmenon, mulla oli tosi vähän oireita, ihan erilainen raskaus kun nyt nämä kolme muuta. Ja flunssa on taas, mulla on ollut kaikissa raskauksissa just näillä viikoilla ihan hillitön flunssa. :(
Gibbotar taisi kysellä varhaisultrasta, mä menen käymään ihan yksityisellä, koska en jaksa stressata np-ultraan asti masuasukin tilaa. Np-ultra on sitten viikoilla 11+0-12+6 täällä meilläpäin, juuri tarkastin ohjeista.
Mukavia syyspäiviä kaikille!
Tulipas se plussa sitten lopulta vaikka täti oli myöhässä ja ei se plussa tahtonut millään tulla.
Raskausoireet on aika vähissä, mahaa juilii jonkin verran ja rinnat on arat.
Ekaa odottelen ja asun Skotlannissa. En oikein tiedä miten tämä "neuvola" toiminta täällä kulkee. Soitan huomenna täkäläiseen lääkärikeskukseen ja kysyn.
terv. Pomena rv 5, la 16.05.10
Kiitos vielä Luminelle pinon avaamisesta!
Onnea uusille tulokkaille! Gibbotar ja Pomena oli ainakin kuumeilijoissa mukana! mahtavaa että täällä nyt ollaan.
Mä olen aina käynyt varhaisultrassa yksityisellä, kunta ei taida maksaa. En tiedä, jos nyt pääsisi noiden keskenmenojen takia kunnan kustantamana?
Yritän malttaa sinne kybäviikolle, vaikka ressaavaa tulee olemaan!
mykis rv 6+1
Ilmoittaudun mukaan toukokuun toukkapinoon. La tällä hetkellä vielä 5.5. Toista odotan.
Onnellista odotusta kaikille!
Tervetuloa jälleen uudet; Gibbotar, Pomena ja Pansu. Lisäilin taasen ahkerana typykkänä tietonne esittelylistaan ;o)
Pitää vieläkin kysellä Mykikseltä lisää tuosta keskenmenosta, että mistä arvelit ettei kaikki ole kunnossa, kuten tuossa aiemmin sanoit? Siis tuliko tuo fiilis jo ennen rusehtavaa vuotoa? Olen nyt tainnut saada oikein kunnon pelon peffauksiin ja tarkkailen itseäni ja oireitani (tai niiden puutteita erityisesti) ihan ylettömästi.. Puuh, tätä jännitystä.
Tseppejä kaikille,
Lumine 5+0
Nyt ei sitten kehitellä siellä mitään keskenmeno-oireita :)
muistaakseni mulla alkoi hiukan ennen rusehtavaa vuotoa särkeä menkkamaisesti ja kun särky ei lakannut,eli oli yhtäjaksoista, niin alkoi huoli.
Kyllä nytkin ajoittain voi särkeä menkkamaisesti, mutta menee ohi...eikös sitä särkyä tule esim. kohdun kasvusta? Rusehtavaa vuotoakin voi tulla useasti ja ei merkitse mitään vakavaa, mutta mä vaan jotenkin tiesin, ettei kaikki ollut kohillaan. Oireet eivät ihan heti hävinneet, mutta aika pian hiipuivat....siinä parin vuotopäivän jälkeen.
Uskotaan nyt vain siihen, että nämä toukat ovat niitä sitkeimpiä...ja jos kesken menee, niin ehkä parempi niin, siihen on varmasti joku hyvä syy esim. sikiön kehityksen suhteen.
mykis
Kiitos Mykis sanoistasi ja kokemustesi jakamisesta. Yritän täällä hillitä kiivaana laukkaavaa mieltäni..
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille toukkalaisille,
Lumine
mulla on kauhea väsy ja pahoinvointia 24/7... hankin jo semmoset pahoinvointirannekkeet ja alkuun auttoivat loistavasti, nyt en tiedä, kun taas on niin vaikea syödä... kaikki hajut tökkii tosi pahasti, plääh! valivali. mulla ei ollut esikoisesta juuri mitään oireita, pientä kuvotusta korkeintaan, joten tää on ihan uutta. pitäis varmaan kokeilla jotain b-vitamiinivalmistetta, josko siitä olisi apua.
tämä aluillaan oleva raskaus on kolmas laatuaan. eka yritys meni kesken rv 8-9, vaikka huomattiin vasta rv 12 np-ultrassa. mitään merkkejä keskenmenosta ei ollut, kun ei ollut kipuja eikä vuotoa ja joitakin oireitakin vielä löytyi. no, esikoistyttö syntyi kuitenkin 04/08 (olikohan se km 11/06).
toivotaan totisesti, että toukat ovat sitkeää tekoa ja pysyvät matkassa. :) nyt yritän kerätä itseni ja lähteä tytön kanssa raittiiseen ilmaan ja kauppaan (ja apteekiin;). mukavaa maanantaita kaikille!
iisa 6+3
Ja tässä uusi toukka toukokuun listaan. Laskuri näyttää 19.5. ja ensimmäistä tässä odotellaan. Jännittää aivan hirvittävästi. Aiempaa kokemusta ei ole millään tavalla joten toivottavasti kaikki menee hyvin.
Tervetuloa Pomena, Pansu ja Elmer!
Ja Lumine, tiedän niin hyvin, miltä susta tuntuu... Mä oon kans onnistunut nyt kehittään jonkun kauhean stressin. Tarkkailen kaikkia mahdollisia oireita ja niiden puutetta (esim. pitääkö käydä nyt harvemmin vessassa kuin kaksi päivää sitten ja miten en nukahtanutkaan sohvalle illalla). Ehkä sitä varhaista ultraa pitää harkita, jos ei pysy muuten koossa...
Toivottavasti kaikki toukat pysyisivät kyydissä tosiaan!
Ja iisalle jaksamista sinne pahoinvoinnin keskelle... Huoh!
Korka 5+2
Ja tervetuloa kaikille uusille ja plussaonnitteluja! :) Tarrasukkia ja vauvaliimaa pikkuisille. Kiitos Luminelle listan tekemisestä :)
Mullakin on huomenna jännä päivä. Tilasin myöskin yksityiselle ajan varmistaakseni että siellä oikeasti vauva on (mullahan oli tuulimuna syksyllä). Huomenna jos syke näkyy niin voi pikkuisen luottavaisemmin mielin odotella np-ultraa, joka ainakin täällä pohjanmaalla on yleensä 12+6 viikolla. Tosin sehän on menkkojen mukaan sillä viikolla eli mäkin oon todellisuudessa silloin varman 11+ jotain vasta.
Meillä näkyy tämä odotus menevän Helmiäisen kanssa ihan käsikädessä kun ultratkin sattui samalle päivälle, aiemmin jo totesin saman tilanteen la:n ja pitkän kierron suhteen :)
Tuo on kyllä hullua että ei osaa nauttia siitäkään että ei ole karmeeta aamupahointia tai muuta, vaan sitäkin pitää sitten ruveta stressaamaan ja miettimään että onkohan vauva siellä elossa vai ei. Mulla on aika lievästi oireita ollut, mutta välillä tulee onneksi muistutuksia että kyllä tässä raskaana taidetaan olla. Tissikipu on ehkä suurin oire, jota ei kyllä esikoisen aikana ollut läheskään näin paljon.
Mukavia syyspäiviä kaikille ja toivotaan että kaikkien toukat jaksavat masuissa pysyä. Onneksi näillä päivillä on tapana vaan kulua ja aika nopeestikin.. kohta me jo tuskaillaan että syntyisivät jo ;D
Tulen varmaan keskiviikkona kertomaan ultrakuulumiset.
T. Juli rv6+5 (virallisesti 7+5)
Lumine ja Korka, jos oikein huolettaa, niin käykää ihmeessä varhaisultrassa! Parempi vaikuttaa neuvolassa höperöltä ja ylihuolehtivalta kuin jännittää ja pelätä koko ajan. :) Itse kävin esikoisesta rv 8+1, kun olin aivan varma keskenmenosta... Ja kaikki olikin sitten hienosti. :) Ja kiitos Korka kannustuksesta! B-vitamiini tuntuis vähän helpottavan pahoinvointia. :)
Hei!
Täällä tulis uusi mukaan, jos vielä mahtuu! Olen kahden pojan (2v ja 3v) äiti ja kolmatta ehdittiin toivoa jo pitkä tovi.. Kesällä oli yksi varhaisraskauden keskenmeno. Sen jälkeen kierto pikkuhiljaa asettui 24 päivän rytmiin ja tänään tein testin ja se oli plussa! Ihan hämmentävän ihanaa! Eli tosi alussa vielä ja pelottaa ja jännittää, mutta vahva plussa jotenkin helpottaa oloa. Kesällä sain nimenomaan vain haamun ja siitä tuli sitten se keskenmeno.. Laskurin mukaan la. olis 21.5. eli nyt olis 4+3 kierron mukaan, kuukautisista nyt vasta 3+6. No, tämä varmaan tarkentuu, jos kaikki sujuu hyvin. Oireita on vaikka kuinka ja ollut jo useamman viikon: janottaa, pissattaa, maha sekaisin, turvottaa (näytän kuin olisin n. rv 15, yritä siinä sitten pitää edes hetken salaisuutta..), yököttää välillä ym. ym. Mutta oireet ovat tällä hetkellä erittäin tervetulleita!
Onnea matkaan kaikille ja toivotaan, että kaikkien pikkuiset pysyvät matkassa!
Heippa!
Tänään sain tilattua ekan neuvolan ja ajaksi sain 1.10. Sitä ennen olen myös menossa varhaisraskauden ultraan. Oireet ovat olleet huomattavasti vähäisempiä, kuin esikoista odottaessani. Rinnat ovat arat ja siinä ne oireet sitten oikeastaan ovat. Huolestuttaa tämä kirkas vuoto, jota on tänään tullut. Hiukan myös menkkakipuja muistuttavaa. Ei kuitenkaan mitään vihlovaa tai kovaa kipua. Onko kellään muulla tullut tällaista vuotoa? Huolestuttaa tämä, mutta pakko se on ajatella niin, ettei itse asialle kamalasti mitään voi. Toivoa vaan parasta. Varhaisraskauden ultra viikon päästä...
Voi, kun toukka pysyis nyt kyydissä...
Voimia kaikille!
Pansu (tänään 6+6)
Avasin sitten lupausteni mukaan uuden pinon meille toukokuisille. Ja tuo toukka-nimihän sai kannatusta, joten sillä mennään. Ihan kaikilta en löytänyt joko lainkaan tai tarkkaa tietoa lasketusta ajasta, joten heidän kohdallaan toistaiseksi kysymysmerkki.. Mutta päivitellään sitten tuonnempana.
Jatkossa voidaan laittaa kuukausipinoja tai vaikka viikkopinoja, jos oikein ahkeria kirjoittajia ollaan ;o)
Kuten Minttiinakin mainitsi aikas paljon suurperheellisiä sattuu löytymään tästä porukasta. Ja peräti neljä viitosen odottajaa (joihin siis itsekin lukeudun).
Mukavaa viikonvaihdetta!
Lumine