Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset,

Vierailija
11.09.2009 |

miten "pyhästi" elätte? voiko olla, ettei mun uskonelämä etene sen takia, kun esim katson bb:tä ja kuuntelen "maallista" musiikkia? ja ihan tosissani kysyn.. terv "aloittelija" :D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katekismusta. Sekä esim Raamatun selityskirjoja. Näiden pohjalta tee omat ratkaisusi. Ennen kaikkea kuuntele tarkasti omaatuntoasi. Jos sinulta jonkin tv-ohjelman tai musiikin aikana tuntuu pahalta ja ahdistavalta kyseinen ohjelma ei ole sinulle hyväksi. Itse jätän mm salkkarit ja BB katsomatta, koska koen ettei ohjelma ole minulle hyväksi.

Ennen kaikkea rukoile Jumalalta johdatusta elämääsi!

Vierailija
2/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskoo jumalaan ja jeesukseen tai mihin nyt sitten ikinä, ei tarkoita sitä etteikö omia aivojaan saisi käyttää. T. uskovainen ihan tavallinen aivojaan käyttävä ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katekismusta. Sekä esim Raamatun selityskirjoja. Näiden pohjalta tee omat ratkaisusi. Ennen kaikkea kuuntele tarkasti omaatuntoasi. Jos sinulta jonkin tv-ohjelman tai musiikin aikana tuntuu pahalta ja ahdistavalta kyseinen ohjelma ei ole sinulle hyväksi. Itse jätän mm salkkarit ja BB katsomatta, koska koen ettei ohjelma ole minulle hyväksi. Ennen kaikkea rukoile Jumalalta johdatusta elämääsi!

mielestäni "helpompaa" luettavaa kuin raamattu. sopivaa seurakuntaa vielä itselleni etsin..

uteliaisuus pistää esim kattoo tollasia ohjelmia, ja lukee juorulehtiä, mut mietin "taannuttaako" se mua.. vsi onko vaan harmitonta.. siis uskon kannalta. ap

Vierailija
4/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskoo jumalaan ja jeesukseen tai mihin nyt sitten ikinä, ei tarkoita sitä etteikö omia aivojaan saisi käyttää. T. uskovainen ihan tavallinen aivojaan käyttävä ihminen

Vierailija
5/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten "pyhästi" elätte? voiko olla, ettei mun uskonelämä etene sen takia, kun esim katson bb:tä ja kuuntelen "maallista" musiikkia? ja ihan tosissani kysyn.. terv "aloittelija" :D

Ihminen toki saa uusia oivalluksia Jumalasta ja voi siten kasvaa uskossaan. Kyse ei ole uskon määrän kasvusta, vaan siitä, että huomaa uskon periaatteiden toimivuuden eri elämänalueilla.

Eihän ihminen sinänsä miksikään muutu, uskovainen ei siis muutu "pyhemmäksi". Valitettavasti jotkut elävät paremmaksi muuttumisen kuplassa, joka yleensä puhkeaa aika tehokkaasti myöhemmässä vaiheessa. Kannattaa siis ylipäätään suhtautua uskonasioihin maltilla ja terveellä järjellä.

Noihin mainitsemiisi esimerkkeihin: minusta ei ole mitään estettä, miksei uskovainen "saisi" katsoa BB:tä tai kuunnella musiikkia. Totta kai saa. Mutta jos huomaat niiden vaikuttavan sinuun enemmän kielteisesti kuin myönteisesti, niin kannattaa ehkä harkita. Minusta tämäkin on ihan terveen järjen asia: tuskin kukaan ihminen muuttuu paremmaksi katsomalla BB:n kaltaista hömppää... Mutta jos ohjelma on sinulle neutraali asia, niin anna mennä vain.

Kuuntele itseäsi ja arvioi, mikä tekee sinulle hyvää ja mikä ei. Monesti äskettäin uskoon tulleet kokevat tarvetta ottaa enemmän pesäeroa joihinkin asioihin, ja saattavat myöhemmin höllätä suhtautumistaan löydettyään tasapainoa uskonelämän ja "maallisen" elämän välille.

Itse suhtaudun varsin rennosti tällaisiin asioihin: minulle ei periaatteessa mikään ole kiellettyä. Kyllähän tavallista elämää saa elää uskosta huolimatta. ;) On toki asioita, joita en pidä viisaana ja siksi vältän niitä - esim. känniin asti juominen on tällainen asia.

Tsemppiä Sinulle, kiva että olet löytänyt uskon.:)

t. 20 vuotta uskossa

Vierailija
6/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lue raamattua enkä käy kirkossa ja silti tunnen jumalani koko sielullani...kirjasta se jumala ei löydy, se löytyy sieltä omasta sydämestä ja sinun uskosi on henkilökohtainen suhteesi jumalaan...

Vierailija
7/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa seurakunnissa järjestetään Alfa-kursseja. Kannattaa hakeutua ko kurssille. Kursseja järjestävät sekä luterilaiset seurakunnat, vapaat suunnat että jotkut herätysliikkeet. Sivun oikean ylänurkassa on kohta, josta pääset katsomaan kotipaikkakuntasi Alfa-kurssit, ajat ja järjestäjät.

http://alfakurssi.fi/fi/index.htm

Vierailija
8/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallista elämää ulkoisesti, silti koko ajan Jumala sydämessäni :) Mieheni ei edes ole uskossa, eikä suuri osa ystävistänikään. Mutta missään nimessä en heitä sen takia hylkää. Viettihän Jeesuskin aikaansa opetuslasten kanssa, vaikka nämä olivat mitä olivat. Ja itse asiassa, en itse ole yhtään sen parempi. Minuun tuo "hehkua" ja saan apua Jumalalta, suoraan häneltä, sinänsä en itse ole todellakaan sen parempi kuin muutkaan ihmiset! Mulla tuttuina myös ongelmaisia, mm. alkoholisteja, enkä heitäkään halveksu tai välttele! :) Uskoani en tuputa missään nimessä, koska tiedän että moni ei siitä pidä, mutta rukoilen kyllä joidenkin ihmisten puolesta ja saan Jumalalta tukea ja johdatusta heidän auttamiseen jne.

t. tavis, jolla Jumala sydämessä

Vierailija
9/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilen kyllä joidenkin ihmisten puolesta ja saan Jumalalta tukea ja johdatusta heidän auttamiseen jne. t. tavis, jolla Jumala sydämessä

t. masentunut yh-äiti pk-seudulta

kiitos

Vierailija
10/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilen kyllä joidenkin ihmisten puolesta ja saan Jumalalta tukea ja johdatusta heidän auttamiseen jne. t. tavis, jolla Jumala sydämessä

t. masentunut yh-äiti pk-seudulta kiitos

Vierailija
11/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää mikä sinulle on parhaaksi ja vie sinua sitä kohti, kun vaan niin haluat ja olet valmis tämän avun ottamaan vastaan. Joskus matka voi olla mutkitteleva, mutta kun kuljet sydän auki ja valmiina ottamaan uudet asiat vastaan elämääsi, onnistut! :) Paljon voimia ja siunausta! :)

Uskon, että on rankkaa...

t. masentunut yh-äiti pk-seudulta kiitos

Vierailija
12/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oon niin heikko ja niin yksin :((

Vierailija
13/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen huomannut kohdallani, että tietyt ohjelmat lisäävät minussa epäuskoa eli käytännössä toivottomuutta. Ne eivät rakenna eikä ole hyödyllisiä. Haluan käyttää aikani paremmin.

Väsyneenä tai huonolla tuulella kuitenkin saatan lysähtää telkkarin ääreen ja katsoa huonoakin ohjelmaa. Mielestäni se on inhimillistä.

Mutta en halua olla koukussa johonkin ohjelmaan niin, että se olisi aina nähtävä.

Tärkeämpää on keskittyä siihen, mikä on hyvää, oikein, totta ja kaunista. Ja tätähän telkkarissa on aika vähän... Paljon on ihmisen ainutlaatuisuutta Jumalan luomana halventavaa ohjelmaa. Paha mieli vaan tulee.

Pääasiassa meillä katsotaankin vain lastenohjelmia...

Siunausta Sinulle!

Vierailija
14/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista apua olisit valmis ottamaan vastaan? Tuntuuko johonkin yhteisöön liittyminen ahdistavalta ajatukselta?

Oikeasti jokainen meistä on todella heikko, myös me uskovaiset. Se voima joka meissä on, on Jumalan voimaa ja sitä kun hän meitä auttaa. Siinä voi kestää välillä pidempään ennen kuin hoksaat missä kohtaa sait avun, mutta jos kuljet sydän avoinna, tulet senkin huomaamaan, näin uskon.

Minullakaan ei ole todellakaan ollut aina helppoa. On ollut ahdistusta yms, on tuntunut että elämä on ollut ihan solmussa. Mutta kyllä Jumala on auttanut. Jumala on estänyt minua myös tekemästä sellaisia asioita, joita olen suunnitellut ja joista olisi ollut vain haittaa.

Millaista toimintaa teillä on lähistöllä? Myös joku tätä palstaa positiivisempi nettipalsta voisi piristää?

Joskus se synkkyyskään ei ole niin pahasta kuin sillä hetkellä luulisi. Joskus se poikii jotain valoisampaa. Yritä vaikka mietiskellä ja samalla hiljaksiin rukoilla mielessäsi. Rukoilu ja Jumalan läheisyys käyvät sitä helpommiksi, mitä useammin niitä harjoittelee (samahan pätee melkein kaikkeen).

Valoisampaa syksyä sinulle! Pieniä askeleita eteenpäin ja joskus vähän taaksekin, vielä sinä löytät tiesi ja valosi!

Vierailija
15/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista apua olisit valmis ottamaan vastaan? Tuntuuko johonkin yhteisöön liittyminen ahdistavalta ajatukselta? Oikeasti jokainen meistä on todella heikko, myös me uskovaiset. Se voima joka meissä on, on Jumalan voimaa ja sitä kun hän meitä auttaa. Siinä voi kestää välillä pidempään ennen kuin hoksaat missä kohtaa sait avun, mutta jos kuljet sydän avoinna, tulet senkin huomaamaan, näin uskon. Minullakaan ei ole todellakaan ollut aina helppoa. On ollut ahdistusta yms, on tuntunut että elämä on ollut ihan solmussa. Mutta kyllä Jumala on auttanut. Jumala on estänyt minua myös tekemästä sellaisia asioita, joita olen suunnitellut ja joista olisi ollut vain haittaa. Millaista toimintaa teillä on lähistöllä? Myös joku tätä palstaa positiivisempi nettipalsta voisi piristää? Joskus se synkkyyskään ei ole niin pahasta kuin sillä hetkellä luulisi. Joskus se poikii jotain valoisampaa. Yritä vaikka mietiskellä ja samalla hiljaksiin rukoilla mielessäsi. Rukoilu ja Jumalan läheisyys käyvät sitä helpommiksi, mitä useammin niitä harjoittelee (samahan pätee melkein kaikkeen). Valoisampaa syksyä sinulle! Pieniä askeleita eteenpäin ja joskus vähän taaksekin, vielä sinä löytät tiesi ja valosi!

mihinkään seurakuntaan ei ole oikein voimia ja ahdistaakin kun tunnen niin huonoksi itteni. terapiaan menossa ja masennukseen on lääkitys, eli sitä kautta apua ja mulla ymmärtäväinen lääkäri, mut juominen pitäis jättää jotta lääkkeet tehois kunnolla.. en vaan meinaa pystyä, heikko paska, ja pelkään et kohta joudun johonki AA:han ja mun lapsen hyvinvointi kyseenalaistetaan ja kaikkee :(

haluisin henkilökohtaisen jumalasuhteen, se pelasti esim mun veljen itsemurhalta. meillä tosi rankka perhetausta

Vierailija
16/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppotajuisista viesteistänne :)

Oli apua tän asian suhteen mitä mietiskelin.

ihanaa syksyä kaikille!

ap

Vierailija
17/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suinkin jaksat, hakeudu kotialueesi seurakunnan papin tai diskonin kanssa juttusille; saat purkaa sydäntäsi ja voitte rukoilla voimia olla ilman alkoholia. Joissakin seurakunnissa saattaa olla myös ryhmiä päihdeongelmaisille. En tiedä missä päin pääkaupunkiseutua asut, mutta tässä joitakin linkkejä.

http://espoonseurakunnat.fi/fi/seurakuntatyo_diakonia_paihde/paihdetyo/

http://www.vantaanseurakunnat.fi/vsrky/tukea_elamaahttps://www.secure-t…

http://www.avominne.fi/?gclid=CPaD4MyS6pwCFVWF3godHWwakg

Voimia ja siunausta sinulle!

Vierailija
18/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sinussa kuitenkin on voimia noinkin viisaaseen ajatteluun (taitoa tai voimia tuollaiseen ei suinkaan kaikilta ulospäin menestyviltä ihmisiltä löydy!) ja toivoa pyrkiä eteenpäin.

Ymmärrän tuon, ettet koe seurakunnan tilaisuuksia ominasi, en minäkään koe, vaikka uskovainen olenkin. Minulle usko on hyvin henkilökohtaista ja joskus tuntuu että joissain seuroissa yms (ei kaikissa) osa niistä ihmimillisistä ihmisistä ei ole kovinkaan suvaitsevaisia (mikä tietysti sotii uskovaisuutta vastaan), mistä en minäkään pidä. En pidä ulkokultaisuudesta, sisin on tärkein!

Sinussa on selvästi herkkää viisautta ja kun opit sen (Jumalan avulla) hyödyntämään, niin tulet varmasti pääsemään pitkälle henkisellä tielläsi ja sitä kautta se varmasti vaikuttaa kaikkeen muuhunkin.

Toivon ja rukoilen, että löytäisit jonkun henkilön tai yhteisön, ihan täältä maan päältä, josta sinulle olisi iloa ja tukea. Toki myös ihan mietiskelemällä jne voi saada itseään selviteltyä ja päästä eteenpäin näissä asioissa, riippuu ihmisestä niin.

Sinussa selvästikin on ns. ainesta! :) Kaikkea hyvää sinulle ja paljon lämpimiä ajatuksia täältä!

Millaista apua olisit valmis ottamaan vastaan? Tuntuuko johonkin yhteisöön liittyminen ahdistavalta ajatukselta? Oikeasti jokainen meistä on todella heikko, myös me uskovaiset. Se voima joka meissä on, on Jumalan voimaa ja sitä kun hän meitä auttaa. Siinä voi kestää välillä pidempään ennen kuin hoksaat missä kohtaa sait avun, mutta jos kuljet sydän avoinna, tulet senkin huomaamaan, näin uskon. Minullakaan ei ole todellakaan ollut aina helppoa. On ollut ahdistusta yms, on tuntunut että elämä on ollut ihan solmussa. Mutta kyllä Jumala on auttanut. Jumala on estänyt minua myös tekemästä sellaisia asioita, joita olen suunnitellut ja joista olisi ollut vain haittaa. Millaista toimintaa teillä on lähistöllä? Myös joku tätä palstaa positiivisempi nettipalsta voisi piristää? Joskus se synkkyyskään ei ole niin pahasta kuin sillä hetkellä luulisi. Joskus se poikii jotain valoisampaa. Yritä vaikka mietiskellä ja samalla hiljaksiin rukoilla mielessäsi. Rukoilu ja Jumalan läheisyys käyvät sitä helpommiksi, mitä useammin niitä harjoittelee (samahan pätee melkein kaikkeen). Valoisampaa syksyä sinulle! Pieniä askeleita eteenpäin ja joskus vähän taaksekin, vielä sinä löytät tiesi ja valosi!

mihinkään seurakuntaan ei ole oikein voimia ja ahdistaakin kun tunnen niin huonoksi itteni. terapiaan menossa ja masennukseen on lääkitys, eli sitä kautta apua ja mulla ymmärtäväinen lääkäri, mut juominen pitäis jättää jotta lääkkeet tehois kunnolla.. en vaan meinaa pystyä, heikko paska, ja pelkään et kohta joudun johonki AA:han ja mun lapsen hyvinvointi kyseenalaistetaan ja kaikkee :( haluisin henkilökohtaisen jumalasuhteen, se pelasti esim mun veljen itsemurhalta. meillä tosi rankka perhetausta

Vierailija
19/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ihanasta rohkaisusta, kyyneleet tuli..

tuntisinpa jotain teidän kaltaisianne tosielämässä.

se yh

Vierailija
20/24 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskalletaan täällä nimettöminä avautua paremmin. Niin hyvässä kuin huonossa.

Kannattaa rukoilla usein, vaikka joka kerta kun ahdistaa. Kukaan ei ole liian huono rukoillakseen, rukoilu sopii ihan kaikille ja julkisilla paikoilla sen voi tehdä ihan hiljaa vaan mielessään. Rukoilu on yksi hyvä keino päästä lähemmäs Jumalaa ja saada apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi