Uskovaiset,
miten "pyhästi" elätte? voiko olla, ettei mun uskonelämä etene sen takia, kun esim katson bb:tä ja kuuntelen "maallista" musiikkia? ja ihan tosissani kysyn.. terv "aloittelija" :D
Kommentit (24)
Pelastus ei tietenkään tule teoistamme vaan Jeesuksen armosta, mutta selvästi Jeesus on synnyttänyt sinussa halun seurata häntä ja siksi kyselet tätä. Minä suosittelen että luet joka päivä Raamattua, vietät runsaasti aikaa rukouksessa ja käyt seurakunnan tilaisuuksissa. Sillä tavalla usko saa ravintoa eikä kuihdu. bb:n ja maallisen musiikin kohdalla voit miettiä itse että vievätkö ne sinua lähemmäs Jeesusta. Välttämättä eivät vie, mutta sinun pitää ratkaista asia itse.
Olen lukenut raamattua ja rukoilen monta kertaa päivässä. Kiitän kun on kiittämisen aihetta ja rukoilen pääseväni ahdistuksestani.
Telkkaria kyllä katson valikoiden ja musiikista pidän. En usko että musiikin laadulla on sinänsä väliä jos saat siitä mielenrauhaa tai hyvää oloa.
Kaikkea hyvää. Etsi omaa tietäsi tasapainoon.
miten "pyhästi" elätte? voiko olla, ettei mun uskonelämä etene sen takia, kun esim katson bb:tä ja kuuntelen "maallista" musiikkia? ja ihan tosissani kysyn.. terv "aloittelija" :D
Kannattaa kyllä pyrkiä pyhitykseen. Raamattua kannattaa lukea, mutta ei mitään katekismusta, siinä on 10 käskyäkin väärennetty.
Rukoilla kannattaa aamuin, päivin ja illoin.
On myös hyvä saada Sanan opetusta. Radio Dei'ssä on hyvä ohjelma "Raamattu kannesta kanteen". Ohjelmat löytyvät myös netistä
Kannattaa pyytää rukouksessa viisautta Jumalalta, koska "tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä."
Raamatun Sanahaku on myös kätevä apu raamattua tutkivalle. Sellaisia on netissä useita, esim.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
ja
http://www.blueletterbible.org/
Jälkimmäisessä linkissä oleva raamattuohjelma käy tarkkaan tutkimiseen alkukielillä.
Maallista musiikkia ei kannata kuunnella juuri ollenkaan. Bb:n katsominen on maallista höppää, mutta kyllä mekin katsomme romanttisia komedioita, sellaisia, joiden juoni saa meidätkin tuntemaan vetoa toisiimme, ikään kuin lujittaen rakkauttamme.
Kalja, tupakka, viini ja viina joutavat roskikseen. Niillä ei ole mitään käyttöä. Ne ovat vain pahasta.
Uskon asioissa kannattaa olla "kokosydäminen". Ne saa, ja ne tulee, ottaa ihan täysillä.
että sinua soimaavat nimitykset ovat kaikuja rankasta perhetaustasi ja että Jumala ei sinua soimaa? Hän on sinut luonut ja katsoo sinua kuin vastasyntynyttä lasta, lempeydellä ja hellyydellä. Hän ikävöi sinua ja haluaisi lohduttaa ja ottaa syliin ja antaa sitä, mistä ilmeisesti olet paljon jäänyt paitsi.
Voisitko nähdä myös lääkärin, terapeutin ja muut sinua auttavat ja tukevat ihmiset "Jumalan aputovereina", auttamassa sinua ahdingossasi? Jumalasuhteesi voi alkaa rakentumaan myös sitä kautta, että alat luottamaan siihen, että sinä olet arvokas ja hyvän ja onnellisen elämän arvoinen. Jumala tahtoo antaa sinulle omasta hyvyydestään. Ei elämämme tässä maailmassa muutu koskaan ongelmattomaksi tai kivuttomaksi, eikä ole tarkoituskaan, että irrottautudumme uskon avulla inhimillisen elämän todellisuudesta, mutta usko voi muodostua sellaiseksi kantavaksi voimaksi, minkä avulla jaksaa vastoinkäymisiä ja taakkoja.
Myös minä rukoilen puolestasi.