Onko lestadiolaisuudessa ja Koivuniemi kultissa jotain samaa?
Ainakin ehdottomuus tietyissä asioissa ja se, ettei asioista suostuta keskustelemaan kunnolla. Lisäksi vaatimukset naisia kohtaan ovat kohtuuttomat. Ulkopuolelta ohjataan, kuten ehkäisykielto on nimetty synniksi -> ei pääse taivaaseen jos tekee tuollaista "syntiä".
Kommentit (31)
kuvitellaan että jollain super-minikokoisella porukalla on ainoana maailmanhistoriassa tieto siitä minkälaiset ihmiset pääsee taivaaseen. Tässä tapauksessa synnytyskoneiksi uhrautuvat.
vanhoillislestadiolaisuus pohjautuu kristinuskon. koivuniemi käsittääkseni ei. vaatimuksista naisia kohtaan en tiedä sanoa, muuta kuin että vanhoillislestadiolainen herätysliike ei vaadi naiselta mitään.
muuta kuin että vanhoillislestadiolainen herätysliike ei vaadi naiselta mitään.
Okei, lisätään yhtäläisyyksiin täydellinen kyvyttömyys itseanalyysiin.
sitä on vain ulkopuolisen vaikea ymmärtää
ja sisäpuolisen näköjään ei. Ihan sama kuin se että painoindeksi 17 naisella (ts. viittä vaille nälkäkuolema) on koivuniemeläisten mielestä varmasti ihan vapaaehtoinen valinta. Kylläpä kyllä joo.
olisi kristinuskon mukaista PAKOTTAA nainen synnyttämään terveytensäkin uhalla
tai painostaa laihtumaan? myös terveytensä uhalla.
Eikö näissä ole ihan samasta asiasta kysymys - joku tulee ulkopuolelta ja ohjaa naisen elämää. Kyllä melko sokea pitää olla jos ei näe mitään yhteyttä näissä ideologioissa.
kertaa hoetaan hauki on lintu, hauki on sitten kans lintu "ihan vapaaehtoisesti" ja kaikista päinvastaisista todisteista ja järkeilyistä huolimatta.
Ja äitiysmekko yllään oli vaimosella,
kun hän tuli klinikkaan synnyttämään
yhdeksättä lastaan.
Hän tuli kaukaa järvien ja metsien takaa
ja oli niitä,jotka tulevat taas ja taas.
Vaikka siellä sipistiin ja supistiin,
hän käveli rohkeasti kuninkaan luo,
ja sopeutui hovitapoihin.
Mutta kun häneltä kysyttiin yhä uudestaan ja uudestaan:
Mitenkä te luulette jaksavanne?
Ettekö yhtään ajattele?
Montako te vielä aiotte?
Eikö nyt oltais järkeviä?
hän vaikeni
aivan kuin olisi ajatellut:
Ei, kuningas, et kaikkea tiedä.
Näin hänen katsovan miehensä
ja kahdeksan lapsensa kuvaa
ja hymyilevän.
Ja hän halusi pian takaisin maahanasa,
missä voi vapaasti itkeä ja nauraa
ja missäon kevyt kulkea.
Kuulin hänen laulavan sille yhdeksännelle
vanhasta kehtolaulusta:
"Taivahast on lahja tullut. Taivahan tulen kisoista. Luojan lemmen leikinnöistä, ei vahingon valkeoista."
Hän kiitti ja lähti kääröineen omaan maahansa.
Minä näin hänen kulkevan äitiysmekossaan
ja tiesin hänen unohtavan neuvot kuninkaan.
Minä ikkunasta katsoin ja kauan vaikenin,
ja sanoja kehtolaulun minä hiljaa muistelin.
riistotapojaan tukemassa, mm. tyttöjen sukupuolielinten silpomiset. Kun on aivopesty, on aivopesty.
jotka viihtyy synnytyskoneina mainiosti, heistä tehdään tollasia sentimentaalisia ikoneja, ja ne jotka ei tahdo millään jaksaa psyykkisesti tai fyysusesti, eivät totisesti oikeasti saa valita. SÄÄLITTÄVÄÄ.
Naurettavaa väittää täällä vasten parempaa tietoa, miten naisia vl-yhteisössä kohdellaan tai ei kohdella.
Huvittavaa että ette voi käsittää meidän elävän samaa 2000-lukua kuin tekin. Kyllä minä miehelleni papatan tämän tästäkin ihan niin kuin kuka tahansa. Ehkä naapurit sen tietävät. =)
Minua ei todellakaan kukaan alista tai kontrolloi!
Ainut, mikä on painostavaa minulle tässä elämässä, on teidän kaltaiset ihmiset omine vankkumattomine näkemyksineen. Olette kuitenkin pääasiassa niin väärässä kuin vain voi!!
Onneksi neuvolantäti on vl-suvusta ja ymmärtää ja näkee OIKEASTI totuuden. Hän jaksaa kehua ja kannustaa.
Väliin mietin, onko nämä jatkuvat kritisoijat oikeasti noin pimeitä, vaiko vain kateellisia tai katkeria jostain??!! Ei mahdu ymmärrykseeni ja alkaa jo ottaa päähän! Miksi ette voi meidän antaa olla rauhassa kun ette kuitenkaan pysty MITÄÄN muuttamaan, vaikka se näyttäis teistä miltä?
Eikä pahemmin kiinnostakkan! Antaa ihmisten tehä mitä lystää ja jos tulevat onnelliseksi jossain lahkossa niin siitä vain!
NauMiksi ette voi meidän antaa olla rauhassa kun ette kuitenkaan pysty MITÄÄN muuttamaan, vaikka se näyttäis teistä miltä?
valinnanvapaus, vaikka kai nekin menee sen saman aivomankelin läpi.
Tuo runo on niin ihana ja vastasyntyneen 7. lapsen äitinä yhdyn täysin!
Kuvaa niin täysin niitä tunnelmia synnytyssairaalassa!!
ihmiset kuvittelevat olevansa hyvinkin vapaita ajattelussaan. Muut on aivopesty, heitä ei. Hah!
Haluatteko että luettelen, mihin kaikkeen länsimainen perusnainen on aivopesty? Vai kykenisittekö itse ajattelemaan niillä kuuluisilla omilla aivoillanne ja katsomaan omaa elämäänne ulkopuolisen silmin?
Haluatteko että luettelen, mihin kaikkeen länsimainen perusnainen on aivopesty? Vai kykenisittekö itse ajattelemaan niillä kuuluisilla omilla aivoillanne ja katsomaan omaa elämäänne ulkopuolisen silmin?
Mutta ainakaan minun ei ole pakko synnyttää ja synnyttää ja synnyttää ja synnyttää ja synnytää ja synnyttää... Siihen pakkoon verrattuna joku kainalokarvojen ajelu tai ruuhkavuodet on aika pieni ponnistus. Kun on edes jotain valinnan varaa.
oppivan että on aivan hyväksyttävää harrastaa seksiä nuorena ja monien kanssa. Enkä todellakaan sitä että abortti on oikein. En myöskään halua heidän menevän mukaan ikäistensä alkoholin käyttöön.
oppivan että on aivan hyväksyttävää harrastaa seksiä nuorena ja monien kanssa. Enkä todellakaan sitä että abortti on oikein. En myöskään halua heidän menevän mukaan ikäistensä alkoholin käyttöön.
niin tulet kasvattaaneeksi bb-talon pano-Minnan, joka on ilmiselvästi lestadiolaisesta perheestä.
Kunnolla keskustelemiseen ainakin tällä palstalla usein vaan liittyy se, että asianosaiset eivät saa puolustaa millään seikoilla, koska ovat aivopestyjä, tyhmiä jne.