Onko lestadiolaisuudessa ja Koivuniemi kultissa jotain samaa?
Ainakin ehdottomuus tietyissä asioissa ja se, ettei asioista suostuta keskustelemaan kunnolla. Lisäksi vaatimukset naisia kohtaan ovat kohtuuttomat. Ulkopuolelta ohjataan, kuten ehkäisykielto on nimetty synniksi -> ei pääse taivaaseen jos tekee tuollaista "syntiä".
Kommentit (31)
Niin ne on yleensä ne "lessunuoret" niitä pahimpia...
en tiedä mikä on tilanne tänään. Virittelin kaveruutta lestadiolaisen luokkatoverin kanssa mutta ne seksijutut pelotti. Kävin heillä kerran ja hän rupesi avautumaan ja se oli viimeinen kerta...
Niin ne on yleensä ne "lessunuoret" niitä pahimpia...
en tiedä mikä on tilanne tänään. Virittelin kaveruutta lestadiolaisen luokkatoverin kanssa mutta ne seksijutut pelotti. Kävin heillä kerran ja hän rupesi avautumaan ja se oli viimeinen kerta...
ryhmistä yhtä lailla... itse en ole lessu mutta sukulaisia on ja täytyy sanoa että ne nuoret on erittäin fiksua porukkaa....
ja tää on jo oikeesti syrjintää!
Kyllä luulis että täällä suomessa kaikki saa ajatella mitä haluaa, mutta heti kun niin tekee, on aivopesty!
Mä tasan käytän ehkäisyä jos siltä tuntuu, mua ei kukaan tähän ole pakottanut! Siis naurettavaa, miten teidän näkö on putkinäköä, ja vain teidän tapa elää on oikeeta! Mihinköhän teidän miehenne on teidät aivopessy, tai lapset! Eihän ne lapset tee mitään pahaa, ne on vaan niitä lessulapsia! huh huh!
vl-äiti
siltä että vain lestadiolaiset arvostavat lapsiaan! Muille se tuntuu tämän palstan mukaan olevan vain "synnyttämistä, synnyttämistä synnyttämistä" ja lapsitsta vain "taakkaa" ja vanhemmuus on näköjään kauheata kun synnyttämiseen muut aivopestään!
Se tuntuu nykyajan arvomaailman mukaan olevan mahdotonta että äiti ja isä rakastavat lapsiaan, vaikka niitä olisi enemmän kuin 2!
Olen itse lestadiolaisen kanssa naimisissa ja täysin vapaa valitsemaan, montako lasta haluan. Meillä on nyt kolme ja neljännen haluaisin. Sitten en ole varma, jaksanko, mutta sen mukaan siis lapsiluku päätetään, ei siksi että olisi "pakko"!
Meillä on 12 lasta ja voin kuvitella että olen aina ollut kummjainen synnärillä, vaikka emme lestadiolaisia olekaan...
Tosin minulle ei kukaan koskaan ole sanonut että lopeta jo tuo synnyttäminen?!:O Johtuuko tuo sitten mistä? Tuskin niissä papereissa siellä sairaalassa lukee että lestadiolainen tai ei lestadiolainen, vai lukeeko?:O
Minua ei ole myöskään siihen millään painostettu. Aika erikoista, että sinä voit tietää asian paremmin kuin minä!
olisi kristinuskon mukaista PAKOTTAA nainen synnyttämään terveytensäkin uhalla
Eiköhän ole jokaisen oma asia miten haluaa elää ja uskoa. Miksi täällä av:llä pitää koko ajan olla joku lestadiolais keskustelu menossa. On kuitenkin aika hankala kenenkään ei lestadiolaisen oikeasti tietää,mitä se elämä lestadiolaisena on,niin miksi pitää jatkaa tätä jauhantaa. Suomessa on uskonnonvapaus ja jokaisella oikeus elää niinkuin tahtoo. Joten antakaa jo olla!!!!