Mille alueelle ei ikinä kannata muuttaa Helsingissä tai Vantaalla?
Kommentit (80)
Siellä sossupummeja, vuokra-asuntoja, somppuja, ym , rauhatonta.
Asuttiin kauan Länsi-Vantaan Varistossa, ihana kuin kylä, mutta palvelut suht lähellä, rauhallinen, oikeia lapsiperheen paratiisi. :)
Nyt asutaan Tukholmassa, mutta kun täältä pääsen taas Suomeen, ni maksan mieluusti vähän enemmän ja takas Länsi-Vantaalle, vaikka Itä-Vantaalla halvempaa, huomattavasti...
Hankalan mallisia ylihintaisia asuntoja ja nenät pystyssä kulkevia asukkeja. Lisäksi Kaivarissa jatkuvasti isoja tapahtumia tai vaan kännissä möykkääviä teinejä. Olen ollut töissä näillä alueilla, ja toimistot olivat asuintalojen yhteydessä, joten pääsin seuraamaan elämää läheltä.
Kalliossa ja Pasilassa tsekattu, ihania ja suosittelen!
Lapsille löytyy puistoja, palvelut lähellä, julkinen liikenne toimii kuin unelma!
kartanonkoski ja pitäjän kirkko on kalliimpia kaupunginosia....kuin lännessä
se kaupungin vuokra-asunto puoli. Se missä on se asema ihan lähellä.
Vuosaaressa on todella suuret tuloerot. Esimerkiksi Aurinkolahti on täynnä todella hyviä asuntoja ja on ilman muuta yksi Helsingin parhaimpia paikkoja asua.
Mutta Meri-Rastila on toinen asia erikseen. Meri-Rastilan ongelmat saadaan hyvin piiloon tilastollisesti, koska se on osa vuosaarta, mutta todellisuus on karua siellä. Jokapäiväistä levottomuutta, väkivaltaa, työttömyyttä, Tulotasot helsingin alhaisimpia, 26% maahanmuuttajia (2006) ja se maahanmuuttajien määrä jatkuvasti nousussa.
Myös osa Kallahtea on maahanmuuttaja valtaista ja levotonta (ei ranta/metsän luona)
Eli toisinsanoen jos muutat vuosaareen ja haluat lapsilles turvallisen ympäristön muuta Aurinkolahtee/vanhaa vuosaaree
Olen itse asunut Hesarilla ja sinne tai Kurviin en missään nimessä enää muuttaisi, ainakaan lasten kanssa.
Nimenomaan nuo Kurvi ja Hesari ovat sellaisia, joita itsekin viimeiseen asti välttelisin. Muuten Kallion on mielestäni parasta Helsinkiä. Olemme asuneet Torkkelinmäellä ja nyt Hakaniemessä ja nauttineet kovasti (toistaiseksi perheessä vasta minä ja avomies). Lapsiperheellekin esim. Torkkelinmäki mainio asuinpaikka, joskin kallis. Olemme asuneet myös pitkään Ullanlinnassa, mutta viihtyneet Kallion kulmilla huomattavasti paremmin.
Uskaltaa vielä väittää, että liikenneyhteydet, (metro, bussit, raitiovaunut jne.) Hakaniemestä ovat koko pääkaupunkiseudun parhaat, ainakin Kampin ja ydinkeskustan jälkeen...
Ihan mielenkiinnosta Jokiniemessä asuvana, mitä pahaa täällä on. Eihän täällä tapahdu _mitään_ :D
Koivukylän ja Asolan tienoille on nyt rakennettu kaikki peruspalvelut. 5 min kävelymatkan päässä on Citymarket, Seppälä, S-market, posti, Nordea, Kappahl, Lidl ym. Löytyy päiväkodit, koulut.
Junalla 20-25 min Helsingin keskustaan. Asemalle lyhyt matka. Myös hyvät bussiyhteydet moneen suuntaan. Tikkurilassa 5 km päässä lisää muita palveluita, vaatekauppoja, harrastuksia jne.
Vanhalla ostarilla voi pyöriä erikoista porukkaa, mutta ketä ne oikeasti häiritsee siellä? Itse en juuri koskaan käy siellä enkä törmää kyseisiin kuljeksijoihin.
Asutaan omistusasunnossa eikä mitään häiriöitä ole ollut. Alueen vuokra-asunnoista en osaa sanoa, mutta yleensä niissä kaupungin asunnoissa on missä tahansa levottomuutta. Se ei kyllä riipu alueesta.
Mamuja on, mutta ei ole ollut itselle mitään vaivaa. Tuollahan nuo kulkee muiden seassa kauppaan ja takas kotiinsa. Näin ainakin tällä aseman puolella Koivukylää/Asolaa.
Olen asunut täällä 20 vuotta muutamassa eri talossa, joten luulen että olen ehtinyt paikkaan tutustua! Ja muissakin kaupungeissa olen ehtinyt asua ja Vantaalla eri paikoissa.
on todella merkitystä missä suunnassa asuu.
Jokainen lähellä asunut tietää, että on eroa asuuko vaikkapa Vierumäessä, Leppäkorvessa, Vallinojalla tai Mikkolassa. Kaikki Korsoa.
Ja nimenomaan usein vuosaarelaisten toimesta. Vuosaaressa on suuret sosiaaliset erot, mutta niin on Meri-Rastilassakin. Onhan sielläkin kaksi viihtyisää pientaloaluetta Ramsinranta ja Ramsinniemi. Ja Ramsinrannan rakentamisen myötä se ei ole edes Helsingin heikoimpien alueiden joukossa tilastojen valossa. Se ei tietysti poista sitä tosiasiaa, että se Meri-Rastilan torin seutu on kurjaa. Kuitenkin jotenkin tuntuu, ettei Meri-Rastila ole enää samalla tavalla otsikoissa kuin vielä 10 vuotta sitten. Onneksi kuitenkin asun täällä Pohjois-Vuosaaressa turvallisen 3 km päässä Meri-Rastilasta.
ei ikinä, mistään hinnasta tule sellaista tilannetta eteen että edes harkitsisin moista vaihtoehtoa.
Koivukylän ja Asolan tienoille on nyt rakennettu kaikki peruspalvelut. 5 min kävelymatkan päässä on Citymarket, Seppälä, S-market, posti, Nordea, Kappahl, Lidl ym. Löytyy päiväkodit, koulut. Junalla 20-25 min Helsingin keskustaan. Asemalle lyhyt matka. Myös hyvät bussiyhteydet moneen suuntaan. Tikkurilassa 5 km päässä lisää muita palveluita, vaatekauppoja, harrastuksia jne. Vanhalla ostarilla voi pyöriä erikoista porukkaa, mutta ketä ne oikeasti häiritsee siellä? Itse en juuri koskaan käy siellä enkä törmää kyseisiin kuljeksijoihin. Asutaan omistusasunnossa eikä mitään häiriöitä ole ollut. Alueen vuokra-asunnoista en osaa sanoa, mutta yleensä niissä kaupungin asunnoissa on missä tahansa levottomuutta. Se ei kyllä riipu alueesta. Mamuja on, mutta ei ole ollut itselle mitään vaivaa. Tuollahan nuo kulkee muiden seassa kauppaan ja takas kotiinsa. Näin ainakin tällä aseman puolella Koivukylää/Asolaa. Olen asunut täällä 20 vuotta muutamassa eri talossa, joten luulen että olen ehtinyt paikkaan tutustua! Ja muissakin kaupungeissa olen ehtinyt asua ja Vantaalla eri paikoissa.
levottomuudesta. En ole vielä kertaakaan nähnyt Koivukylässä kännistä somalia. Hugon nurkilla en tosiaankaan asuisi, asun alueen laidalla ja ei ole valittamista. Rauhallista ja naapurit jopa vaihtaa muutaman sanan. Edes vanhaa fillariani ei ole pöllitty, vaikka se seisoo kesällä yökaudet pihalla.
Ihan perussuomalaiset juopot ne täällä tappelee keskenään, ja niistä enemmistö asuu siinä isossa sinisessä kerrostalossa Hugon lähellä. Ehkä en kymmenen jälkeen nenääni ostarille pistäisi viikonloppuiltoina, mutta muuten ei ole ollut mitään ongelmia. Hakunilastakin on kokemuksia, ja meno sen ostarilla oli paljon levottomampaa kuin täällä.
Täällä ei juuri koskaan tapahdu mitään. Sen sijaan tuossa radan toisella puolella Havukoskella riittää vilinää ja vilkettä.
Olen asunut siellä: narkkareita, juoppoja ja järjestyshäiriöitä. Kyllähän sielläkin asui ja asunto oli viihtyisä, mutta lasten kanssa ei olisi kivaa, että tarvitsisi pelätä. Kannelmäessä vuokratalossa en myöskään haluaisi asua, se ok-talopuoli ostarin takana ihan ok.
Vanha ketju, mutta pakko sanoa, että Kontula. Kokemuksen syvällä rintaäänellä. Mutta se on vain minun mielipiteeni, on ihmisiä jotka Kontulasta toki pitävätkin.
En tiedä missä asut. Lähde Kulosaarwsta fillarilla pitkin, siitä Herttoniemenrantaan, käy Jollaksessa, Laajasalossa jne. Tule sitten Vuosaareen ja kiertele pitkin Vuosaarta ja kerro sotten. Itse viihdyn mainiosti Vuosaaressa, muutin jo toistamiseen muutama vuosi sitten.Vuosaaressa on paljon omistusasuntoja omakotitalosta pilvenpiirtäjään. Kaupunginvuokra-asuntoja löytyy Espoostakin muualta kuin asemanseudulta.
Itse asun Kalliossa ja Keravalla, yhdistelmä toimii täydellisesti. Keravalla pääsee luontoon ja omalle pihalle viihtymään. Kalliossa käppäilemään katuja. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Sekä mikä toimii yhdelle ei sovi toiselle.
Jokaisen on itse löydettävä kulloiseenkin elämäntilanteeseensa paras vaihtoehtoa.
asumaan martinlaaksoon tai myyrmäkeen, siellähän on kauhea lentomelukin ( martsarissa). Itse asun tyytyväisenä itä-vantaalla kartanonkoskella