Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille alueelle ei ikinä kannata muuttaa Helsingissä tai Vantaalla?

Vierailija
11.09.2009 |

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Jakomäen ja Meri-Rastilan.

Vierailija
22/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ovat niitä mielikuvia... Paljon olen lukenut Mogadishu Avenuesta ja se metroasema on aikamoinen, kun olen iltaisin kulkenut ohi. Vai onko alue rauhoittunut? Vai onko ongelmat paikantuneet tietyille alueille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista paikosta löytyy kokemusta ja ne ei oo hyviä. Itä-Helsingin Puotilassa tykkäsin asua.

Vierailija
24/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ystävällisesti perustella, miksi ette pidä jostakin alueesta. Ja olisi kiva tietää, onko teillä omakohtaista kokemusta ko. alueesta. Ja johtuiko paha kokemus todellakin alueesta vai siitä talosta ja sen ihmisistä, jossa asuitte.

Vierailija
25/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugon (vai onkohan nimi vaihtunut) lähettyvillä en asuisi. t. päivisläinen

Vierailija
26/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain liikenneyhteyksien takia, en ikinä jaksaisi istua ruuhkabussissa tai mennä ensin junalla ja sitten bussilla jne. Tosin asun myös Vuosaaressa, enkä pois muuta! Paras paikka meille Suomessa.

Vierailija
27/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakunila, Korso ja varmasti näissäkin mukavia kohtia tai niin ainakin joku kohta kertoo... Itse olen asunut näistä jokaisessa ja ensimmäisessä asun edelleen... Yäk!

Vierailija
28/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan oikein mitään mieleen tule, paitsi väkisin sellaiselle alueelle ei kannata muuttaa jossa on huonot (julkiset) yhteydet työpaikalle. Ja kai voi löytyä alueita, joissa on tosi vähän päiväkotipaikkoja tai koulu on hankalan matkan päässä.

Muuten kai mihin vaan missä omat rahat kohtaavat tarvittavien neliöiden määrän :-)

Vierailija
29/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim Hakunila: on ollut välillä ihan ok ja rauhallisempaa mutta nykyään taitaa olla taas rauhaton. Somaleja pullollaan ja samoin koivukylä ja Korso.

On kokemusta siitä että asunut noissa tuttuja tai joutunut käyttämään alueen palveluja.

kaikissa noissa rauhatonta on ostarin/aseman seutu...

Rauhattomia on melkein kaikki juna-aseman varressa olevat paikat. Eli hyvät kulkuyhteydet=levottomuus.

Itäkeskus oli aikaisemmin ihan jees. Nykyään ihan järkky. Pelkkiä maahanmuttajia ja juoppoja. Näkyy myös ihan siellä kauppakeskuksessa josta tullut ihan slummi. siis likaista ja haisevaa ja porukka on mitä on. Ei viitsi edes shoppailla siellä enää : P

Jakomäki ja Kontula taitaa nykyään olla samallalaille, eli suht rauhallista PAITSI kaupungintalojen ja ostarin seutu.

Just istuin autossa Jakiksen s-marketin parkkiksella ja ajattelin että luojan kiitos en asu siellä lähelläkään. kasa juoppoja notkuu ja kuseksii siinä kaupan edessä ja ihan joka päivä yök.

Espoossa sitten ihan samalla lailla noita alueita. eli Kirstinmäki, espoon keskus ym. samanlaisia paska lähiöitä. Sanoisimpa että esim Espoon keskus pahempi kuin painkaan vantaan lähiö, eli en ymmärrä näitä "Espoo" paras paikka asua keskusteluja.

Kaikista niin Helsinki, Espoo kuin Vantaakin löytyy ne huonot alueet.

Niin ja on ihan omakohtaista kokemusta, olen elämäni aikana muuttanut yli 20 kertaa ja kaikki asunnot olleet pääkaupunkiseudulla.

Jos sopivan oloinen asunto löytyy niin suosittelen menemään paikan päälle muutaman kerran ja katselemaan ympärilleen. Yksi käynti viikonloppu iltana, Kyllä nuo levottomat paikat aika nopeasti näkyy.

Niin ja sanokoon kuka vaan rasistiksi, niin kyllä paikat joihin on tuupattu suurimäärä pakolaisia/maahanmuuttajia samalle alueelle niin alue on rauhaton.

Vierailija
30/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä huonoimmat ja siis aivan karmeita, Vantaalla tosiaan suurin osa Koivukylää, Hakunila, Tikkurila, Myyrmäki..Espoossa taas Espoon keskus.

Vierailija
31/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummottunut ja rupsahtanut Tapiola.

Vierailija
32/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kaupungintalot on yleensä kovin rauhattomia. Varmasti löytyy poikkeuksia mutta ainakin omalla kokemuksella (en ole itse asunut kapungin asunnossa mutta lähitaloissa kyllä) niissä paljon levottomuuksia.

Yleensä sijoittuvat noihin lähiöiden keskuksiin, mutta esim kokemusta on myös rauhalliselta omakotitaoalueelta jossa kaksi kaupungin rivariyhtiötä vierekkäin.

Ikävä kyllä nämä osuivat ihan meidän talon naapuriin ja kyllä on meno aikamoista. Pihat on kuin kaatopaikkoja, kuten myös talon takainen metsikköalue. Pennut riehuu pihoilla ties kuinka myöhään. koulussa ongelmia, kuisaamista varastelua ym ja yllätys kun aina on ne syylliset sieltä samalta pihalta.

Niin ja poliisitkin käyvät öisin suhteellisen usein. Että sellaista. Onneksi ei asuta siinä vieressä enää.

Eli paljon on tuuristakin kiinni. Noihin muutamiin paikkoihin en muuttaisi mistään hinnasta mutta muuten suosittelisin silmät avoinna etsimään sopivaa asuntoa paikasta joka on teille kulkuyhteyksiltä/sijainnilta mieluisa ja sitten kun asunto löytyy niin sinne katselemaan maisemia muutamia kertoja.

Vierailija
33/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kivaa aluetta Tiksi on. Noh kävelykadulla viikonloppuisin rauhatonta, mutta niin on kaikissa juna-aseman tietämillä.

Tiksissä reuna-alueet ihan ok ja palvelut/kulkuyhteydet pelaa.

Ei todellakaan ole verrattavissa Espoo keskukseen.

ennemminkin Lepuskiin

Vierailija
34/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mm. Kivistössä, Pähkinärinteessä sekä Simonkylässä. Kaikkiin paikkoihin voisin muuttaa tarpeen vaatiessa PAITSI Simonkylään; paikka on ainakin kaupungin vuokra-asuntojen osalta pahin slummi missä olen koskaan käynyt!! Pienet lapset kiroilevat ja ovat ilman valvontaa pihalla, pojat pissivät päin ekan kerroksen parvekkeita ja huutelevat vanhemmilleen rumia. :( Lähellä on myös joku mamu-koulu tms., sieltä tulevat oppilaat jyräävät bussissa ja ovat todella törkeitä.

Vierailija
35/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut Hesarilla ja sinne tai Kurviin en missään nimessä enää muuttaisi, ainakaan lasten kanssa.

Vierailija
36/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sosiaaliset ongelmat ole ainoa syy.. jos joku mesta on jumalan selän takana huonojen kulkuyhteyksien päässä niin Jakis. Kaikki metroasemien ja juna-asemien lähistöt on levotonta seutua kaupungista riippumatta (ei toi Tuomarilan tai Espoon keskuksen ympäristö mitenkään miellyttävää ole, vaikka Espoossa ollaankin). Mutta esim. Myllypurossakin on aivan ihana omakotitalo-alue, ja Vuosaaressakin on alueita, joissa saa neliöistä pulittaa... eli älä tuomitse aluetta, vaan käy katsomassa ensin.

Yksi mistä itse en hirveästi ole innostunut on Pitäjänmäellä asuntoalue lähellä ABB:tä, sitä en oo ikinä tajunnut, asuntoja toimistotalojen ja tehtaan katveessa.

Vierailija
37/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti jo vuonna 2002 Kartanonkoskelle, ja se on oikein hyvä koulu. Olen iloinen , etö lapseni sinne pääsi (sinnehän on pääsykokeet)

Vierailija
38/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut elämästäni 23 vuotta. Todella viihtyisä paikka.

Tietyt alueet ehkä sielläkin rauhattomampia.

Mutta esim lähempänä nissasta, ihanaa seutua.

Luonto lähellä, hyvät ulkoilu maastot, puistoja, koulut lähellä, urheilu mahd ja ihan ok kulkuyhteydet.

Lisäksi hakunilan palvelut lähellä.

Koivukylän vieressä, asolassa, ollaan asuttu viim 8 vuotta. Ei mitään valittamista.

Ihan ostarin viereen kaupungin vuokrataloihin en muuttaisi.

Jakomäki, olin töissä siellä 6vuotta.. En ikinä muuttaisi!! Sosiaalisesti köyhtynyttä aluetta mikä näkyy monina häiriötekijöinä alueella.

Huh, pelottavaa aluetta jopa!

Sitä en ikinä suosittelisi asuin alueeksi.

Lisäksi tikkurilaa en myöskään suosittelisi. Nuoret aiheuttavat paljon häiriö tekijöitä varsinkin iltaisi. Lisäksi humaltuneet vanhemmat ihmiset myös päivisin.

Mutta hakunilaa, korsoa, asolaa, rekolaa, siltamäkeä, suutarilaa kylläkin

Vierailija
39/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hieman laajahko käsite. Todennäköisesti sekoitat Simonkylän Malminiittyyn, siellä kuvailemasi käytös ei olisi yllättävää. Malminiityn talot ovat kylläkin VVO:n vuokralääviä.

Oikea Simonkylä (+-metsä ja -laakso) on todella ihana alue,jossa on mitä parhain koulu ja ulkoilumaastot lähellä. Kulkuyhteydet ovat myös todella hyvät, joskin välillä Ilolan nuoriso saattaa hieman häiriköidä bussissa... Mamu-koulua taas alueelta et todellakaan löydä (Kansainvälinen koulu ollut jo todellakin aikoja Pointissa, ja jopa maahanmuuttajanuorten "koulu" on poissa), toki Simonkylän koulussa (yläkoulu) maahanmuuttajia on, joskin heistä enemmistö asuu koulun naapurissa Malminiityssä.

Itse siis asumma Simonkylässä, naapurustossa myös vuorkra-asuntoja, emmekä todellakaan muuttaisi pois alueelta. Tätä rauhallisempaa aluetta saa hakea.

40/80 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeen hintaiset kämpät :(